مضرات زردچوبه نا خالص برای بدن

مضرات زردچوبه نا خالص برای بدن

وقتی صحبت از غذا می شود، همه چیز در مورد ادغام طعم ها و عطرها است که می تواند چهره هر غذایی را کاملاً تغییر دهد. زردچوبه آنقدر ادویه مهم است که نه تنها در هر آشپزی مورد متوجه است، بلکه به دلیل ارزش دارویی، رنگ و بافت فوق العاده اش نیز مورد توجه قرار می گیرد.

زردچوبه هزاران سال است که در داروهای آیورودا استفاده می شود و ارزش های آن اکنون توسط دانشمندان و محققان در سراسر جهان مورد تحقیق و تایید قرار گرفته است. اما اگر تصمیم گرفته‌اید زردچوبه را به غذای روزانه‌تان اضافه کنید، باید نکاتی را بدانید که به شما امکان می‌دهد شکل خالص زردچوبه را به جای فیلتر شده و رنگ‌های شیمیایی ناخواسته انتخاب کنید.

 

موادی که ممکن است در یک زردچوبه تقلبی استفاده شود

زردچوبه اغلب حاوی مواد افزودنی ناخواسته مانند پودر گچ یا نشاسته یا خاک اره است و گاهی اوقات با کمک رنگ های مصنوعی جذاب به نظر می رسد. تقلب در ادویه ها یک وضعیت رایج در هند است و بنابراین باید اطمینان حاصل شود که زردچوبه ای که می خرید و می خورید فاقد متانیل زرد یا کرومات سرب است که یکی از معدود مواد شیمیایی سمی است.

نکاتی که می تواند به شما  در تشخیص  زردچوبه تقلبی یا ناخالص کمک کند

  1. تست پودر گچ: می توانید مقداری پودر زردچوبه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و چند قطره آب به آن اضافه کنید. حالا چند قطره اسید کلریدریک اضافه کنید و اگر حباب هایی در آن مشاهده کردید نشان دهنده وجود پودر صابون زرد یا پودر گچ یا هر دو است.
  2. وجود متانیل زرد: چند قطره اسید کلریدریک در کمی زردچوبه نیز به شما کمک می کند تا متوجه شوید که زرد متانیل دارد یا خیر. مقداری آب اضافه کنید و تا جایی که می توانید مخلوط را به شدت هم بزنید. اگر متوجه شدید که مخلوط به رنگ صورتی در می آید، مطمئن باشید که این ماده افزودنی ناخواسته در آن وجود دارد.
  3. نگاهی به ریشه زردچوبه تقلبی: گاهی اوقات ما به جای پودر به ریشه زردچوبه نیاز داریم و تعجب می‌کنید اگر بدانید که می‌توان آن را با برخی مواد نامطلوب نیز پوشاند. برای آزمایش این مورد باید ریشه زردچوبه را روی یک کاغذ بگذارید و مقداری آب روی آن بریزید. در صورت مشاهده خونریزی، می توان آن را چربی زدایی کرد و به ظاهر دلخواه پرداخت کرد.
  4. برای آزمایش آب استفاد کنید: این ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا زردچوبه  تقلبی است یا خیر. باید مقداری آب گرم در یک لیوان بریزید و مقدار کمی زردچوبه روی سطح آن بریزید. لازم نیست آن را هم بزنید یا مخلوط کنید و بگذارید حدود 20 تا 30 دقیقه بماند. اگر تمام پودر زردچوبه به ته لیوان بنشیند و آب آن کریستالی باشد، زردچوبه خالص است. اگر متوجه شدید که آب کدر می شود، باید به دنبال فروشنده دیگری برای عرضه زردچوبه باشید.

 

این اقدامات ساده ازاین دست می تواند کمک زیادی به حفظ سلامت خانواده شما کند. از این رو باید در این زمینه دقت شود.

بسیاری از پودرهای زردچوبه حاوی مقادیر بالایی سرب هستند. که یک فلز سنگین است و به ویژه برای سیستم عصبی سمی است.

توصیه ها

حالا که از مضررات یک زردچوبه ناخالص آگاه شدین بد نیست در ادامه راهکاری به شما بدهم تا با خیال آسوده یک ادویه خالص تهیه کنید.
ما در شرکت آساصنعتگران انواع آسیاب با کاربردهای خانگی ، کارگاهی و فروشگاهی ارائه می دهیم که شما می توانید با تهیه هر یک از این آسیاب ها این آرامش را به خود و دیگران تقدیم کنید.

انواع آسیاب زردچوبه

چکشی ادویه - مضرات زردچوبه نا خالص برای بدن

 

 آسیاب خانگی

آسیاب های خانگی معمولا ظرفیت تولید پایین تری نسبت به آسیاب های دیگر دارند. اما آسیاب های که در این دسته معرفی می شوند قابلیت فروشگاهی نیز دارند. این دسته آسیاب ها بیشتر برای مشاغل خانگی معرفی می گردد.

معرفی انواع آسیاب های خانگی :

  • چکشی پرده دنده ای تک ورودی و دو ورودی
  • چکشی دنده ستاره‌ای تک ورودی و دو ورودی
  • گهواره‌ای رومیزی ۲ لیتری ،۳ لیتری و ۴لیتری
  • و همچنین آسیاب مینی بوش

آسیاب فروشگاهی

آسیاب های فروشگاهی بیشتر مصاف فروشگاهی دارند و توان تولید نسبتا بالایی دارند.

از این آسیاب ها در کسب و کارهای مختلفی چون : کافی شاپ ها ، عطاری ها ، کارگاه های بسته بندی ادویه و …. استفاده می شود.

معرفی انواع آسیاب های فروشگاهی:

  • چکشی پرده دنده ای تک ورودی و دو ورودی
  • چکشی دنده ستاره‌ای تک ورودی و دو ورودی
  • گهواره‌ای رومیزی ۲ لیتری ،۳ لیتری و ۴لیتری
  •  آسیاب مینی بوش
  • آسیاب قهوه فروشگاهی

ادویه - مضرات زردچوبه نا خالص برای بدن

کدام یک از این آسیاب ها به عنوان آسیاب خانگی توصیه می شود؟

ما عموما آسیاب های گهواره ای و چکشی و مینی بوش را برای آسیاب ادویه توصیه می کنیم، اما آسیاب های گهواره ای بهترین گزینه برای مصارف خانگی می باشند.