چرا یخچال برفک می زند؟

چرا یخچال برفک می زند؟

 

چرا یخچال برفک می زند؟ یخچال با یخ زدگی در قفسه ها یا دیوارها به این معنی است که دمای داخل یخچال بسیار پایین است. با این حال، اگر یخ در داخل محفظه فریزر یخچال شما شکل می گیرد، ممکن است تعدادی از مشکلات مختلف مقصر باشند.

همیشه این احتمال وجود دارد که رطوبت در دیواره های داخلی یخچال شما جمع شود، به خصوص در قسمت پشتی، به این دلیل که هوای سرد رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم نگه می دارد. هر چه هوا سردتر باشد رطوبت بیشتری از آن خارج می شود. سپس این رطوبت روی سطوح یخچال شما می نشیند. هوای داخل یخچال شما به سمت پشت سردتر است، به همین دلیل است که رطوبت اغلب در آنجا شکل می گیرد.

با این حال، اگر مشاهده کردید که یخ شروع به تشکیل شدن در داخل یخچال کرده است، این نشان دهنده این است که ممکن است مشکلی وجود داشته باشد. رطوبت معمولی شروع به یخ زدن می کند، که می تواند منجر به مشکلات کنترل دما در داخل واحد شود. همچنین می تواند منجر به خرابی دستگاه شود.

یخچال برفک می زند؟ - چرا یخچال برفک می زند؟

نشتی واشر فریزر

لاستیکی که درب یخچال و فریزر را احاطه کرده است تا در هنگام بسته شدن درب یک مهر و موم محکم ایجاد کند واشر نامیده می شود. به گفته متخصصان تعمیرات، با گذشت زمان، این واشرها ممکن است خشک شوند و ترک بخورند یا آسیب ببینند.

اگر یک واشر آسیب دیده باشد، به این صورت است که درب همیشه نیمه باز است. هوای مرطوب داخل خانه شما به داخل یخچال کشیده می شود و رطوبت موجود در هوا بلافاصله روی دیوارها و سقف متراکم می شود و قطرات کوچک آب را تشکیل می دهد.

سپس این قطرات آب منجمد می شوند و یخ زدگی را تشکیل می دهند. یخچال و فریزرهای مدرن دارای مکانیسم های خود یخ زدایی هستند، اما یک واشر نشتی می تواند باعث ایجاد یخ بیشتر از آن شود که دستگاه قادر به حذف آن باشد. برای رفع مشکل واشر با تعمیر یخچال در کرج تماس بگیرید.

مسائل غذایی

وارد کردن هر گونه رطوبت به محفظه یخچال یا فریزر می تواند به تشکیل یخ کمک کند. یک ظرف باز با مایع در داخل یخچال می تواند باعث ایجاد یخ شود، زیرا آب داخل ظرف به داخل محفظه یخچال تبخیر شده و روی دیوارها و قفسه ها متراکم می شود.

اطمینان حاصل کنید که همه مواد غذایی به درستی در ظروف یا کیسه ها بسته شده اند و هیچ چیز گرمتر از دمای اتاق در یخچال یا فریزر شما قرار نمی گیرد.

مشکلات مکانیزم یخ زدایی

سیستم خود یخ زدایی از یک بخاری کوچک برای گرم کردن کویل های مبرد داخل یخچال و فریزر در یک برنامه زمان بندی شده استفاده می کند. این افزایش جزئی دما، یخ زدگی هایی را که روی دیوارها و قفسه ها ایجاد شده باشد، ذوب می کند و این آب به داخل ظرف تخلیه تخلیه می شود.

اگر خط تخلیه به تابه یا خود ظرف تخلیه مسدود شود، ممکن است با تشکیل یخبندان مشکل داشته باشید. گریل جلوی پایین یخچال را بردارید و پیچ های نگه دارنده ظرف تخلیه را بردارید. تابه را بیرون بکشید و آن را کاملا تمیز کنید.

محفظه های یخچال و فریزر را باز کنید و محل تخلیه را در محفظه یخچال و فریزر قرار دهید. محلول سرکه و آب گرم که در زهکشی ریخته می‌شود، به اطمینان از عاری بودن خط از گرفتگی یخ و جریان مناسب کمک می‌کند.

یک قانون کلی خوب برای جلوگیری از یخ زدگی در فریزر این است که تا جایی که می توانید مواد غذایی را ذخیره کنید و در عین حال یک اینچ فاصله بین غذا و دیواره های داخلی، پشت و سقف محفظه فریزر حفظ کنید.

 

یخچال برفک می زند - چرا یخچال برفک می زند؟

سنسور یخ زدایی ممکن است آسیب دیده باشد

اکثر فریزرهای مدرن دارای چرخه های یخ زدایی داخلی هستند که به طور خودکار از یخ زدگی در فریزر مراقبت می کنند، بنابراین نیازی به یخ زدایی دستی ندارید.

هنگامی که سنسور یخ زدایی شروع به ایجاد یخ زدگی روی سیم پیچ های اواپراتور را تشخیص می دهد، به طور موقت باعث گرم شدن کویل ها می شود که یخ یا یخ را ذوب می کند. هنگامی که کویل ها شفاف شدند، فریزر به حالت خنک کننده باز می گردد.

اگر روش‌های عیب‌یابی که در بالا توضیح داده شد کارساز نبود، وقت آن است که با یک تعمیر یخچال در منزل تماس بگیرید که ممکن است نیاز به تعویض سنسور یخ‌زدایی داشته باشد.

نحوه یخ زدایی دستی یخچال

نحوه یخ زدایی دستی یخچالیخ می تواند به دلایل مختلفی تشکیل شود. گاهی اوقات، اینها دلایل یکباره یا موقتی هستند، مانند مسائل آب و هوایی یا نحوه پر کردن یخچال. اگر بیش از حد معمول در را باز و بسته کرده باشید، ممکن است یخ جمع شود.

اگر مشاهده کردید که یخ جمع شده است، ممکن است بخواهید یخچال را یخ زدایی کنید، سپس مراقب آن باشید تا ببینید آیا دوباره مشکل ایجاد می شود یا خیر.

همه دستگاه‌ها یکسان نیستند، بنابراین به یاد داشته باشید که دستورالعمل‌های سازنده خود را برای گام‌های دقیق‌تر در مورد اینکه در صورت تجمع یخ در دستگاه شما چه باید بکنید، مشورت کنید. در اینجا مراحل اساسی برای یخ زدایی دستی یخچال آورده شده است:

۱. همه چیز را از یخچال و فریزر خارج کنید، اگر دستگاه دیگری ندارید، بدون تعویض آن، چیزهایی را که در یخچال است بخورید تا بتوانید دستگاه را بدون هدر رفتن یخ‌زدایی کنید.

۲. دستگاه را از برق بکشید.

۳. درهای یخچال و فریزر را باز کنید تا هوای گرم داخل شود.

۴. قطره چکه ها یا حوله ها را زیر جلوی یخچال قرار دهید تا آبی که در نهایت تمام می شود را بگیرد.

۵. اجازه دهید دستگاه کاملاً یخ زدایی شود (این می تواند ۲۴ ساعت کامل طول بکشد)، سپس قسمت های داخلی را با یک حوله تمیز خشک کنید.

۶. دستگاه را دوباره به برق وصل کنید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار می کند. با بازگشت دمای یخچال به دمای معمولی، مراقب تجمع یخ باشید.

۷. وقتی دما به اندازه کافی سرد شد دوباره آن را با مواد غذایی پر کنید و مطمئن شوید که درها را تا حد امکان بسته نگه دارید.