خرید و فروش یوان چین با وانیکس یا مبادله کالا به کالا

خرید و فروش یوان چین با وانیکس یا مبادله کالا به کالا

بیایید با هم سفری داشته باشیم به دورانی که هنوز پول اختراع نشده بود و کسی نبود که بگوید ” پول کثیف‌ترین اختراع بشر است ” و از این جور ضرب‌المثل‌های مرتبط که یا برای پول ارزش قائل می‌شوند یا آن را نقد می‌کنند. اما در آن دوران چگونه می‌شد چیزی را خرید؟

اگر پولی وجود نداشته پس تجار و کشاورزان دقیقا برای به دست آوردن چه چیزی تلاش می‌کردند؟ شاید آن زمان شرایط بهتر بوده شاید هم اصلا شرایطی نبوده که بتوان با تمدن اقتصادی امروز بشر مقایسه‌اش کرد. با این حال همچنان یک نکته مهم پیش روی کسی که آن زمان قصد تجارت داشته قد علم می‌کرده: ارزش کالاها را بر چه اساسی مقایسه کنیم؟

برای خرید و فروش یوان چین با وانیکس کلیک کنید

مبادله کالا به کالا

جهانی را تصور کنید که در آن مقیاسی برای اندازه‌گیری طول اجسام وجود نداشته باشد. مثلا اگر کسی پارچه‌فروشی می‌کند، در چنین جهانی براساس یک واحد اندازه‌گیری مشخص مثل متر پارچه‌ها را به مشتریان نمی‌فروشد. در این صورت چگونه می‌توان پارچه‌ها را قیمت‌گذاری کرد؟ در دنیایی که پول هم اختراع نشده باشد وضع به همین منوال است. در این دنیا مبادله کالا به کالا وجود دارد.

یعنی فروشنده اگر کالای مشخص مثل پارچه تولید می‌کند، در ازای فروش هر مقدار مشخص آن از خریدار کالایی را دریافت می‌کند که نیاز دارد، شاید نیاز او مواد غذایی باشد. در این صورت مشتری موردنظر ما احتمالا باید کشاورز باشد تا بتواند مواد غذایی مورد نیاز نساج را تهیه کرده و با پارچه مبادله کند. اما اگر کسی کالایی برای تولید نداشته باشد باید چگونه نیازهای خود را برطرف کند؟

ارزهای دنیا

این مشکل و تعداد زیادی مشکل دیگر در دنیای قدیم باعث شد که انسان‌ها به فکر اختراع چیزی به‌نام پول یا به زبان قدیم، ضرب سکه بیفتند. پول یکی از بزرگ‌ترین اختراعات بشر است و مقیاسی برای ارزش‌گذاری و خرید و فروش کالاهاست.

امروزه هر کشوری با ارز مشخصی که تولید می‌کند شناخته می‌شود. مثلا آمریکا را با دلار و ایران را با ریال می‌شناسیم. اینکه چرا همه کشورهای دنیا یک ارز مشخص با ارزش یکسان ندارند دلایل اقتصادی مشخص دارد.

 

و فروش یوان چین با وانیکس - خرید و فروش یوان چین با وانیکس یا مبادله کالا به کالا

اگر قصد تجارت با کشور دلخواهی دارید، حتما باید پول ملی خود را که همان ریال است به پول ملی آن کشور که اگر فرضا چین باشد، تبدیل کنید. یعنی به یوان تبدیل کنید. در اینجا نیز بحث ما دقیقا در مورد خرید و فروش یوان چین با وانیکس است؛ چرا که بالای 90 درصد مبادلات تجاری ایران با کشور چین انجام می‌شود. کشوری که بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است.

چرا خرید یوان؟

یوان واحد پولی کشور چین است. به این معنی که اگر شما قصد داشته باشید از این کشور کالایی خریداری کرده و به ایران وارد کنید باید حتما ریال‌های خود را به یوان تبدیل کرده و برای شرکت فروشنده چینی ارسال کنید تا بتوانید برحسب مقدار یوانی که دارید خرید انجام دهید. اما چرا کشور چین و چرا یوان؟

اگر روزی وقت کردید، چرخی در بازار شهرتان بزنید. چند درصد اجناس موجود در بازار وارداتی از کشور چین هستند؟ احتمالا تخمین شما چیزی حدود بالای 90 درصد باشد. پس تبدیل خرید و فروش یوان چین با وانیکس دلیل بسیار موجهی دارد.

 

با وانیکس یوان خرید و فروش کنیم - خرید و فروش یوان چین با وانیکس یا مبادله کالا به کالا

چگونه با وانیکس یوان خرید و فروش کنیم

اما وانیکس دقیقا چطور خرید و فروش یوان انجام می‌دهد؟ شما به‌عنوان فروشنده ریال که قصد تبدیل آن را به یوان دارد، ابتدا یک سپرده مالی برحسب ریال نزد وانیکس قرار می‌دهید تا زمانی که نرخ جدید یوان اعلام شود.

برای خرید یوان با شرکت واردات از چین وانیکس کلیک کنید

عموما بین 11 تا 12 صبح هرروز این نرخ اعلام می‌شود. وانیکس نیز سپرده شما را بصورت حواله نزد بانک‌های چینی ارسال کرده و بانک‌های چینی، بعداز مدتی مشخص حواله معادل ریال را براساس یوان به حساب مشترک وانیکس و شما واریز می‌کنند.

اما شما به‌عنوان شخصی حقوقی، دارای یک سقف تبادل ریال به یوان مشخص هستید که البته با سپردن این خرید و فروش به وانیکس که یک شرکت است، این سقف تبادل نامحدود می‌شود. اینگونه می‌توانید با استفاده از خدماتی که وانیکس در اختیار شما قرار داده اقدام به مبادله یوان کرده و اگر قصد واردات یا صادرات دارید از این تبادل ارزی به‌سادگی جهت خرید یا فروش کالاهای خود استفاده کنید. وانیکس در این زمینه تجربه‌ای طولانی‌مدت و ارزشمند دارد.