لباس مناسب کار برای شغل های متفاوت

لباس مناسب کار برای شغل های متفاوت

 

این یک امر بدیهی است که در هر شغلی پوشیدن لباس کار مناسب می تواند به عملکرد بهتر شما کمک کند. بنابراین، برای اینکه هر محیط کاری سازنده و ایمن باشد، پوشیدن لباس کار لازم است. درواقع انواع لباس کار را باید در دسته تجهیزات ایمنی محافظ فردی قرار داد. مدل و جنس این لباس ها با توجه به محیط و شغلی که افراد دارند متفاوت است، به عنوان مثال افرادی که در صنایع شیمیایی مشغول به کار هستند از لباس کار ضد اسید استفاده می کنند و یا کارگران معدن از لباس و جلیقه مخصوص استفاده می کنند.
بنابر این لباس کار در شغل های متفاوت از سلامتی افراد محافظ می کند و می تواند آحتمال آسیب دیدگی را بسیار کمتر کند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع لباس کار برای شغل های متفاوت و نقش حفاظتی آن ها اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهیم اگر شما نیز متقاضی خرید این نوع لباس هستید با ما همراه باشید.

 

 

اهمیت استفاده از لباس کار

همانطور که اشاره کردیم، لباس کار جز تجهیزات ایمنی محسوب می شود و برای افراد مشغول در یک کارگاه و یا به صورت فردی اهمیت زیادی دارد، در ادامه به توضیح چند دلیل برای پوشیدن لباس کار توسط کارمندان و کارگران پرداخته ایم که این دلایل شامل:

  1. محافظت در برابر صدمات: صدمات در هر محل کار رایج است. بنابراین، این لباس های افراد را از صدمات ضربه های مختلف به سر، تماس با مواد شیمیایی و اسید ها، آسیب به پا، آسیب چشم و غیره محافظت می کند. فعالیت های مانند جوشکاری، نجاری، فلزکاری، معدن، ساخت و ساز ممکن است موجب ایجاد زخم یا سوختگی شود. بنابراین، پوشیدن لباس کار می تواند از افراد در برابر این آسیب ها محافظت کند.
  2. کارمندان: شرکت با کمک لباس فرم می تواند کارمندان یا کارگران خود را شناسایی کند. لباس های یکسانی به تن دارند به راحتی قابل تشخیص هستند.

دستبه بندی لباس کار

دسته بندی لباس های کار مختلف بر اساس ویژگی های زیر انجام می شود:

  • با توجه به مدل لباس
  • با توجه به جنس پارچه لباس
  • با توجه به قیمت لباس

در ادامه با تمرکز بر ویژگی های که در بالا ذکر شد به بررسی تنوع در لباس کار می پردازیم

دسته بندی انواع لباس کار بر طبق مدل

این دسته ‌بندی به تنهایی شامل سه بخش است که آن ها را در ادامه توضیح داده ایم:

  • لباس کار دوتیکه یا کاپشن (کت) شوار کار
  • لباس کار یکسره یا خلبانی
  • لباس کار دوبنده یا بیلرسوت
  • لباس کار دید در شب

لباس کار دوتیکه یا کاپشن شلوار کار

لباس کار دو تیکه در واقع لباس کارهایی هستند که یک کاپشن یا کت و شلوار بطور جداگانه ولی با ست رنگی هماهنگ دارند. کاپشن این مدل اغلب دارای دو جیب در دو طرف روی سینه و دوجیب در طرفین قسمت پایینی کاپشن هستند، کاپشن دارای طراحی و دوخت بسیار راحتی است به طوری که دست ها آزادانه حرکت می کنند و مانعی در زمان کار به وجود نمی آورند. شلوار این مدل راسته و آزاد دوخته شده که در طرفین دارای دو جیب فیلتو و در قسمت پشتی شلوار دارای دو جیب پاکتی است، علاوه بر آن یک جیب روی زانو سمت راست و یا روی هر دو زانو دوخته شده.

لباس کار فروشگاه ایمن شهروند - لباس مناسب کار برای شغل های متفاوت

انواع لباس کار فروشگاه ایمن شهروند

لباس کار یکسره

این لباس کار که با نام لباس کار سرهمی یا بیلرسوت در بازار تجهیزات ایمنی نیز معروف است. این مدل لباس کار به صورت کامل تمام بدن افراد را کامل پوشاند، به همین علت این لباس، با نام کاورال نیز شناخته شده است. استفاده از این مدل لباس کار ایمنی برای افرادی که در زمان کار مجبور به فعالیت بدنی زیاد هستند مناسب است. لازم به ذکر است که لباس کار یکسره به سه دسته لباس کار خلبانی، لباس کار دو بنده و همچنین لباس کار سرهمی ضد اسید تقسیم بندی می شود.

لباس کار دو بندی

این لباس کار به این صورت است که دو بند به یک شلوار وصل می شوند و بدون آستین هستند. به همین دلیل این مدل لباس کار دارای درجه حفاظت کمتری برای افراد است. زمینه استفاده از این لباس بیشتر در مشاغلی مانند نجاری و تعویض روغنی است. جنس این لباس از های پلی استر، پنبه و فلامنت است.

لباس کار دید در دشب

این یک لباس ایمنی برای افرادی است که در محیط های تاریک یا در شب کار می کنند. به عنوان مثال، اگر ساخت و ساز در کنار جاده وجود داشته باشد، کارگران باید جلیقه های دارای شبرنگ بپوشند، که دیدن آنها را حتی از دور آسان می کند.

کار دید در دشب - لباس مناسب کار برای شغل های متفاوت

فروشگاه ایمن شهروند

فروشگاه ایمن شهروند با سابقه ای درخشان و معتبر در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی، تجهیزات آتش نشانی ، لباس کار و دستکش ایمنی همچنین تهجیزات و علایم ترافیکی ، تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع ، تجهیزات جوشکاری و برش کاری و تمامی تجهیزات و ابزار کار و ایمنی در انواع زمینه های شغلی با ارایه محصولاتی دارای بالاترین سطح استاندارد روز دنیا با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات و محصولات به همشهریان عزیز می باشد.

شما می توانید به منظور خرید انواع تجهیزات ایمنی کار در تمامی زمینه های شغلی وارد سایت فروشگاهی ایمن شهروند شده و متناسب با زمینه شغلی خود تجهیزات مورد نظرتان را با بهترین کیفیت تهیه کنید ایمنی کار در تمامی زمینه های شغلی وارد سایت فروشگاهی ایمن شهروند شده و متناسب با زمینه شغلی خود تجهیزات مورد نظرتان را با بهترین کیفیت تهیه کنید.