چگونه جرم سنگ را از بین ببریم؟

چگونه جرم سنگ را از بین ببریم؟

سنگ ‌های ساختمانی یکی از مهم ‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ‌ها هستند که با طرح‌ ها و رنگ ‌های گوناگون، زیبایی و شکوه به محیط اطراف اضافه می‌کنند. اما در طول زمان و با تغییر شرایط اطراف، سنگ ‌های بکار رفته در خانه و سایر نقاط ساختمان نیاز به نگهداری و مراقبت دارند تا زیبایی و کیفیت آن‌ها حفظ شود. در این راستا، استفاده از شوینده‌های خاص برای سنگ‌ها، پاک کردن و خشک کردن سطح سنگ ‌ها پس از هربار استفاده، جلوگیری از قرار دادن اشیاء سنگین بر روی سطح سنگ ‌ها و استفاده از سیلیکون برای محافظت از سطح سنگ ‌ها از جمله راهکار های مؤثری هستند که می‌توانند به حفظ زیبایی و کیفیت سنگ ‌های ساختمانی کمک کنند.

همچنین، تمیزکاری دوره‌ ای توسط شرکت خدمات نظافتی معتبر در حصارک، اندیشه، و سایر نقاط کشور و رعایت نکات ایمنی در استفاده از شوینده ‌ها و تجهیزات نظافتی به‌ خصوص در محیط‌ هایی که تردد زیادی دارند، اهمیت دارد. تمیز کردن سطوح سنگ می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، به خصوص در هنگام مواجهه با جرم زیاد، فرقی نمی‌کند که کف زمین، میز یا دیوار سنگی داشته باشید، لازم است بدانید که چگونه جرم و کثیفی سنگ را به طور موثر حذف کنید. در این مقاله، برخی از بهترین روش ها برای تمیز کردن سطوح سنگی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

مراحل:

  1. شناسایی جنس سنگ
  2. انتخاب بهترین پاک کننده
  3. تست و آزمایش
  4. استفاده از محلول و شوینده مناسب
  5. کمک گرفتن از سرویس خدمات نظافتی با تجربه

 

نکته قابل توجه: شناسایی جنس سنگ

اول از همه، درک نوع سنگی که با آن سر و کار دارید ضروری است. هر سنگ بسته به نوع آن نیاز به روش نظافتی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، سنگ مرمر یک سنگ ظریف است که به محلول های تمیز کننده ملایم نیاز دارد، در حالی که گرانیت سنگ سخت تری است که می توانید برای نظافت آن از شوینده های قویتری نسبت به سنگ مرمر استفاده کنید. بنابراین، شناسایی نوع سنگ و تحقیق در مورد ویژگی آن قبل از شروع فرآیند  نظافت بسیار مهم است.

تمیز کردن سنگ با استفاده از شوینده های مناسب

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن جرم و کثیفی سنگ، استفاده از پاک کننده سنگ با pH خنثی است. این پاک کننده ها برای تمیز کردن سطوح سنگی بدون آسیب رساندن به آنها فرموله شده اند. از استفاده از پاک کننده های اسیدی یا قلیایی خودداری کنید، زیرا می توانند سطح سنگ را ساییده و حل کند و آسیب های جبران ناپذیری را بر سطح سنگ ایجاد کنند.

قبل از استفاده از پاک کننده، ضروری است که کثیفی های سطحی را با استفاده از جاروبرقی پاک کنید. وقتی کثیفی های سطحی را پاک کردید، پاک کننده سنگ با pH خنثی را روی سطح سنگ بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس، با استفاده از یک پارچه نرم سطح سنگ را به آرامی تمیز کنید. سپس سطح سنگ را با آب تمیز بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید تا از ایجاد لکه های آب جلوگیری شود.

رفه لکه های روغنی از روی سنگ با محلول جوش شیرین

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد از روش تمیز کردن قوی ‌تری برای از بین بردن لکه ‌های سرسخت یا جرم های موجود بر سطح سنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید از محلول ساخته شده از جوش شیرین و آب برای پاک کردن لکه های روغنی از سطوح سنگ استفاده کنید. محلول را روی محل لکه بریزید و بگذارید چند ساعت بماند و سپس آن را با یک پارچه نرم پاک کنید. همچنین می توانید از بخارشوی برای پاک کردن کثیفی و جرم از سطوح سنگ استفاده کنید. با این حال، دقت کنید که از نگه داشتن بخارشوی در یک نقطه برای مدت طولانی برای جلوگیری از آسیب به سطح سنگ خودداری کنید.

 

نحوه تمیزکردن سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین سنگ‌ های تزئینی در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ ها است. پاک کردن سنگ گرانیت می‌تواند برای حفظ زیبایی و کیفیت آن بسیار مهم باشد. برای پاک کردن سنگ گرانیت، می‌توانید از ترکیب سرکه و آب گرم استفاده کنید. این ترکیب را روی سطح سنگ بریزید و با پارچه نرم به آرامی روی لکه بکشید. در پایان، سطح سنگ را با آب شست‌ وشو دهید تا همه ‌ی روغن و چربی از روی آن برود. همچنین، برای پاک کردن سنگ گرانیت از پاک کننده‌ های سنگ با pH مناسب و آب نیز می‌توانید استفاده کنید. اما حتما قبل از استفاده از هر نوع پاک کننده، دستورالعمل مصرف آن را برای نسبت صحیح رقیق سازی بخوانید. با رعایت این نکات، سنگ گرانیت شما همیشه بهترین شکل خود را حفظ خواهد کرد و به زیبایی و شکوه محیط اطراف شما اضافه خواهد کرد.

چگونه سنگ مرمر را تمیز کنیم؟

سنگ مرمر را تمیز کنیم؟ - چگونه جرم سنگ را از بین ببریم؟

استفاده از آب گرم و صابون ملایم: برای پاک کردن سطح سنگ مرمر، می ‌توانید از آب گرم و صابون ملایم استفاده کنید. ابتدا سطح سنگ را با آب شستشو دهید و سپس پودر صابون ملایم را روی سطح سنگ بریزید. بعد از مدتی، با یک پارچه نرم و خیس، سطح سنگ را به خوبی پاک کنید. در نهایت، سطح سنگ را با آب شستشو دهید تا همه‌ی صابون از روی آن برود.

 

حفظ تمیزی سطوح سنگی مستلزم نظافت و نگهداری منظم است. برای جلوگیری از تجمع کثیفی ، ضروری است که سطوح سنگ را پس از استفاده پاک کنید. برای محافظت از سطح سنگ و سهولت در تمیز کردن آن می توانید از یک سیستم نظافتی حرفه ای نیز استفاده کنید. با این حال، بسیار مهم است که سرویس خدماتی  را انتخاب کنید که با تجربه و تخصص خود بهترین نتیجه را برای نظافت خانه شما به ارمغان بیاورند. بانوکلین یک سرویس نظافتی مجرب با پرسنل متخصص در این زمینه می باشد.

 

بهترین مجموعه نظافتی در کرج

مجموعه نظافتی در کرج - چگونه جرم سنگ را از بین ببریم؟

بانوکلین در ارائه خدمات نظافت حرفه ای برای املاک مسکونی و تجاری بیش از ده سال تجربه و تخصص دارد. تیم نظافتچی با تجربه ما مجهز به جدید ترین ابزار و تجهیزات است تا اطمینان حاصل شود که سطوح سنگی شما با بالاترین استانداردها تمیز می شود. اگر برای از بین بردن لکه های سرسخت سنگ یا حفظ تمیزی سطوح مختلف خانه خود به کمک نیاز داشته باشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

خدمات نظافت منزل در گوهردشت، عظیمیه، حصارک، فردیس، باغستان، اندیشه و سایر متاطق در کرج برخی از شعب بانو کلین در کرج هستند.

سخن پایانی

تمیز کردن سطوح سنگی نیاز به بررسی کارشناسی جنس سنگ و انتخاب بهترین و موثرترین روش برای پاک کردن کثیفی دارد. با استفاده از روش های خانگی موثر که پیش تر توضیح داده شد می توان به تمیزکاری روزنه را انجام داد. اما برای تمیزکاری حرفه ای و از بین بردن جرم سنگ و کف پوش سنگی به طور موثر و دقیق نیاز است تا از سرویس خدمات نظافتی مناسبی استفاده کنید. در بانوکلین، ما به مشتریان خود با ارائه بهترین خدمات نظافت منزل کمک می کنیم تا زیبایی و جلال خانه خود را حفظ کنند.