اجزای مختلف تبلیغات

اجزای مختلف تبلیغات

تبلیغات چیست؟

اگر از شما درباره تبلیغات چیست بپرسند، چه جواب قطعی و واضحی برای این سؤال دارید؟ توضیح این‌که تبلیغات دیوار شیراز چیست را از کجا شروع می‌کنید؟

اگر بخواهیم هدف تبلیغ را به‌عنوان تعریفی از آن بیان کنیم، می‌توان گفت که «تبلیغ در جهت فروختن یک کالا، خدمات یا حتی یک ایده است». در حقیقت یک کسب‌وکار با تبلیغ، با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند.

نکته‌ واضحی که درباره تبلیغ وجود دارد و همه‌ ما در زندگی روزمره با آن مواجهیم، روند دیجیتالی شدن آن یعنی تبلیغات دیجیتال است. با توسعه تکنولوژی اکثر کسب‌وکارهای آنلاین و بسیاری از کارهای روزمره، اینترنتی شده است. (دیوار شیراز)

در این بین تبلیغ هم از این قاعده مستثنی نیست، به‌گونه‌ای که از حالت تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری و در حالت کلی تبلیغات کاغذی، دور شده و به سمت تبلیغات دیجیتال که توسط یک شرکت تبلیغاتی یا خود کسب‌و‌کارها انجام می‌شوذ، حرکت کرده است.

مفهوم تبلیغات

تبلیغات (Advertising) را می‌توان تاثیرگذارترین استراتژی بازاریابی برای متمایز کردن کسب‌وکار دانست. اگر از امروز به گذشته‌های خیلی دور سفر کنیم می‌بینیم که این موضوع همواره وجود داشته است. از سنگ نوشته‌های هزاره‌های قبل تا روزی که کاغذ از درخت پاپیروس بوجود آمد؛ انسان‌ها در هر زمینه‌ای از ابزار «تبلیغات» بهره برده‌اند. (دیوار شیراز)

امروزه و در قرن ۲۱ به جایی رسیده‌ایم که تبلیغ رکن اصلی بازاریابی در هر کسب‌وکاری است. وجه تمایز خیلی از کسب‌وکارهای یک صنعت، کیفیت تبلیغ در آن کسب‌وکار است.

تبلیغات

در بین ابزارهای مختلف ارتباطی که در شکل قبل نشان داده شده‌اند، نقش تبلیغات در بازار ایران خصوصاً در بازارهای مصرفی حائز اهمیت است. تبلیغ معرفی کالا یا خدمات به وسیله‌ی شیوه‌های غیرشخصی به مسئولیت فرد یا سازمان است. تبلیغ راهی مناسب برای آگاهی کردن مردم و تشویق آنان به خرید کالا یا خدمتی است که نیاز و خواست ایشان را برطرف کند. (دیوار شیراز)

سازمان‌های تجاری و شرکت‌های بازرگانی، سازمان‌های غیرانتفاعی، نهادهای اجتماعی و حرفه‌ای و حتی اشخاص سیاسی، همه برای اعلام موجودیت خود و آگاهی مردم از تبلیغ استفاده می‌کنند.تبلیغات نیرومندترین ابزار آگاهی‌بخش در شناساندن یک شرکت، کالا، خدمت یا اندیشه و دیدگاه است. تبلیغات هنگامی به‌خوبی کارساز است که محدود به بازار هدف باشد.

پس اولین گام در تبلیغات، بررسی و شناسائی دقیق مخاطبان هدف از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، جمعیت‌شناسی و… است. باید پذیرفت که هر فعالیتی دربازاریابی رقابتی از جمله تبلیغات می‌بایست با تحقیقات بازاریابی شروع شود. به همین دلیل است که تحقیقات و پژوهش را به‌عنوان اولین گام در فرمول گام‌های بنیادین فرآیند بازاریابی قرار داده‌اند. (دیوار شیراز)

اجزای مختلف تبلیغات چیست؟

۱٫ شناسایی

شناسایی یا شناساندنِ محصول به مشتری، یکی از وظایف اصلی تبلیغ است. در تبلیغ باید کالا یا خدمت موردنظر به‌صورت واضح و شفاف به مخاطب شناسانده شود. (دیوار شیراز)

در روش‌های سنتی، شناسایی بخش مهمی از هر نوع تبلیغ بود. در قدیم برای شناساندن محصول به مخاطب، در خیلی از موارد از تصاویر مربوط به محصول و تبلیغات محیطی استفاده می‌کردند.

۲٫ اطلاعات

در تبلیغ باید اطلاعات مفیدی از محصول به مخاطب منتقل شود. بعد از اختراع صنعت چاپ و باسواد شدن درصد بالایی از افراد جوامع، صنعت تبلیغات هم این امکان را یافته تا به سمتی حرکت کند که با دادن اطلاعات محصول خود، به مخاطبان عامِ بیشتر و یا به عبارتی مشتری‌های بالقوه‌ بیشتری دسترسی پیدا کند. (دیوار شیراز)

۳٫ متقاعد کردن

یکی از اهداف اصلی تبلیغ یا به عبارتی مهم‌ترین بخش آن متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا استفاده از خدمات است. بعد از شناساندن و دادن اطلاعاتی از محصول، در مرحله متقاعد کردن قصد داریم که مشتریان بالقوه تبدیل به مشتریان بالفعل شوند و از محصولات و خدمات ما استفاده کنند. (دیوار شیراز)

هدف تبلیغات خود را مشتریان عمومی قرار دهید.

 هر جمله یا عبارت باید خریداران كالاي شما را هدف بگیرد. اما بسیاری از تبلیغات به اندازه کافی براي خريداران ایجاد انگیزه نمی کنند تا نیاز خود را از آن طریق تامین کنند. تبلیغات شما باید به نیاز خریدار بپردازد و روی آن تاکید کند. وقتی در حال نوشتن طرح تبلیغاتی خود هستید تاکید خود را روی نیاز او قرار دهید. مطمئن شوید مشتری چه می خواهد و در مقابل شما چه می خواهید. (دیوار شیراز)

باید احساسی از ضرورت در مشتری ایجاد کنید.

 به مشتریان خود بگویید: ” شما برای رسیدن به هدف خود به این محصول نیاز دارید!” مشتری باید احساس نیاز فوری پیدا کند و برای اینکه چنین احساسی در مشتری ایجاد نمایید به اندازه کافی تحقیق کنید. نياز مشتري را بشناسيد حتي اگر لازم است در كالا يا خدمات خود اصلاحاتي انجام دهيد فراموش نكنيد امروزه اين كار هم جزئي از فرايند بازار يابي محسوب مي شود. (دیوار شیراز)

باید لیستی از مزایا داشته باشید.

 آیا با استفاده از این کالا فردی عاقل تر یا سالمتر یا سریعتر به نظر خواهید رسید؟ روی مشتری خود تمرکز کنید نه کسی که سفارش تبلیغات می دهد. بیشتر این مزایا باید با مهارت در تبلیغ گنجانده شود. این تلف کردن وقت و هزینه است اگر برای یک تبلیغ مزایای کالا یا خدمات خود را مشخص نکنید. (دیوار شیراز)

به مشتری باید بگویید چه کاری باید انجام دهد.

 به مشتری خود بگویید که اکنون کالای خود را سفارش دهد. بسیاری از طراحان تبلیغات این گونه حدس می زنند که مشتریان با ایمیل و تلفن با آنها تماس می گیرند و درباره این کالا از آنها اطلاعات می گیرند. (دیوار شیراز)

شاید علت این باشد که تبلیغات رسانه ای دارای محدودیت هایی باشند ولی در اینترنت آزادی عمل شما بیشتر است. به مشتریان بگویید چه کنند.  کانال های مختلفی برای ارتباط در اختیار مشتریان قرار دهید. شايد اكنون كه تبليغات شما را مشاهده مي كنند قصد خريد داشته باشند آيا به اندازه كافي در دسترس آنها هستيد؟

مطالعه کنید.

 شما هیچوقت همه چیز را نمی دانید در این زمینه کتاب ها و مقالات زیادی وجود دارد راههایی وجود که می توانید با کمترین هزینه بهترین تبلیغات را انجام دهید. برای اینکه رسانه مناسب را برای تبلیغ کالای خود بیابید باید در مورد آن به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید. (دیوار شیراز)

برای طراحی یک تبلیغ هم به مطالعه کافی نیاز دارید. و از منابع موجود در اینترنت می توانید اطلاعات با ارزشی در این زمینه پیدا کنید.

در سایت تبشی همراه ما باشید و لذت ببرید.

10902 1030x1030 1 - اجزای مختلف تبلیغات

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز