انواع سبک تبلیغات

انواع سبک تبلیغات

سبک های تبلیغاتی (advertising styles)

واژه Style در فرهنگ های لغت، به معنای شیوه، روش، سبک، نگارش، سلیقه، سبک متداول، قلم، میله، متداول شدن، معمول کردن، مُدکردن و نامیدن آورده شده است. (استخدام شیراز)

بطور کلی سبک ها، خصلت های صوری و ساختاری متمایز در یک اثر یا گروهی از آثار یک علم خاص مانند هنر، ادبیات، مدیریت و… هستند که لازم است این ویژگی ها از یک نوع پیوند درونی برخوردار باشند یا نشانه هایی از یک واحد کامل را عرضه کنند.

سبک ها ممکن است خصوصیات بیانی، زمانی، مکانی، موضوعی، مضمونی و یا اسلوبی داشته باشند.

تبلیغات از نظر لغوی به معنای رساندن یک پیام از کسی به کسی دیگر است و تبلیغ عبارت است از فرایند القا وجود یک موضوع با ویژگی های معین. کاتلر تبلیغات را از نظر تکنیکی، هرگونه فعالیتی که در خصوص معرفی غیر شخصی، ترویج ایده ها، کالاها و خدمات در قبال پرداخت مبلغی به یک فرد یا موسسه مشخصی صورت گیرد، تعریف می نماید. (استخدام شیراز)

سبک تبلیغات از نظر سایت تبشی

سبک تبلیغاتی معیاری است که بتوان هدف، محتوا، تکیه گاه، آهنگ، پیام، رسانه و تاکتیک یک سیستم، اسـتراتژی یا برنامه تبـلیـغاتی را در چارچوب نگرشی معین ارائه کرد. سبک تبلیغاتی در کشورها نشان دهنده ارزشهای فرهنگی در آن کشورهاست اما اصالت ارزش ها بیشتر از قدرت سبک هاست.

تبلیغات بیان فرهنگ ها، شعائر، استعارات و دیگر مواردی است که به نوبه خود بر ارزش های فرهنگی جوامع می افزایند. تاکنون سبک های خاصی که مختص تبلیغات باشد ابداع نشده، ولی برای برخی از اجزای آن تقسیم بندی هایی را در نظر گرفته اند. (استخدام شیراز)

732528715090238114622019991192723069253 - انواع سبک تبلیغات

استخدام شیراز

۱- تبلیغات کلاسیک

سبک کلاسیک سبکی در تبلیغات است که وضوح، سادگی و زیبایی با استفاده از فیگورهای عادی انسانی بدون هیچگونه اغراق درتبلیغ کالا وخدمت بکارگرفته می شود.

تبلیغات کلاسیک یعنی یک تبلیغ انسانی و نشان دادن انسان به هر صورتی در ارتباط با کالا و محصول. این سبک تبلیغاتی مخاطبان بسیاری دارد زیرا زبان عمومی بیشتر مخاطبان است. (استخدام شیراز)

گرایش به مکتب کلاسیک در بین مردم عامی بسیار زیاد است، به همین منظور برای کالاهایی که بازار هدف آنها بیشتر، عامه مردم هستند، از این سبک تبلیغاتی استفاده می شود. در این سبک تبلیغاتی هر چیزی را به انسان ربط می دهند و به هر صورتی انسان ها در صحنه هایی از تبلیغات حضور دارند؛ انسان هایی که از نظر زیبایی ظاهر یا صورت، ایده آل هستند

۲- تبلیغات باروک

در تبلیغات باروک سازندگان و مدیران تبلیغاتی تنها به تصویرسازی از شکوه و عظمت کالا و خدمت می اندیشند. آنچنان که در تبلیغات، ساختمان ها، برج ها و مکان های باشکوه را می توان مشاهده کرد. در سبک باروک خلق کارهای غیرمتداول و غیرمنتظره، عجیب و غیرعادی ویژگی بارزی است که از طریق این روش ها اعمال می شود. (استخدام شیراز)

در تبلیغات به سبک باروک دو ایده بیش از همه مدنظر است. خلق فضاهای مناسب برای بازاریابی و ایجاد مکان های کوچکی برای تفکر و اندیشه تبلیغاتی. از این رو در آثار تبلیغاتی این سبک شاهد پدید آمدن تبلیغاتی بسیار باشکوه و بزرگ هستیم و به شکوه و عظمت کار تبلیغاتی بسیار اهمیت می دهند مانند صداهای بسیار بم و بلند، تصاویر بزرگنمایی شده، فیلمبرداری بسیار شکوهمند و…

۳- تبلیغات فوتوریسمی

فوتوریسم به معنای «آینده نگری» و مشتق از کلمه “فوتور (future) به معنای «آینده»” است. این مکتــب در سال ۱۹۰۹ با بیانیه فیلیپوتوماسومارینتی نظـریه پرداز و بنیانگذار فوتوریسم در ایتالیا بنا نهاده شد. ایتالیا و روسیه به عنوان دو قطب نیرومند، فوتوریسم را به تدریج در سراسر اروپا گسترش دادند. (استخدام شیراز)

۴- تبلیغات داداییستی

سبک تبلیغاتی داداییسم یکی از سبک های تهاجمی است. بیشتر شرکت هایی که قصد نابود کردن رقبای خود یا هجوم ناگهانی به بازار با یک محصول جدید یا ایده جدید را دارند از این سبک بهره می گیرند.

تبلیغات داداییست ها تا حدودی مخالف قواعد و قوانین متعارف بازاریابی و تبلیغات است و با نوعی کُلاژ لفظی و بصری و تکنیک های مونتاژ، دکوپاژ و تدوین، براساس تصادف و همنشینی ظاهرا غیرمنطقی و بطور خودکار کلمات، صداها و تصاویر شکل می گیرد. (استخدام شیراز)

اجرای فی البداهه صحنه هایی از تولید یا ارایه محصول، موسیقی پرسروصدا و نامناسب، از ویژگی های تبلیغات داداییسم است. به طوری که در این هرج و مرج تبلیغاتی، مشتریان را نیز با خود همراه می کنند و آنان را هم به بازی می کشانند.

در حراج های کشورهای جهان سوم گاهی این گونه تبلیغات به وفور یافت می شود به خصوص در تبلیغات کاندیداهای احزاب گوناگون از این نوع سبک تبلیغاتی استفاده می شود. ولی در کشورهای غربی در اغلب موارد از این سبک به صورت کاملاً علمی برای استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند (استخدام شیراز)

۵- تبلیغات بدویگری

اخیرا در تبلیغات و بازاریابی برای اجرای شیوه هایی کاملا خلاقانه از رسم و رسوم و شیوه های زندگی اقوام بدوی چون بومیان آفریقا یا در کشور ما از هنر قبایل دور افتاده در بخش هایی از کشور ما استفاده می شود.

(برای نمونه در یک رستوران غذاهای سنتی در آمریکا از ماسک های اقوام بدوی هنگام پذیرایی استفاده می کنند که امری کاملا متمایز است.)

این شیوه از بازاریابی مورد توجه تبلیغات پست مدرن است. (استخدام شیراز)

۶- تبلیغات چیدمان

این سبک برای کارگذاری و فضا سازی سه بعدی در یک نمایشگاه یا مکان خاص در راستای رساندن پیامی معین استفاده می شود.( برای نمونه ساختن غرفه نمایشگاهی با بکارگیری محصولات خود)

۷- تبلیغات مفهومی

یکی از نوآورترین و مفهومی ترین سبک های تبلیغاتی است که از رسانه های مختلف برای رساندن پیام استفاده می کند. در این سبک از رسانه های مختلف برای انعکاس مطالبی مکتوب، تصاویر، فیلم های ویدئویی و محصولات واقعی و انعکاس پیام تبلیغاتی که در درون اثر نهفته است استفاده می شود. (استخدام شیراز)

سخن پایانی

سبک تبلیغات در کشورها نشان دهنده ارزشهای فرهنگی در آن کشورهاست اما اصالت ارزش ها بیشتر از قدرت سبک هاستتبلیغات بیان فرهنگ ها،شعائر،استعارات ودیگر مواردی است که به نوبه خودبر ارزشهای فرهنگی جوامع می افزایند.

تبلیغ عبارت است از فرایند القا وجود یک موضوع با ویژگی های معین. (استخدام شیراز)

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز