اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر چیست؟

هر کسب و کار و برند برای توسعه خود حساب ویژه‌ای روی تبلیغات و پروموشن باز می‌کند. اصولاً اگر شما بهترین کالا و خدمات را هم عرضه کنید؛ تا قبل از آنکه صدای خود را به مشتریان بالقوه نرسانید محکوم به شکست هستید. (دیوار شیراز)

تبلیغات اشکال مختلفی دارد. تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام و ثبت رایگان کانال تلگرام از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند.

هر برند بسته به شرایط و بودجه بندی خود پلن تبلیغاتی خاصی را برای خود در نظر می‌گیرد. استفاده از استوری در اینستاگرام یکی از راه های معمول برای تبلیغات است.

در این مطلب قصد داریم اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یکی از جدیدترین روش های تبلیغاتی معرفی کنیم.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

اینفلوئنسر یعنی چه؟ به چه کسی Influencer می گویند؟

اینفلوئنسر شخصی است که قدرت آن را دارد تا روی دیگران تاثیر بگذارد و این امر به خاطر مسئولیت، میزان دانش، موقعیت اجتماعی و یا رابطه‌اش با مخاطبین امکان‌پذیر است.

همچنین شخصی که در یک حوزه تخصصی خاص بسیار مشهور است و به شکل فعال در آن حوزه فعالیت می‌کند، می‌تواند نوعی Influencer باشد و این مسئله به گستردگی و میزان وسعت آن حوزه بستگی دارد.

البته، در میان کارشناسان حوزه مارکتینگ اجماعی واحد در مورد معنا و مفهوم Influencer وجود ندارد. برخی از کارشناسان این حوزه اینفلوئنسر را شخصی می‌دانند که روی یک سازمان و مشتریان احتمالی‌اش تاثیر دارد.

برخی دیگر از کارشناسان نیز عقیده دارند که این واژه به افرادی گفته می‌شود که ارتباطات بسیار خوب و ذهن کاملا بازی دارند و می‌توانند باعث ایجاد نوعی ترند در جامعه شوند؛ هرچند که این ویژگی‌ها باتوجه به بازارهای هدف حوزه‌های مختلف ممکن است که تفاوت داشته باشد. (دیوار شیراز)

تعریف اینفلوئنسر چیست

فعل Influence به معنای تأثیرگذاری است و طبیعتاً ساده‌ترین معادل واژه‌ی Influencer، تأثیرگذار است. هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر محسوب می‌شود.

البته طبیعی است که وقتی در مقیاس تجاری و در فضای کسب و کار اصطلاح اینفلوئنسر را به کار می‌بریم، به کسانی توجه داریم که می‌توانند بر روی تصمیم و رفتارِ تعداد افراد بیشتری تأثیر بگذارند.

اینفلوئنسر مارکتینگ شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده
و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد. در واقع اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی تعدادی از افراد تاثیر گذار هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

در سطح مفهومی، بازاریابی اینفلوئنسر زیر بخش بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ، در رسانه های اجتماعی است. کاربر و اینفلوئنسر در رابطه ای صمیمی و نزدیک قرار دارند (دیوار شیراز)

و در این میان خدمات یا محصولی ارائه می شود که یک فرد متخصص آن را پشتیبانی می کند، در نتیجه ارائه این محصول یا خدمت با نظر یک اینفلوئنسر می تواند بسیار مورد قبول واقع شود.

اینفلوئنسرها از اعتماد به نفس بالایی بر خوردار هستند که معمولا اظهارات آن ها بر مخاطب تاثیر می گذارد و هنگامی که آنها چیزی (خدمات/محصول) را پیشنهاد یا توصیه می کنند، انتظار می رود که مخاطبان شبکه اجتماعی تبدیل به مشتریان بالقوه برند مذکور خواهند شد.

تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری یا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام یکی از جدیدترین امکانات در اینستاگرام است که فکر و ذهن خیلی ها را به خود منعطف کرده است. گزینه promote که پایین پست های پیج بیزینسی شما قرار دارد، راه ورود به این تبلیغات است.

Influencer marketing یا اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

به فرآیند جلب اعتماد مخاطبان یک اینفلوئنسر و تبدیل آن‌ها به مشتری از طریق نظرات اینفلوئنسر، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار می‌گویند.

در واقع در این فرآیند پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه می‌شود. اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از ترندهای جهانی ۲۰۱۷ در دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

نتایج شگرف این مدل بازاریابی در همین مدت کم سبب شده است که به یک بخش مهم، در مجموعه فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال تبدیل شود و در حال حاضر، بسیاری از برندهای ایرانی بخشی از بودجه‌ی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را به این مدل اختصاص داده‌اند. (دیوار شیراز)

افرادی که به عنوان تاثیرگذار شناخته می‌شوند، با قرار دادن تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای مختلف، علاوه بر این که برای خود درآمد کسب می‌کنند به افزایش فروش آن‌ها نیز کمک می‌کنند.

به این نوع از بازاریابی، بازاریابی تاثیرگذار نیز می‌گویند؛ زیرا بازاریابی از طریق افرادی صورت می‌گیرد که تاثیر بسیار زیادی بر فالوورهای خود دارند و این تاثیرگذاری از تحت تاثیر قرار گرفتن افراد نسبت به هم نشات می‌گیرد.

بنابراین استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

اینفلوئنسر در بازاریابی، کسی است که دیگران را ترغيب می‌کند تا از شما خرید کنند.

در میان مردم اصلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود. اصطلاح اینستافیمس (instafamous) هم اشاره به اشخاص تاثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

اولین تاثیرگذاران بی نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند.

در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری شده بود. کسانی شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند (دیوار شیراز)

و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آن‌ها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آن‌ها بودند.

how to become an influencer - اینفلوئنسر چیست؟

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز