فروشگاه اینترنتی چیست

فروشگاه اینترنتی چیست
 فروشگاه اینترنتی به وب سایتی گفته می شود که تعدادی کالا یا خدمات از هر نوعی را در ویترین خود عرضه می کند. (تبلیغات شیراز)
مشتریان برای استفاده از آن خدمات یا کالاها می توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتی هزینه خدمات یا کالا را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان شفارشات را در آن ثبت نمود.
با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

دریافت سفارش از مشتری

برای دریافت سفارش از مشتری معمولا سیستمی به نام سبد مجازی خرید وجود دارد که می توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سایت های پیشرفته حتی سبد خرید مشتری خود را تا مراجعه بعدی به سایت محفوظ نگه می دارند.

بنابراین مشتری در طی چند روز می تواند یک سبد خرید را تکمیل نماید و سپس هزینه ی آن را پرداخت کرده و خدمات و کالای خود را دریافت نماید . ارائه خدمات در فروشگاه های اینترنتی می تواند به صورت فیزیکی یا غیر حضوری ( مجازی ) باشند . (تبلیغات شیراز)

از خدمات فیزیکی می توان خرید کتاب، مایحتاج زندگی، موبایل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازی می توان به فروش فیلم، موسیقی و . . .  اشاره نمود. 
مهمترین مزیت فروشگاه های اینترنتی در دسترس بودن آنهاست؛ خریدار در هر مکان و موقعیتی فقط با دسترسی به اینترنت می تواند خرید خود را انجام دهد . 
این روش یک نوع تغییر مدل در شیوه ی تجارت محسوب می شود؛ و برای فروشنده و مشتری سودمند می باشد . اما شروع این تجارت هم نیاز به یک سری عوامل دارد که عدم رعایت آنها می تواند ضررهایی را در پی داشته باشد. 

فروشگاه اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی اطلاعات مربوط به محصول مورد نظر نمایش داده می شود و امکان خرید آن برای مشتری فراهم می گردد. در این فروشگاه ها محصولات و خدمات متفاوت دسته بندی می شوند و با کلیک روی هر یک قادر به مشاهده محصولات زیادی خواهید بود.

سبدی مجازی برای این فروشگاه ها در نظر گرفته می شود که با استفاده از آن قادر به ثبت سفارشات خود خواهید بود. امکان جستجوی محصولات در فروشگاه های اینترنتی برقرار شده است تا اقلام و یا برندهای خاصی را که به آن تمایل دارند جستجو کنند و محصول مورد نظر را سریع تر پیدا کنند. (تبلیغات شیراز)

با توجه به رشد روز افزون مفاهیمی مانند خرید آنلاین، فروشگاه آنلاین، کسب و کار آنلاین، خرید اینترنتی، فروشگاه اینترنتی که در سالهای اخیر دیگر مانند گذشته واژه ای نامأنوس نیست و همه افراد از هر قشری گرچه ممکن است تا کنون تجربه نکرده باشند،

برایشان آشناست و بارها در موردش شنیده و یا خوانده اند، لذا از این دیدگاه آشنایی با این مفاهیم، استانداردها و انتظارها و واقعیتهای کاربردی در خصوص فروشگاه آنلاین خصوصا برای تازه واردین به این حوزه و افرادی که علاقمند هستند

کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه دهند بسیار ضروری می نماید، در این مقاله سعی شده است تمامی آنچه در خصوص فروشگاه هایی اینترنتی باید بدانید تا حد امکان پوشش داده شود.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه آنلاین در حقیقت یک از ابزارهای تجارت الکترونیک است که به مشتری اجازه می دهد به صورت مستقیم کالاها و خدمات خود را از فروشنده در بستر اینترنتی و وب با استفاده از مروگر تهیه کند.

مشتریها می توانند محصول مورد نظر خود را از طریق مشاهده صفحه مشخصات محصول به صورت مجازی انتخاب کنند، قاعدتاً با تغییرات اخیر انتظار می رود که فروشگاه در ابزارهای مختلف مانند موبایل، تبلت و یا نسخه دسکتاپ عملکرد قابل قبولی را از خود بروز دهند. (تبلیغات شیراز)

فروشگاه آنلاین در حات معمول امکان مقایسه فیزیکی و حضوری خدمات و محضولات را در مراکز خرید و یا ساختمان های تجاری معمول حذف کرده و خریدار می تواند با مشاهده تصاویر محصولات، مطالعه امکانات و ویژگیهای مورد نظر اقدام به خرید کند.

فروشگاه های آنلاین در رده های مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرد: از جمله حوزه B2C زمانیمه یک تولید کننده و یا فروشنده اقدام به ارائه خدمات و محصولات برای مشتری نهایی خود می کند

و یا در زمینه B2B که در این حوزه یک شرکت برای ارائه خدمات خود به سایر فروشندگان از آن استفاده می کند و اصطلاحا تحت عنوان Business to Business شناخته می شود.

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی برای خریداران خود امکان جستجو در بین محصولات برای یافتن مدل مشخص، برند و یا اقلام خاصی از محصول را فراهم می کنند.

برای استفاده از فروشگاههای اینترنتی قاعدتا امکان دسترسی به اینترنت، یک روش پرداخت جهت تکمیل فرآیند خرید ضروری است، (تبلیغات شیراز)

علاوه بر محصولات فیزیکی محصولات دیجیتال هم در این بستر می توانند به سادگی ارائه شوند مانند: نرم افزارها، موسیقی و فایلهای صوتی از جمله فروشگاه های اینترنتی مطرح در دوران کنونی می توان به آمازون(Amazon)، علی بابا(Alibaba)، و ایی بی(e-Bay) اشاره کرد.

با رشد اینترنت و شناخته شدن این بستر به عنوان کانال خرید ایمن از سال ۱۹۹۴ میلادی که اولین بار با فروش آلبوم Ten Summoner’s Tales مطرح شد،

شراب، گل و شکلات محصولاتی بودند که به سرعت به عنوان رده های پر فروش در فروش آنلاین مطرح شدند و فروشنده ها متوجه شدند که ارائه کالا یا خدماتی که قابلیت فروش اینترنتی را داشته باشند به عنوان عامل اصلی موفقیت در این حوزه می باشند.

بر اساس آمارها در سال ۲۰۱۲ آسیا فروش بین المللی خود را تا ۳۰% افزایش داده است. رکورد پرفروش ترین روز به صورت آنلاین مربوط به روز مجردها در سایت علی بابا بوده است. (تبلیغات شیراز)

تاریخچه:

اولین بار در سال ۹۱ میلادی آقای برنرزلی (استاد دانشگاه MIT) تجارت الکترونیک را پایه نهاد و در سال ۹۴ پس از ارائه مفهوم بانکداری آنلاین مفهوم خرید اینترنتی متولد شد.

در لیست زیر برخی از اولین های این حوزه را مشاهده می کنید:
  • پیتزا هات (Pizza Hut)
  • کمپانی اینترشاپ: ارائه دهنده راهکارهای تجاری برای کسب و کارهای بزرگ
  • شرکت آمازون: در ابتدا به عنوان فروشگاه آنلاین کتاب فعالیت می کرد.
  • ای بی (e-Bay): حوزه کسب و کار در خصوص مزایده اینترنتی (تبلیغات شیراز)
unnamed - فروشگاه اینترنتی چیست

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز