در مقاله امروز در سایت تبشی می خواهیم در مورد چند ویژگی کلیدی فروشگاه های الکترونیکی بحث کنیم. اگر شما مالک یک فروشگاه الکترونیکی هستید، لازم است در مورد مطالبی که امروز در این مقاله عنوان می کنیم به روز باشید. (استخدام شیراز)
این ویژگی ها در واقع درخواست های مشتریان از فروشگاه های الکترونیکی است که از آنها تجربه خرید دارند.
عصر عصر اینترنت است و در حال حاضر تقریبا همه چیز را می توان در اینترنت پیدا کرد. همگی این اعتقاد را داریم که اینترنت همه جنبه های زندگی انسان را ساده کرده است اما خرید آنلاین یکی از پررنگ ترین نمود های اینترنت در زندگی انسان می باشد.
در جهانی که همگی به فکر صرفه جویی در زمان و هزینه انجام امور خود می باشند، خریداران شروع به انجام خریدهایشان بصورت آنلاین کرده اند.
این به این معناست که اگر شما یک تاجر هستید که تلاش می کنید خریداران اینترنتی را جذب کسب و کار خود کنید، بایستی فروشگاه خود را مجهز به ویژگی های کلیدی ای را که در زیر آنها را معرفی کرده ایم، کنید.
1-نمایش فروشگاه در موبایل
خریداران اینترنتی لازم است بتوانند به راحتی محتوای فروشگاه آنلاین شما را در ابزار های مختلف ببینند. منظور از ابزار های مختلف، موبایل، تبلت و کامپیوتر می باشد. (استخدام شیراز)
این یعنی طراحی وب سایت شما به گونه ای باشد که محتوای سایت در موبایل، کامپیوتر و تبلت به هم نریزد. لازمه این امر این است که قالب وبسایت شما بصورت رسپانسیو طراحی شده باشد و در هر زمان و هر مکان براحتی بتوان مطالب آن را مشاهده کرد.
قالب های قدیمی سایت ها آنقدر انعطاف پذیر نیستند که بتوانند نحوه نمایش خود را بر اساس اندازه صفحه نمایش ابزار های مختلفی که امروزه وجود دارند، تطبیق دهند.
طراحی رسپانسیو قالب راه حلی بود برای برطرف کردن این مشکل. طراحی قالب بصورت رسپانسیو حتی بر روی سئوی سایت شما هم تاثیر مثبت دارد.
خریداران الکترونیکی خواستار این هستند که فروشگاه الکترونیکی شما بطور صحیح و بدون وقفه بر وی موبایل هم باز و نمایش داده شود.
آنها می خواهند همانطور که در کامپیوتر های شخصی با وب سایت کار می کنند و خرید های خود را انجام می دهند، در موبایل هم بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.
2- دسته بندی دقیق محصولات
شاید بتوان گفت اولین دغدغه تحلیل گران سیستم های نرم افزاری فروشگاه الکترونیکی این است که امکان دسته بندی محصولات را به چه صورت پیاده سازی نمایند. (استخدام شیراز)
هر فروشگاه آنلاینی باید محصولاتش را بصورت دسته بندی شده به خریدارانش عرضه کند. محصولات و حتی محتویات دسته بندی شده این امکان را به کاربر می دهد که خیلی راحت تر و سریعتر بتواند کالا یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کند.
دسته بندی محصولات باعث می شود فروشگاه آنلاین شما محتوایی ساختار یافته داشته باشد و این امر مزایای زیادی دارد.
این مزایا هم برای مشتری است که راحت تر محصول مورد نظر را یافت می کند هم برای فروشنده است که مدیریت وبسایت را راحت تر انجام می دهد و هم از لحاظ سئو سایت تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت شما در موتور های جستجو دارد.
3-حمل و نقل رایگان یا ارزان
سال گذشته موسسه UPS یک مطالعه موردی عظیم بر روی تجربه مشتری ها از خرید آنلاین انجام داد که نام آن را “Pules of Online Shpper” نامید.
در این مطالعه گسترده، 81 درصد از خریداران آنلاین، هم عقیده بودند که مهم ترین ویژگی یک فروشگاه الکترونیکی این است که حمل و نقل کالا را بصورت رایگان برای مشتری انجام دهد. (استخدام شیراز)
گزینه ی دیگری که در این مطالعه امتیاز بالایی را کسب کرد، ارائه یک هزینه تخمینی از حمل و نقل کالا برای مشتری بود. یعنی مشتری قبل از این که خرید خود را نهایی کند، هزینه تخمینی حمل و نقل کالا را بداند و بر این اساس خرید خود را نهایی کند.
در فروشگاه های الکترونیکی بسیار پیش آمده که مشتریان از قیمت خود محصول رضایت داشته اند و قصد خرید محصول را داشته اند. بر این اساس محصولات را به سبد خرید خود در فروشگاه اضافه کرده اند اما زمانیکه هزینه حمل و نقل محصول را دیده اند،
از نهایی کردن هزینه سبد خود منصرف شده اند و خرید خود را نیمه کاره رها کرده اند. بنابراین اگر می خواهید خرید مشتریان را به حداکثر برسانید باید استراتژی های کاربردی برای کاهش هزینه حمل و نقل محصول در فروشگاه الکترونیکی خود داشته باشید.
ادامه
اما گزارش دیگری که از تحقیق بدست آمد مطمئنا شما را شگفت زده می کند. نتیجه این گزارش نشان میدهد که کسب و کار های الکترونیکی چقدر می توانند منعطف باشند.
حدود 58 درصد از خریداران فروشگاه های الکترونیکی راضی بودند که محصولات بیشتری را به سبد خریدشان اضافه کنند و در عوض هزینه حمل و نقل آنها کاهش یابد. این یعنی یک استراتژی جدید برای فروشگاه الکترونیکی.
اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین باشید، نتیجه این اطلاعات برای شما چه خواهد بود؟ اگر حمل و نقل رایگان یا ارزان برای مشتریان خود فراهم کنید، می توانید موفقیت خود را تضمین کنید. (استخدام شیراز)
مشتریان شما برای اینکه هزینه حمل و نقل کالاهایشان رایگان شود، محصولات زیادی را به سبد خریدشان اضافه می کنند. این تنها روش مانور دادن بر روی هزینه حمل و نقل برای جذب مشتری نیست. راه های زیادی وجود دارد که بتوانید مشتریان را مجاب به خرید بیشتر نمایید.
4-منوهای پیشرفته و جستجوی کاربردی
از کجا بفهمیم فروشگاه الکترونیکی ما کاربر پسند است؟ یک راه ساده این است که از تعداد از دوستان قابل اعتماد خود بخواهیم چرخی در فروشگاه الکترونیکی ما بزند. سپس نظر او را جویا شویم.
این روش ساده معمولا نادیده گرفته می شود ولی می تواند بازخورد بسیار خوبی به ما بدهد. فروشگاه الکترونیکی شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که خرید برای مشتری نسبت به خریدش از یک فروشگاه سنتی، راحت تر باشد.
نرم افزاری که با آن فروشگاه الکترونیکی خود را راه اندازی کرده اید باید امکان منوهای ساده و کاربردی را برای کاربران سایت شما فراهم کند تا کاربران به راحتی بتوانند بخش های مختلف سایت را پیمایش و مرور کنند.
اگر پلتفرمی که استفاده می کنید این ابزار را در اختیار شما قرار نمی دهد، زمان آنست که خود را از لحاظ تجهیزات نرم افزاری به روز رسانی نمایید. (استخدام شیراز)
منوهای سایت و ابزار جستجو در سایت نقش کلیدی بازی می کنند. نوار جستجوی سایت باید به سادگی قابل استفاده باشد و با انواع کلمات کلیدی نتایج قابل قبولی به مشتری ارائه دهد.
همچنین باید تدابیری بیاندیشید که حتی برای مشتریانی که نام محصول مورد نظر خود را نمی دانند، راهکار هایی در نوار جستجو و مهم تر از آن در تابع جستجویی که برنامه نویسی کرده اید، ارائه شود.