شیوه بازاریابی بی تو بی چگونه است؟

شیوه بازاریابی بی تو بی چگونه است؟

بازاریابی بنگاه به بنگاه یا بازاریابی B2B شامل تلاش برای فروش محصولات یا سرویس یک شرکت به شرکت دیگر می شود. تکنیک بازاریابی و فروش B2B از همان اصول اصلی بازاریابی مشتری تبعیت می کند، اما به روش منحصر به فردی اجرا می شود. (نیازمندی های شیراز)

فروش سازمانی فروش یک سازمان به سازمان دیگر است و معمولا در مقابل فروش B2C یا فروش سازمان به مشتری قرار می گیرد.

در حالیکه، مشتریان معمولا محصولات را بر اساس قیمت، محبوبیت، وضعیت و سایر محرک های عاطفی انتخاب می کنند، خریداران B2B تصمیماتشان را تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه اتخاذ می کنند.

با سایت تبشی همراه باشید در این مقاله و لذت ببرید.

شیوه بازاریابی بی تو بی چگونه است؟

امروزه این نوع بازاریابی به این صورت انجام می‌شود که بازاریاب فعال در زمینه B2B، با مشتریانی که کمیته خرید دارند در ارتباط هستند.

کمیته‌های خرید معمولا زیرمجموعه‌هایی دارند که از محصول یا خدمت ارائه شده، استفاده می‌کنند. در این شرایط ممکن است پیچیدگی در تعاملات به وجود بیاید و بازاریابی سخت شود.

حسن انجام دادن این کار، به دست آمدن اطلاعات دقیق‌تر از وضعیت کسب‌وکارها است. در نهایت این اطلاعات به بیزینس‌ها برای دسترسی بهتر به شرکت‌های خریدار، کمک می‌کنند.

بازاریابی B2B یک نوع بازاریابی بلند مدت است و تعداد تراکنش‌ها در آن زیاد است. در این نوع بازاریابی، محصول و خدمات یک بیزینس توسط بیزینس دیگر تبلیغ می‌شود.

در این نوع بازاریابی، تبلیغات نسبت به فروش به عموم مردم، سخت‌تر است. محصول شما از طریق تلویزیون و رسانه‌هایی از این قبیل، نمی‌تواند به سایر شرکت‌ها معرفی شود. محصول یا خدمت شما باید بدون تبلیغ و از طریق کیفیتی که دارد، به مخاطب معرفی شود. (نیازمندی های شیراز)

در ادامه راه‌های مجاب کردن خریداران برای استفاده از محصول شما را بیان می‌کنیم. این کار از طریق استراتژی‌های بازاریابی به صورت ایمیل مارکتینگ ، ارتقا سایت به وسیله سئو، بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی و… انجام می‌شود.

راه های مجاب کردن خریداران

  1. سایت:

اولین و مهمترین گزینه، وبسایت اینترنتی برای شرکت شما است. برای اینکه سایت شما ارتقا پیدا کرده و در دسترس مشتریان قرار بگیرد، باید اقداماتی روی آن انجام دهید.

تأثیر سئو بر بهینه سازی سایت، بسیار زیاد است. راه‌های دیگر، بازاریابی محتوایی، شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تبلیغات کلیکی و گوگل ادز و… است.

سئو سایت باعث می‌شود موتورهای جستجو بیزینس شما و حیطه‌کاری که در آن فعالیت دارید را بشناسند. این کار موجب می‌شود سایت شما بهتر دیده شود و هنگامی که کاربران در مورد تجارت شما جستجو می‌کنند، سایت شما به راحتی در معرض دید کاربران قرار بگیرد. (نیازمندی های شیراز)

یکی از راه‌های جذب مشتری در بازاریابی b2b ، بیان داستان و چگونگی تشکیل شدن برند خود، در وبسایت است. از این طریق مشتریان با سختی‌های کار و چالش‌هایی که آن‌ها را پشت سر گذاشته‌اید آشنا خواهند شد و اطمینان بیشتری برای خرید محصول از شما، پیدا می‌کنند.

وبلاگ نویسی در سایت، یکی از راه‌های ارتقا بیزینس و معرفی آن به سایر شرکت‌ها است. نوع بهینه سازی وبسایت بسته به استراتژی شما دارد، نکته مهم داشتن یک سایت حرفه در مقایسه با رقیبان و برای اعتماد مشتریان است.

2. شرکت در نمایشگاه‌ها و اجاره غرفه:

با انجام این کار می‌توانید در نمایشگاه‌های بزرگ و معتبر شرکت کنید و با هزاران مشتری در ارتباط باشید. در این شرایط به راحتی می‌توانید محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

3. کنفرانس اینترنتی؛

با برگزاری وبینار و کنفزانس‌های اینترنتی، در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید. کنفزانس‌های اینترنتی امکان برقراری ارتباط با حجم وسیعی از مشتریان را برای شما فراهم می‌کنند.

4. خبرنامه اینترنتی:

خبرنامه‌ای که در سایت قرار می‌دهید، جدیدترین اخبار و اطلاعات در مورد محصولات شما را به اطلاع مخاطبین و مشتریان شما می‌رساند. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل مارکتینگ، پس از عضویت افراد در سایت، مشتریان جدید جذب کنید.

5. بازاریابی محتوایی:

با تولید محتوا انحصاری و مخصوص شرکت خود، نیاز به هزینه‌های بالا برای تبلیغات ندارید. بازاریابی محتوا موجب تثبیت و ارتقا هویت برند شما در زمینه کاری خود می‌شود. (نیازمندی های شیراز)

محتوا باکیفیت، موجب جذب آسان‌تر مشتریان خواهد شد. مطالعات نشان می‌دهد بیش از ۲۰٪ از شرکت‌های تجاری، تقریبا نیمی از بودجه خود را به تولید محتوا اختصاص دادند.

همچنین درصد قابل توجهی از آن‌ها پس از مشاهده نتایج مثبت محتوا تولید شده، بودجه تولید محتوا را افزایش دادند. محتوا حرفه‌ای، نقش بسیار زیادی در پیشرفت کسب‎وکار شما دارد و تجارت شما را از رقیبان خود متمایز می‌کند.

محتوا دانش‌محور، بیان تکنولوژی تولید محصول و توضیحاتی از این قبیل، توجه مشتریان را به شما جلب و اعتماد آن‌ها به کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد.

ارائه انواع گزارش سفارشات به شرکت‌های دیگر، تهیه گزارش از مراحل خرید مواد اولیه، تولید و… می‌تواند تأثیر خیلی خوبی بر ذهن مخاطب بگذارد.

تهیه یک تقویم محتوا و ارائه محتوا به صورت منظم در سایت و شبکه‌های اجتماعی، منجر به جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

6. جلب رضایت مشتری:

برای جلب رضایت شرکت‌هایی که با شما همکاری می‌کنند، نهایت سعی خود را بکنید. همان‌طور که اشاره کردیم، در بازاریابی B2B شما با افراد حرفه‌ای روبرو می‌شوید. (نیازمندی های شیراز)

آن‌ها از شما انتظار قیمت پایین، ارسال سریع و کیفیت بالا محصولات را دارند. در این صورت تنها راه جلب رضایت شرکت‌ها، حفظ کیفیت و ارتقا خدمات به آن‌ها است.

7. اجازه دهید شما را پیدا کنند؛

کاری کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند. در بازاریابی شرکت به شرکت، شما باید شرایطی را فراهم کنید که مشتریان بیشتری از بیزینس شما باخبر شوند. شما باید بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کنید و برای جذب مشتریان مخصوص تلاش کنید.

8. رسانه‌های اجتماعی:

قدرت رسانه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید. گسترش ارتباطات و استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی، فرصت بسیار خوبی برای معرفی محصولات و خدمات شما است.

با ابزارها و استراتژی‌های حرفه‌ای، می‌توانید توجه سایر بیزینس‌ها را به شرکت خود جلب کنید. شبکه اجتماعی لینکدین و اینستاگرام در این زمینه بیشترین فعالیت را دارند.

شبکه اجتماعی لینکدین، یک شبکه قدرتمند و بستری حرفه‌ای برای معرفی تجارت شما است و استفاده از آن، قدمی موثر برای کسب‌وکار شما به حساب می‌آید. (نیازمندی های شیراز)

تولید محتوا اختصاصی برای شبکه‌های اجتماعی و بررسی بازخورد محتوا در جذب مشتری تأثیر زیادی دارد. استراتژی محتوا باید به گونه‌ای باشد که تمام نیاز مخاطب را پاسخ دهد و اطلاعات جامع در مورد شرکت، خدمات و فروش محصولات شما در اختیار مخاطب بگذارد.

ارائه پست‌ها با هدف بازاریابی و فروش، ارائه اخبار مربوط به تجارت خود، تهیه فیلم، عکس و… نشان دهنده اهمیت شما به مخاطب است و برای جذب مشتری، مفید است.

9. کنترل و کاهش قیمت:

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، قیمت محصولات در این نوع بازاریابی بسیار مهم است. در صورتی که قیمت‌های شما از سایر رقبای خود به صرفه‌تر باشد، زمینه را برای پیشرفت تجارت شما فراهم می‌کند.

علاوه بر کنترل قیمت‌ها، در بازاریابی B2B‌شما موظف هستید به مشتریان تخفیف بدهید و درصد تخفیف را به میزان حجم سفارش، بالا ببرید.

به عبارت دیگر در بیزینس عادی و فروش به عموم مردم، ممکن است تخفیف در کار نباشد، اما در این نوع بازاریابی، باید با مشتری کنار بیایید و آنها را مجاب کنید که بهترین بیزینس انتخابی، برای رفع نیازهایشان هستید. (نیازمندی های شیراز)

10. ارزیابی فعالیت:

تحلیل داده‌ها و ارزیابی گزارشات در بازه‌های زمانی منظم به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قدرت تجارت خود را پیدا کنید و در جهت رفع و ارتقا آن‌ها اقدام کنید. به علاوه این کار به شما کمک می‌کند تا رفتار مشتریان خود را بهتر درک کنید.

11. توجه به پیشرفت و افزایش درآمد مشتریان:‌

به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که فقط به دنبال منافع خود نیستید. توجه کافی به رشد مشتریان و ایجاد بستری مناسب برای افزایش درآمدزایی آن‌ها موجب جلب هرچه بیشتر اعتماد مشتریان می‌شود.

با فعالیت‌های خود به مشتریان نشان دهید که منافع آن‌ها نیز برای شما ارزش دارد. به مشتریان ثابت کنید چه منافعی از بستن قرارداد با شما خواهند برد.

این منافع را به طور کامل برای آن‌ها شرح دهید. مشکلات مشتری را مشکلات خود بدانید و برای حل شدن آن‌ها تلاش کنید. این کار به تحکیم روابط شما کمک می‌کند. (نیازمندی های شیراز)

shutterstock 278352185 - شیوه بازاریابی بی تو بی چگونه است؟

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز