مشاور تبلیغات چه کسی است؟
مشاور تبلیغاتی فرد یا سازمانی است که توسط کسب و کار ها برای ارائه خدمات مشاوره تبلیغات شیراز به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت دعوت به همکاری می شود. مشاور خبره پس از گفتگو با مدیران کسب و کار و بررسی سازمان مورد نظر به تعیین بودجه و تدوین برنامه تبلیغاتی بر اساس نیازهای مشتری، ویژگی های محصولات و خدمات و اهداف سازمانی می پردازد. (سایت تبشی)
علاوه بر این می توان مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های تبلیغاتی، نظارت بر تولید محتوای تبلیغاتی یا انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب را بر عهده مشاور تبلیغاتی سازمان قرار داد. همچنین مشاور تبلیغات در خصوص برنامه های بازاریابی، روابط عمومی، ارتباطات و تبلیغات سازمان برنامه ریزی و تصمیم گیری می نماید. شما با بهره گیری از توانایی های یک مشاور تبلیغاتی گام مهمی در جهت پیش گرفتن از رقبا خواهید داشت.
چگونه به یک مشاور تبلیغاتی تبدیل شویم؟
برای تبدیل شدن به یک مشاور تبلیغاتی نیاز به تجربه سالیانه در صنعت تبلیغات شیراز دارید. این تجربیات به شما کمک می کند در حوزه ای خاص از تبلیغات تجربه کسب کنید، و یک شبکه بزرگ از مخاطبین و مشتریان بالقوه داشته باشید.
اگر چه از نظر رسمی نیازی نیست، اما داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مربوط به تبلیغات در این حرفه بسیار سودمند خواهد بود.
اگر می خواهید یک مشاور تبلیغاتی موفق باشید، باید مطمئن باشید این حرفه با علاقه، مهارت ها و ویژگی های شخصیتی شما منطبق است.
شرح شغل مشاور تبلیغاتی:
مشاوران تبلیغاتی پیمانکاران مستقل یا نمایندگان یک آژانس تبلیغاتی هستند که توسط شرکت ها برای ارائه راهنمایی های تبلیغات شیراز کوتاه مدت یا بلند مدت فراخوانده می شوند.
آنها به مشتریان خود با مشاوره دادن به آنها در مورد چگونگی تبلیغ محصولات یا خدمات خود با بودجه مشخص کمک می کنند درآمد داشته باشند. آنها باید قادر به ارائه راه حل های تبلیغاتی خلاقانه برای کمپین های خاص یا استراتژی های درازمدت کلی، بر اساس درک کامل از نیازهای مشتری، اهداف و کالاهای فروش خاص باشند.
مشاوران تبلیغاتی اساسا به عنوان پایه دانش برای اینکه چگونه یک شرکت می تواند به مشتریان جدید برسد یا به فروش کالاهای موجود خود ادامه دهد، خدمت می کنند. علاوه بر ارائه مشاوره، آنها مسئولیت ایجاد برنامه های تبلیغاتی راهبردی، نوشتن متن تبلیغات یا خرید فضای تبلیغاتی مناسب را بر عهده دارند.
تجربه مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک مشاور تبلیغاتی:
مشاوران تبلیغاتی در حوزه خاصی از تبلیغات شیراز متخصص هستند. این حوزه ممکن است شامل نوعی محصول یا خدمات، بخش صنعت، تکنیک تبلیغاتی، رسانه تبلیغاتی، مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا دیگر حوزه ها باشد.
به منظور توسعه این تخصص، مشاوران تبلیغاتی باید حداقل چندین سال قبل از ایجاد کسب و کار مشاوره ای خود، در یک سازمان تبلیغاتی کار کنند.
این تجربه های عملی به مشاوران تبلیغاتی کمک می کند تا یک شبکه بزرگ از مخاطبین حرفه ای و مشتریان بالقوه داشته باشند.
چه زمانی شما به یک مشاور تبلیغاتی در سازمان خود نیازمند هستید؟
- اگر هزینه های بالای تبلیغات سازمان شما را به ستوه آورده است…
- اگر احساس می کنید به قدر کفایت به مخاطبان هدف معرفی نشده اید…
- اگر از همکاری با شرکت های تبلیغاتی رضایت نداشته اید…
اصلی که در زمان مشاوره اتفاق می افتد
اگر کمی به اطراف و آدم های موفق نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا هر فرد موفقی در بعضی مقاطع زندگی خود مشاورههایی را در اختیار دیگران قرار داده است. در واقع این مسئله نشان می دهد که این کار به عنوان یک شغل جانبی، شروع و تجربه ای برای دریافت نتایج خوب آنها بوده است. (تبلیغات شیراز)
در واقع با این کار آنها مشتریان را به سمت خود سرازیر می کنند و با این کار نیاز به شخصی برای کمک خواهند داشت از همین رو به سراغ استخدام فردی خواهان موفقیت میروند که در نهایت به شرکای تجاری تبدیل می شوند و شرکتی عظیم را تاسیس می نمایند. از همین رو اگر کنجکاو هستید تا یک تجارت و بیزینسی برای خود دست و پا کنید ولی هنوز نشدهاید، مشاوره تجاری میتواند شما بدون هیچگونه خطری به دریای بی کران سود و سرمایه برساند.
خدمات مشاوره تبلیغاتی
- بررسی جایگاه سازمان درزمینهٔ فعالیت تبلیغاتی
- اعطای مشاوره در مورد بودجه، اهداف و برنامههای تبلیغاتی
- کمک به انتخاب بهترین آژانس تبلیغاتی
- ارائه راهکارهای تبلیغاتی خلاق
- تحقیقات، روابط عمومی، پیشبرد فروش و در کل برنامهریزی تبلیغات
- تحلیل تبلیغات رقبا و گزارش به مدیران
- کنترل هزینهها و برنامهریزی به نفع سازمان
- آموزش به نیروهای فروش
- نظارت بر عملکرد، هزینه و زمان اجرایی
- همکاری با واحدهای فروش و بازرگانی
- تعیین دستورالعملهای اجرایی برای فروشنده، مشتری و نمایندگان
با مردم ارتباط بگیرید.
شبکه سازی یکی از مهمترین پاسخها به سوال «چگونه مشاور کسب و کار شویم؟» است. در شبکههای اجتماعی مخصوصاً لینکدین و فیسبوک عضو شوید و از این طریق دوستان و همکاران زیادی جذب کنید و با آنها تعامل داشته باشید. در سمینارها و کنفرانسهای مختلف شرکت کنید و با همه کسانی که مناسب میدانید، گفتگو و تعامل کنید. (تبلیغات شیراز)
تاثیر مشاور تبلیغاتی در مسیر موفقیت شرکت ها
برای اینکه تبلیغ از کارایی و اثربخشی لازم برخوردار باشد لازم است که فعالیتهای تبلیغاتی (تبلیغات شیراز) بر اساس یک برنامه تبلیغاتی مناسب انجام پذیرد. برنامه تبلیغات به ما کمک میکند تا با پیمودن مسیری درست به نتیجهای قابل قبول دست یابیم.
مدیران یک شرکت نیازمند آن هستند که درکی مناسب از مقوله بازاریابی و تبلیغات داشته باشند و نیز بدانند تبلیغات اساساً یک سرمایه گذاری برای شرکت آن ها محسوب می شود. حرکت در این مسیر به جز با داشتن یک مشاور حرفه ای امکان پذیر نیست.
در این میان مشاور تبلیغاتی در ابتدا، راهکارهایی را درقالب مشاوره به مشتریان خود می دهد. ابزارهای دقیق تبلیغاتی را برای محصول مورد نظر به مشتری ارائه می کند و نیز با ارائه یک قیمت تخمینی، مشتری را در جریان هزینه هایی که باید در این راه بپردازد قرار می دهد.
به عنوان مثال، ممکن است مشاوران شرکت تشخیص دهند که معرفی یک کالای به خصوص در برخی از مدیاهای گران و گزاف قیمت هیچ نتیجه مطلوبی نداشته باشد و جزو هزینه های اضافه محسوب شود.
مشاور تبلیغاتی در مشاوره ی اولیه، تمام این اطلاعات را در اختیار مشتری خود قرار می دهد. علاوه بر این همان طور که در بالا توضیح داده شد، در تمام مراحل تولید یک مدیای تبلیغاتی بر هزینه ها و کیفیت اجرا، نظارت مستقیم دارد.
بعد از اجرای تبلیغات نیز بازخورد مربوطه را در نظر می گیرد، اثر بخشی آن ها را بررسی کرده، و به فراخور نیاز، بخشی که ضعیف به نظر می رسد را تقویت نموده و نقاط قوت را حفظ می نماید تا کمپین مربوطه از ثبات کافی در بخشهای مختلف برخوردار گردد.
تبلیغات شیراز
دیوار شیراز
شیپور شیراز
شیپور شیراز
استخدام شیراز
استخدام شیراز