تبلیغات بنری چیست

تبلیغات بنری چیست

تبلیغات یک روشی برای برقراری با مخاطب میباشد که امروزه با ظهور مفهوم دیجیتال مارکتیگ،تبلیغات شیراز آنلاین رونق چشمگیری پیدا کرده است.

یکی از مرسوم ترین و قدیمی ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری را میتوان نام برد.

در این قسمت از سایت تبشی به بررسی مفهوم تبلیغات بنری می پردازیم.

تبلیغات بنری را چه میتوان تعریف کرد؟

تبلیغات بنری را میتوان به زبان ساده تر این گونه تعریف : اجرای تبلیغات در سایتهای پر بازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وب سایت تان میشود.این نوع بنرهای تبلیغاتی میتوانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند. (تبلیغات شیراز)

ویکی پدیا تبلیغات بنری را اینگونه تعریف کرده است:

بنر تبلیغاتی در دل یک وبسایت جای میگیرد که بیشتر توسط شبکه های تبلیغاتی در یک سری وب سایتها به منظور افزایش ترافیک منتشر میشود.

تعریف تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را میتوان به زبان ساده تر این گونه تعریف : اجرای تبلیغات در سایتهای پر بازدید که با مشاهده بنر تبلیغاتی علاوه بر افزایش آگاهی برند با کلیک کردن بر آن باعث افزایش ترافیک وب سایت تان میشود.این نوع بنرهای تبلیغاتی میتوانند به صورت تصویری ثابت و یا متحرک باشند.

یا بصورت تخصصی تر: بنر تبلیغاتی یا بنر وب، نوعی تبلیغ بصری است که در یک صفحه وب به نمایش گذاشته می‌شود. این تبلیغ شامل یک تصویر (به یکی از فرمت‌های jpg، png، یا gif) و یک مفعول مولتی مدیا است که معمولا با استفاده از Flash یا HTML۵ ساخته شده است.

بنر‌های تبلیغاتی بر اساس تکنولوژی استفاده شده در آن‌ها می‌توانند ایستا یا متحرک باشند. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد.

هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است. این تبلیغات در بخش‌های متمایزی از وب‌سایت‌ها که به‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر می‌شوند.

این بنرها اغلب به‌صورت مستطیلی هستند و هرچه مستطیل‌ها عریض‌تر باشند نسبت به بنرهای باریک‌تر، تأثیرگذاری بهتری دارند. بنرها می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند. انتخاب فرمت مناسب برای آگهی‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات بنری

بنرهای تبلیغاتی قطعات نسبتا کوچکی از کد HTML هستند اما حضور آنها در وب و اهمیت آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی بسیار قابل توجه و گسترده است. ظرف چند سال اخیر، اغلب ما شنیده‌ایم که چقدر می‌شود از اینترنت کسب درآمد کرد.

این رسانه‌ی جدید آموزشی و تفریحی که اینترنت نام دارد در اقتصاد انقلاب به پا کرده است و برای افراد و کسب‌وکارهای بسیاری موفقیت به ارمغان آورده است.

اما این همه پول را چطور می‌شود از اینترنت به‌دست آورد؟ راه‌های زیادی برای کسب درآمد سایت‌ها از اینترنت وجود دارد که یکی از منابع آن، تبلیغات است و یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات، تبلیغات بنری است.­ (تبلیغات شیراز)

یک بنر تبلیغاتی نوع خاصی از لینک هایپرتکست است. اگر در مورد نحوه‌ی کار کردن صفحات وب اطلاعاتی داشته باشید حتما می‌دانید که یک لینک متنی ابتدایی چطور کار می‌کند.

یک بیت از کد HTML، سرور وب را راهنمایی می‌کند تا وقتی کاربر روی قطعه‌ی معینی از متن کلیک می‌کند صفحه‌‌ی وب خاصی را بالا بیاورد.

بنرهای تبلیغاتی اساسا همین کار را می‌کنند، فقط اینکه به جای متن، لینک در یک جعبه‌ی حاوی گرافیک (که معمولا با عناصر متنی همراه است) و گاهی اوقات انیمیشن ظاهر می‌شود.

ادامه

تبلیغات بنری (Display Advertising یا تبلیغات نمایشی) به عنوان یکی از انواع قدیمی و باسابقه تبلیغات، از گذشته تا کنون رشد چشمگیری را تجربه کرده است.
امروزه به لطف ظهور فناوری‌های جدیدی که قابلیت‌های نوینی همچون امکان هدف‌گیری مجدد مخاطب را در اختیار ما قرار می‌دهند، گستره و تنوع کاربرد تبلیغات بنری نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.
در عین حال با توجه به سابقه دراز استفاده از تبلیغات بنری، به نظر نمی‌رسد که همه ما با زیر و بم این نوع از تبلیغات آشنایی کاملی داشته باشیم. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات بنری چیست؟

منظور از تبلیغات بنری یا نمایشی، استفاده از تصاویر دینامیک یا استاتیک تبلیغاتی در وبسایت‌ها یا اپ‌ها و همچنین ویدئوهایی است که امکان نمایش تبلیغات گوگل (موسوم به Google Ads) را فراهم می‌کنند.
هدف از این تبلیغات، انتقال پیام یا ارائه پیشنهاد به مشتریان بالقوه و کنونی است تا از این طریق به نحوی تعامل ایجاد شود. پیش از آنکه این نوع از تبلیغات پولی را بیشتر به زیر ذره بین ببریم بد نیست که نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم و ببینیم که از کجا پا به عرصه وجود گذاشته است. (تبلیغات شیراز)

تاریخچه مختصری از تبلیغات بنری

اولین تبلیغ بنری در سال 1994 میلادی در وب‌سایت hotwired.com (wired.com کنونی) ظاهر شد که با توجه به استانداردهای امروزی نمی‌توان آن را با هیچ عنوانی به جز فاجعه توصیف کرد.
فونت رنگین کمانی، پیامی (ترجمه: آیا تا به حال با موستان اینجا کلیک کرده‌اید؟) که طعمه یا click bait محسوب می‌شود، بدون هیچ نشانی از اینکه این تبلیغ متعلق به چه شرکت یا کسی است و لینک آن به کجا منتهی خواهد شد.
در عین حال، نرخ کلیک خوری همین تبلیغ سراسر ایراد در آن زمان به رقم خارق العاده 44 درصد رسید. این در حالی است که نرخ کلیک خوری تبلیغات نمایشی امروزی چیزی نزدیک به 0.06 یا 0.07 درصد است. (تبلیغات شیراز)
نخستین تبلیغات بنری نه مزایده محور بودند و نه الگوریتمی برای تشخیص تناسب آن‌ها با بازدیدکننده وجود داشت. چیزی در حدود یک سال بعد، توجه و تمرکز آگهی دهندگان به نمایش تبلیغاتشان در وب‌سایت‌هایی معطوف شد که با تبلیغات آن‌ها به نحوی مرتبط بودند.

تاریخچه

پنج سال بعد در سال 1999 میلادی، وب‌سایتی با نام ToGo.com (که بعداً به مالکیت یاهو در آمد) اولین سیستم مزایده‌ای را معرفی کرد. این مدل اولیه برای تبلیغات آگهی دهنده‌ای که بیشترین مبلغ را پرداخت می‌کرد اولویت قائل می‌شد.
یک سال بعد، گوگل مدل تبلیغات مزایده محور خود که با عنوان تبلیغات PPC) pay per click) یا تبلیغات کلیکی معروف شده را عرضه کرد. مدل گوگل با مدل‌های قبلی این تفاوت را دارد که در مدل گوگل، پرداخت بالاترین مبلغ لزوماً باعث ایجاد اولویت نمی‌شود.
گوگل از همان زمان هم آینده نگر بود و اهمیت نمایش مرتبط و متناسب‌ترین تبلیغ را برای کاربران موتور جستجوی خود درک کرده بود و لذا برای این شاخص نیز اهمیت به سزایی قائل می‌شد و می‌شود. (تبلیغات شیراز)
در طول این سال‌ها، الگوریتم و قابلیت‌های تبلیغات بنری رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و حتی می‌توان گفت که متحول شده است.
یکی از مهم‌ترین این تغییر و تحولات، معرفی تبلیغات ریسپانسیو یا واکنشگرا در سال 2016 بود. در ادامه، این روش نوین نیز بلوغ و تکامل بیشتری پیدا کرده و تا حد زیادی جای خود را به تبلیغات دینامیک داده است.
what is banner - تبلیغات بنری چیست

تبلیغات شیراز