آشنایی با اینفلوئنسر در تب شی

آشنایی با اینفلوئنسر در تب شی

 

هر کسب و کار و برند برای توسعه خود حساب ویژه‌ای روی تبلیغات و پروموشن باز می‌کند. اصولاً اگر شما بهترین کالا و خدمات را هم عرضه کنید؛ تا قبل از آنکه صدای خود را به مشتریان بالقوه نرسانید محکوم به شکست هستید.

تبلیغات اشکال مختلفی دارد. تبلیغات در تلگرام و تبلیغات در اینستاگرام و ثبت رایگان کانال تلگرام از جمله روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستند.

هر برند بسته به شرایط و بودجه بندی خود پلن تبلیغاتی خاصی را برای خود در نظر می‌گیرد. استفاده از استوری در اینستاگرام یکی از راه های معمول برای تبلیغات است.

در این مطلب قصد داریم اینفلوئنسر مارکتینگ را به عنوان یکی از جدیدترین روش های تبلیغاتی معرفی کنیم.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

اینفلوئنسر کیست و اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

چند سالی می‌شود که عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ سر زبان‌ها افتاده است. به‌خصوص افرادی که کارشان به‌نوعی مرتبط با دیجیتال مارکتینگ است، خیلی بیشتر با این عبارت درگیر شده‌اند؛

چراکه حالا اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های رشد و تبلیغات در فضای دیجیتال است. به‌ساده‌ترین بیان، اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی استفاده از محبوبیت افراد مشهور برای معرفی و ارائه محصولات و خدمات هر برندی؛

اما خوب قرار نیست به این تعریف ساده قانع باشیم. در این مقاله زیر و زبر این فرم جدید از دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم و می‌فهمیم اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر کیست؟

معنی اینفلوئنسر

برای دانستن معنی اینفلوئنسر باید معنای ریشه آن یعنی اینفلوئنس را بدانیم. به هر دیکشنری‌ای که مراجعه کنید، خواهید دید که اینفلوئنس به‌معنای توانایی تاثیرگذاری بر افراد دیگر است.

بنابراین به فرد دارای این توانایی اینفلوئنسر گفته می‌شود؛ یعنی شخصی که می‌تواند بر دیگران اثر بگذارد. (دیوار شیراز)

اینفلوئنسر فردی است که بتواند بر رفتار و عملکرد شخص یا اشخاص دیگر تاثیرگذار باشد.

 

influencer 1200x800 - آشنایی با اینفلوئنسر در تب شی

اینفلوئنسر کیست

در اینفلوئنسر مارکتینگ تعریف از فرد تاثیرگذار کسی است که با استفاده از توانایی‌اش، مشتریان بالقوه یک برند را برای استفاده از محصولات یا خدمات آن برند ترغیب می‌کند.

اجازه دهید ساده‌تر توضیح دهیم. فرد یا افرادی که برند شما را به افراد تاثیرپذیر از خود معرفی می‌کنند و باعث آشنایی و صدالبته اعتماد آن‌ها نسبت به برند شما می‌شوند اینفلوئنسر هستند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم،

اینفلوئنسر مارکتینگ و اینفلوئنسر دو عبارتی هستند که چندوقتی است وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده‌اند. شاید برایتان جالب باشد که شروع این فرم از بازاریابی دیجیتال را بدانید.

اینفلوئنسر کیست؟

به زبان ساده ، اینفلوئنسر شخصیت های شبکه های اجتماعی با تعداد زیادی فالور وفادار و  متعهد هستند. بیشتر اینفلوئنسرها با هواداران خود رابطه دوستانه ای دارند.

طرفداران ، به نوبه خود ، اغلب این اینفلوئنسر را به عنوان الگو در نظر می گیرند و توصیه های آنها را دنبال می كنند. در حقیقت، اینفلوئنسرها اغلب به عنوان شخصیتهای معتبر یا متخصصان در بخشهای مختلف خود شناخته می شوند. آیا می خواهید بدانید که چرا اینقدر تأثیرگذار هستند؟

به دلیل دسترسی به شبکه های اجتماعی ،  اینفلوئنسرها قادر به برقراری ارتباط شخصی با فالورهای خود هستند. برخلاف افراد مشهور قدیم ، زندگی آنها در هاله ای از رمز و راز نیست. این همان چیزی است که مخاطبان تحت تأثیر مخاطبان خود قرار می دهد. (دیوار شیراز)

اینفلوئنسرها معمولاً نگاهی اجمالی به زندگی شخصی خود را برای فالورهای خود نشان می دهند. این دقیقاً همان چیزی است که به آنها کمک می کند با طرفداران خود پیوندهای دوستانه برقرار کنند.

اینفلوئنسرها افراد مشهور شبکه های اجتماعی هستند که مقدار مشخصی از اهرم فشار را در جوامع طرفداران خود دارند.

اینفلوئنسر کیست؟

واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند.

اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند!

در میان مردم اصلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود.

اصطلاح اینستافیمس (instafamous) هم اشاره به اشخاص تاثیرگذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد.

اینفلوئنسرها از کجا شکل گرفتند؟

اولین تاثیرگذاران بی نام و نشان در دنیای اینترنت حدود ده سال پیش و بر بستر سرویس یوتیوب اعلام وجود کردند.

در اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی، درست زمانی که سرویس اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب توسط گوگل خریداری شده بود. کسانی شروع به فعالیت جدی در یوتیوب کردند (دیوار شیراز)

و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. به شکلی که افراد زیادی ویدئوهای آنها را می‌دیدند، به اشتراک می‌گذاشتند و منتظر انتشار ویدئوی بعدی آنها بودند.

شوخی‌های غیرمعمول، آموزش، مستندنگاری و اسکرین کست از مراحل مختلف بازی‌های کامپیوتری از جمله موضوعاتی بودند که برای تولید ویدئوی در یوتیوب مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اگر با اصطلاح یوتیوبر (YouTuber) مواجه شدید؛ بدانید که منظور همان شاخ ها و افراد تأثیرگذار یوتیوب هستند.

به مرور زمان و افزایش ضریب نفوذ شبکه‌های اجتماعی سر و کله اینفلوئنسرها در دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر هم پیدا شد.

.jpg - آشنایی با اینفلوئنسر در تب شی