چرا مردم شروع به استفاده از پرچم کردند؟

چرا مردم شروع به استفاده از پرچم کردند؟

 

در قرون قبل، گروه‌های خاصی از مردم نیزه‌ها و ظروف دیگری را تزئین می‌کردند که نمادهای فرهنگی قبیله یا جامعه آنها را نشان می‌داد. افراد متأخر نیز از روبان ها، تزئینات چرمی یا ابریشمی روی نیزه ها استفاده می کردند تا گروه خود را از گروه دیگر متمایز کنند.

کاشفان اولیه و استعمارگران همیشه هنگامی که بر روی زمینی که تا آن زمان برایشان ناشناخته بود فرود می آمدند، صلیب یا مجسمه می گذاشتند. بعدها از پرچم ها برای اعلام حضور یا نشان دادن حاکمیت استفاده کردند.

و هنوز هم امروزه، کشورها پرچم ‌های خود را دوباره طراحی می‌کنند، چه پس از کسب استقلال و چه اعتماد به نمایش مجدد نمادهای بومی خود بر روی پرچم‌ها. در سال 2017، مورتانیا پرچم خود را به گونه‌ای طراحی کرد که دارای نوارهای قرمز رنگ باشد تا نمادی از مبارزه مردم خود برای دفاع از قلمرو خود باشد.

چرا کشورها پرچم دارند؟

پرچم های تشریفاتی نشان می دهد که ما به یک جامعه، سازمان یا ملت تعلق داریم و اعتقادات و اهداف یکسانی داریم و از مجموعه قوانین و مقررات یکسانی پیروی می کنیم.

پرچم ها نمادهای ملی هستند. هر کشوری پرچم خاصی را به عنوان نماد ملی خود برافراشته است.

حالا کدام نمادها بیشتر در پرچم ها استفاده می شوند؟

کدام نمادها بیشتر در پرچم ها استفاده می شوند؟ - چرا مردم شروع به استفاده از پرچم کردند؟

همه فرهنگ ها از نمادهای خاصی استفاده می کنند که برای آنها معنادار است. برخی از نمادها جهانی هستند، به این معنی که آنها در سراسر جهان دارای یک معنی هستند. از جمله این موارد هستند:

 

  • خورشید: دایره خورشید نماد وحدت و انرژی است. ژاپن اغلب به عنوان “سرزمین طلوع خورشید” شناخته می شود و از خورشید در پرچم ملی خود استفاده می کند. خورشید به صورت دایره ای نمایش داده می شود.

کشور دیگری که از این نماد قدرتمند استفاده می کند، آرژانتین است.

 

  • ماه: ماه معمولاً به شکل هلالی نمایش داده می شود تا از نماد خورشید متمایز شود. ماه در ترکیب با ستاره نشان دهنده الوهیت و به ویژه اسلام است. تونس سه نماد قدرتمند در پرچم ملی خود دارد: هلال سرخ ماه و یک ستاره قرمز در یک دایره سفید به نمایندگی از خورشید قرار گرفته اند که در تصویر سمت راست مشاهده خواهید کرد. سایر کشورهایی که از این نماد استفاده می کنند: ترکیه، سنگاپور.
  • ستارگان: صورت های فلکی ستارگان اغلب نشان دهنده انرژی هستند، به ویژه هنگامی که آسمان شب یا صورت فلکی ستاره را به تصویر می کشند. پرچم ایالات متحده آمریکا “ستارگان و راه راه” نامیده می شود. سایر کشورهایی که ستاره ها را در پرچم ملی خود نشان می دهند عبارتند از: استرالیا، کومور، نیوزیلند، برزیل.
  • صلیب: در زمان های قدیم صلیب فقط نماد نقاط مختلف قطب نما بود، اما در قرن چهارم صلیب به عنوان نماد ایمان نیز در نظر گرفته شد. از جمله کشورهایی که از این نماد استفاده می کنند عبارتند از: دانمارک، انگلستان، نروژ، سوئد، سوئیس، انگلستان
  • مثلث: سه نقطه یک مثلث نشان دهنده تثلیث (پدر، پسر و روح القدس) در مسیحیت است. مثلث اغلب نمادی از قدرت و قدرت است. کشورهایی که از این نماد استفاده می کنند: باهاما، کوبا، اریتره، سودان، ساموآی آمریکایی و ……..
  • مربع: چهار طول زوج نماد تعادل و متضادهای برابر است.

پرچم سوئیس تنها پرچم مربع شکل در جهان است. آیا می دانستید که پرچم سازمان بین المللی بشردوستانه “صلیب سرخ” از پرچم معکوس استفاده می کند؟ دارای یک صلیب قرمز در زمینه سفید است.

پرچم‌های جهان مجموعه‌ای از رنگ‌ها و نمادها را نشان می‌دهند، مانند خورشید یا ماه، برخی از نمادهای فرهنگی، مانند پرنده یا گل ملی و حتی گاهی اوقات برخی نوشته‌ها روی آن نوشته شده‌اند، مانند پرچم سبز عربستان سعودی (در تصویر ببینید) .

 

جمع بندی

شما می‌توانید پرچم‌های کشور را با رنگ‌ها و نمادها تشخیص دهید و حتی برخی کشورها از شکل‌های دیگری غیر از شکل مستطیلی معمول برای پرچم‌های ملی خود استفاده می‌کنند.

آیا می دانستید که پرچم نپال، تنها پرچم جهان است که مستطیل یا مربع نیست؟

همچنین بسیاری از نمادهای دیگر در پرچم های جهان استفاده می شود. کانادا از برگ افرا در پرچم خود استفاده می کند که نشان می دهد این کشور به طبیعت و محیط زیست خود اهمیت می دهد. درخت افرا درخت ملی کانادا است.