افراد استخدامی در اجرای استراتژی بازاریابی محصول

افراد استخدامی در اجرای استراتژی بازاریابی محصول

از آنجا که بازاریابی محصول در مراحل مختلف از تولید تا فروش اتفاق می افتد، سمت های شغلی متنوعی وجود دارد که  بتوانند نقش تعیین کننده ایفا نمایند. (استخدام شیراز)

ولی اکثر سمت های درگیر در فرایند اجرای استراتژی بازاریابی محصول باید از اصول بازاریابی محصول استفاده کنند و دانش لازم در این خصوص را داشته باشند.

با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید و لذت ببرید.

کارشناس تحقیقات بازار

پرسشنامه ها، نظرسنجی های جمعیتی و تعیین قیمت محصول وظیفه اصلی واحد تحقیقات بازار است که شامل یک رویکرد علمی و فنی برای گردآوری و تحلیل داده های مطلوب و مورد نظر تیم بازاریابی می شود.

کارشناسان تحقیقات بازار با استفاده از مهارت های تفکر نقادانه (critical thinking) ، علوم رایانه ای و مدل سازی داده ها، اطلاعات ذهنی جمع آوری شده را به داده های قابل اندازه گیری و انعطاف پذیر تبدیل می کنند که به شرکت ها در تصمیم گیری کمک می کند

و می تواند اقدانات حیاتی درباره یک محصول را پایه ریزی نماید. کارشناسان تحقیقات بازار بهتر است دارای مدرک لیسانس یا بالاتر در رشته بازاریابی، بازرگانی، علوم کامپیوتر، تجزیه و تحلیل آماری یا ریاضیات باشند. (استخدام شیراز)

داشتن تجربه در زمینه های دیگر نیز بسیار ثمر بخش باشد، هچون سابقه کاری در حوزه مرتبط به رایانه مانند مدیریت سیستم و پشتیبانی فنی پایگاه داده نیز می تواند در ایفی نقش کارشناسان بسیار مفید باشد.

طراح محصول

تمایز یک کالا از دیگر کالای موجود در بازار و محصولاتی که رقبا آنها را تولید می کنند، هم در تبلیغات و هم در نقطه فروش بسیار مهم است. یک طراح محصول مسئول همه ارکان ظاهری محصول است، به نحوی که همخوانی ویژگی های ذاتی محصول با المان های ظاهری ان وظیفه طراح محصول است.

از شکل ظاهری یک محصول گرفته تا بسته بندی و هزینه تولید آن می تواند بسته به نظر طراح محصول انجام شود. یک طراح محصول نه تنها باید به زیبایی شناسی بصری توجه داشته باشد،

بلکه در مورد هر تصمیم مربوط طراحی محصول نیز وظیفه شناس بوده و دقت نظر را سرلوحه کار خود قرار دهد. توجه به جزئیات باید توسط طراح محصول انجام شود و همه نکات مربوط به محصول را ثبت و بایگانی کند.

طراحان محصولات بهتر است دارای مدرک کاردانی یا کارشناسی در رشته هنر، طراحی یا بازاریابی همراه با نمونه کارهای قوی از کار باشند. کارهای قبلی در زمینه طراحی گرافیک می تواند مهارت هنری را اثبات کند، (استخدام شیراز)

اگرچه تجربه در تولید نیز می تواند درک درستی از روند تولید را در ابتدایی ترین سطح ممکن نشان دهد و طراحی محصول را با محدودیت فنی اشنا نماید.

بسیاری از کارفرمایان دید فنی طراحان محصول را بسیار ارزشمند می داند و بدین سبب اگر کارشناسان این حوزه اگر نیم نگاهی به مسائل فنی داشته باشند می توانند نامشان را صنعت تحت فعالیت خود، شناخته کنند.

کپی رایتر

یک کپی رایتر بیشتر در جنبه های تبلیغاتی استراتژی بازاریابی محصول ایفای نقش می کند. آنها نام محصول را انتخاب می کنند و برای آن مطالب تبلیغاتی مانند متن وب سایت و ریزمتن های تجاری را برای افزایش آگاهی در مورد محصول نگارش و تدوین می کنند.

به طور کلی آنها راوی کالایی هستند که در معرض دید مشتری است و سعی می کنند تا ادراکات مشتری نسبت به محصول را تحت کنترل خود قرار دهند. (استخدام شیراز)

این حرفه به مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی قوی نیاز دارد و درک مناسبی از محصول ارائه می کند. کپی رایتر باید در هر مرحله از تولید و فروش در کنار محصول باشد .

محتوای متنی خود را با استفاده از واقعیات موجود در روند تولید و فروش تدوین نماید. کپی رایتر بهتر است تحصیلات مرتبط در حوزه بازاریابی، بازرگانی، زبان انگلیسی، ارتباطات یا روانشناسی داشته باشند.

همانند طراحان، نویسندگان با تجربه نیز باید نمونه کارهایی از نمونه کارهای خود را در سابقه کاری خود داشته باشند تا مهارت و تبحر لازم را با مولفه های خلاقانه ای نشان دهند.

مدیر محصول

مدیریت محصول جایگاه ویژه و جامعی در شرکت است که سرپرستی محصول را در تمام طول چرخه عمر آن برعهده دارد.

مدیریت محصول، مسئول سنجش نیازهای بازار، هدایت استراتژی و برنامه‌های بازار (هم‌تراز با استراتژی شرکت) و اطمینان از هماهنگی بین واحدها و تیم‌های مختلف شرکت است.

به‌اختصار، چنین جایگاهی، شامل مدیریت فنی، تجاری و بازاریابی برای یک محصول است. ازجمله وظایف مدیریت محصول، قیمت‌گذاری، تبیین مسیرهای فروش و ارزیابی آمادگی بازار است. (استخدام شیراز)

در بازاریابی محصول هم، تمرکز روی بازار و فهم نیازهای بازار است؛ البته با تأکید بر درک خریداران خدمات و محصولات شرکت.

بازاریابی محصول، مسئول توسعه موقعیت‌ها، پیام‌ها و توانا کردن تیم‌های بازاریابی و فروش برای اطمینان از هماهنگی و کارآیی مؤثر در جهت ایجاد و استفاده از موقعیت‌ها است. بازاریابی محصول درواقع زیرمجموعه مدیریت محصول است.

این نظر البته مخالفانی نیز دارد، زیرا آنها معتقدند تعریف فوق، بازاریابی محصول را زیرمجموعه مدیریت محصول می‌داند و یا به‌عبارت دیگر بازاریابان محصول را زیرمجموعه مدیران محصول می‌داند، که البته این‌طور نیست.

مدیر بازاریابی

استراتژی بازاریابی محصول در مسیر مدیریت محصول است، اما هدف اولیه آن فهم بازار و مشتری (گزینه‌های جایگزین و فرایند خرید و…) در رابطه با محصولات و خدمات شرکت است.

در راستای درک مشتریان، بازاریابی محصول نیازمند بهره‌برداری از دانش بازار، محصول، استراتژی محصول و رقابت برای توانا ساختن بازاریابی و سازماندهی فروش و اجرای مطلوب این فعالیت‌ها دررابطه با محصول است.

از نقطه‌نظر خروجی‌ و بازده‌ها، باید مستندات تعیین جایگاه، پیام‌ها، تمایز رقابتی ‌و استراتژی ورود به بازار آماده شوند و از هم‌راستایی آنها با دیدگاه مدیران ارشد اطمینان حاصل شود. (استخدام شیراز)

در سطح عملیاتی، بازاریابی محصول، وظیفه همکاری با تیم‌های داخلی را برای اطمینان از آمادگی و هدایت موفق رونمایی محصول دارد که شامل فروش و فعال‌سازی بازار است.

به‌طور مشخص در شرکت‌های کوچک، گروه بازاریابی محصول برگه‌های اطلاعاتی، کاتالوگ‌ها، محتوای وب‌سایت و سایر مستندات را آماده می‌کند.  فعالیت‌های جامع که شامل موقعیت‌یابی، پیام‌رسانی و فهم مشتریان و بازار هستند، مبنای کلیه فعالیت‌های مدیریت بازاریابی ‌هستند.

با شکل‌گیری چنین نگاه جامعی، بخش‌های دیگر سازمان ازجمله بخش بازاریابی، می‌تواند سازمان را در جهت تولید محتوای هماهنگ و همچنین بازاریابی محتوایی موثر پشتیبانی کند.

emailmarketing. - افراد استخدامی در اجرای استراتژی بازاریابی محصول

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز