اهمیت فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

اهمیت فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

در دنیای امروز، با توجه به مشغله‌های کاری و کمبود فرصت برای خرید حضوری و فیزیکی، تمایل مردم به خرید آسان‌تر و راحت‌تر بیشتر شده است و روز به روز افزایش پیدا می‌کند. (نیازمندی های شیراز)

شما به عنوان صاحبان مشاغل و ارائه دهندگان محصولات و خدمات باید به این نیاز مشتریان توجه بسیار زیادی داشته باشید و در جهت برطرف نمودن نیاز آن ها تلاش نمایید.

شما با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی هم می‌توانید مشتریان حضوری خود را به خرید اینترنتی تشویق نمایید و هم می توانید مشتریان جدیدی را جذب نمایید.

با توجه به اینکه در هر لحظه و هر مکانی فروشگاه شما در دسترس مشتریان هست، شما بدون حضور شما در فروشگاه و مغازه خود، می‌توانید کسب درآمد داشته باشید. یک فروشگاه اینترنتی باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد و می‌تواند ابزار قوی برای فروش شما باشد.

در سایت تبشی با ما همراه باشید و لذت ببرید.

نکاتی که برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی  باید به آن توجه کنید:

امنیت فروشگاه اینترنتی:

همانطور که در دنیای واقعی شما برای فروشگاه و مغازه خود تدابیر امنیتی را لحاظ می‌کنید، در راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیز باید به این نکته توجه نمایید، دزدان اینترنتی بسیار ماهر هستند و می‌توانند به راحتی از فروشگاه اینترنتی شما دزدی کنند.

برخی از مباحث امنیتی به نکات فنی سایت مرتبط می‌شود که این موضوع به عهده شرکت طراح فروشگاه اینترنتی شما می‌باشد و سایر نکات نیز به مدیریت فروش مرتبط می‌باشد. حتما در انتخاب شرکت طراح فروشگاه خود دقت نمایید. (نیازمندی های شیراز)

تبلیغ فروشگاه اینترنتی:

شما برای جذب مشتری و کسب درآمد از فروشگاه خود، حتماً نیاز به تبلیغ دارید. شما باید نام، برند، محصولات و خدمات خود را به کاربران اینترنتی معرفی نمایید و کاربران اینترنتی را تبدیل به مشتری کنید.

حتماً برای شناساندن فروشگاه اینترنتی، هزینه‌های تبلیغاتی و بازاریابی اینترنتی را در نظر بگیرید .

سرمایه گذاری برای فروشگاه اینترنتی:

تصور نکنید که شما فقط با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، می‌توایند به پول برسید. در دنیای واقعی شما برای تامین محصول، پرسنل  فروش، تبلیغات و …. هزینه می‌کنید، در فروشگاه اینترنتی نیز شما باید سرمایه گذاری کنید.

این تصویر اشتباه را از ذهن خود پاک کنید که با راه اندازی یک فروشگاه ایننرنتی قطعاً، حتماً و سریعاً به پول خواهید رسید، شما باید سرمایه گذاری کافی کنید.

تا زمانی که هزینه‌های واقعی راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بازاریابی اینترنتی را نداشته باشید، هیچ سرمایه ای به شما باز نخواهد گشت. (نیازمندی های شیراز)

تعریف محصولات و خدمات

یکی از نکات بسیار مهم در تجارت روی اینترنت ارائه تعریف درست و مشخصی از محصولات و خدماتی است که می‌خواهید آن را آنلاین به فروش رسانید.

برخی اوقات، محصولات و خدماتی که به صورت آفلاین در یک فروشگاه واقعی ارائه می‌کنید، مشابه کاری است که در فروشگاه آنلاین صورت می‌گیرد، اما نحوه انجام کار کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد.

تاجرانی که صاحب مکانی برای فروش محصولات خود هستند، برخی اوقات تصور میکنند فروشگاه آنلاین هم نوعی فروشگاه سنتی است و در آن، دقیقاً همان محصولات و خدمات به فروش میرسد.

این در حالی است که برخی مواقع در فروشگاه آنلاین امکان ارائه محصولات کمتری نسبت به فروشگاه سنتی وجود دارد. از سوی دیگر، در یک فروشگاه آنلاین امکان عرضه محصولات و خدمات بیشتری نسبت به فروشگاه سنتی وجود دارد.

مثال

به عنوان مثال، در یک کتابفروشی آفلاین امکان ارسال کتاب به نقاط دور دست و یا هدیه دادن آن به شخص دیگری در یک کشور دیگر وجود ندارد (نیازمندی های شیراز)

ولی در یک کتابفروشی آنلاین نه تنها این امر میسر است بلکه اگر در یک فروشگاه آنلاین کتاب، موفق به انجام چنین خدماتی نشوید، شکست در بازار رقابت آنلاین در انتظارتان خواهد بود.

اگر سایتی در زمینه ارسال هدیه فعالیت می‌کند، لازم است خدماتی نظیر بسته بندی، ارائه کارت‌های سفارشی، ارسال هدیه به چندین نشانی و سایر گزینه‌های ارسال هدیه را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد.

مشتری مثل یک پادشاه است و خدمات و تقاضاهای بسیاری می‌طلبد. برای دستیابی به سهم بازار، باید انتظارات مشتریان آنلاین خود را در نظر بگیرید.

مردمی که حتی هدیه‌های خود را از طریق اینترنت ارسال می کنند، خواهان راحتی و سهولت ارسال هدیه هستند و سایتی که بتواند بیشترین سهولت را با بهترین محصولات و کمترین قیمت فراهم کند، در بازار اینترنت برنده خواهد بود.

راهکارهای بازاریابی اینترنتی با توجه به محصولات و خدماتی که در سایت به فروش می‌رسد، تفاوت دارند. شرکتی که در بازار اسباب بازی فعالیت می‌کند،

باید دارای سایتی سرگرم کننده و جذاب برای کودکان باشد و در مرحله بعد، این سایت باید دارای امکاناتی باشد که در آن کودکان بتوانند در کنار پیشنهاد این سایت به دوستان خود، دلیلی برای بازگشت مجدد به آن بیابند.

شرکت های تولید کننده

شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی می‌توانند در وب سایت خود خدماتی چون ارسال کارت پستال الکترونیکی تعبیه کنند تا کودکان بتوانند پیغام رنگی و موزیکال به دوستانشان بفرستند و در کنار آن، سایت مزبور را به دوستان خود پیشنهاد دهند. (نیازمندی های شیراز)

پیشنهاد دیگر این است که سرویسی با نام«فهرست خرید» در سایت قرار دهند تا کودکان بدین وسیله، فهرست اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را به وسیله پست الکترونیک به والدین خود بفرستند.

با این کار والدین برای خرید اسباب بازی‌های فرزندان خود به سایت مراجعه خواهند کرد و امکان دارد جز مشتریان وفادار شما گردند. همچنین برخی از شرکت‌های تولید کننده اسباب بازی سرویس‌های دیگری تحت عنوان سرویس‌های یادآوری کننده ارائه می‌کنند

که در آن برای والدینی که قبلاً به سایت مراجعه کرده و فرمی را پر کرده‌اند، ایمیلی فرستاده می‌شود و در آن تاریخ تولد فرزندشان به همراه پیشنهادهای سایت برای هدیه روز تولد یادآوری می‌شود.

همین امر موجب بالا رفتن میزان فروش، تعداد بینندگان سایت و همین طور افزایش تعداد مشتریان وفادار می‌گردد.

مثال

مثال دیگر در مورد شرکت‌های تولید کننده نرم افزار است. این شرکت‌ها می‌توانند نسخه آزمایشی (demo) محصولات نرم افزاری خود را که قابل بارگذاری در کامپیوتر است، در سایت قرار دهند و به مردم اجازه دهند قبل از تصمیم برای خرید در مدت زمان مشخصی از نسخه فوق استفاده نمایند.

وقتی مشتریان تصمیم به خرید نرم افزار گرفتند، لازم است یک سیستم تجارت الکترونیکی با قابلیت کار و یا ادامه کار در شرایط غیر منتظره (robust) برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان جایگزین شود.

همینطور وب سایت یک آژانس مسافرتی باید دارای خصوصیاتی نظیر یک لیست پستی بر اساس تقاضا (Opt-in) برای ارسال هفتگی ایمیل‌ها (حاوی اطلاعاتی درباره تعطیلات ویژه) و یا صفحهای در سایت که جزئیات مربوط به آخرین تعطیلات ویژه در آن آمده، باشد. (نیازمندی های شیراز)

همچنین در چنین سایتی می‌توان برای ترغیب بینندگان سایت به خرید و یا رزرو بلیط، فیلم ویدئویی قابل بارگذاری تورهای مسافرتی را قرار داد. یک راه دیگر برای چنین سایتی، بکار بردن سیستمی برای کمک به مشتریان در رزرو بلیط مسافرت، اجاره ماشین و کنترل پروازهای آتی است.

همچنین صاحبان آژانس‌های مسافرتی می‌توانند اطلاعات شخصی (Profile) مشتریان را ذخیره نمایند و با کسب اطلاعاتی درباره شماره صندلی و محل مورد علاقه مشتری در هواپیما، نوع اتاق هتلی که معمولاً مشتری رزرو می‌کند

و اطلاعات مربوط به کارت اعتباری، شخصاً کارهای مربوط به رزرو بلیط و هتل و موارد دیگر را طبق سلیقه مشتری انجام دهند و در سایت، آن را به اطلاع بینندگان برسانند و از این طریق مشتریان بیشتری بدست آورند.

ادامه

در صورتی که قصد بازاریابی یک سرویس را به صورت آنلاین دارید، مشکل است بتوانید همه چیز درباره سرویس خود را بر روی کاغذ ترسیم کنید. افرادی که سراغ سایت می‌آیند، باید اطمینان یابند خدماتی که قصد فروش آنرا دارید قانونی و قابل اعتماد هستند.

بنابراین بهتر است صفحه ای را در سایت به این امر اختصاص داده و در آن اظهارات مشتریان معروف و مشهور را ذکر نمایید. این کار موجب اعتماد بیشتر مشتریان آینده نسبت به خرید از سایت می شود.

اصول

پس از تعیین دقیق اهداف آنلاین، بازار هدف و محصولات و خدماتی که قرار است به صورت آنلاین به فروش برسند، می توانید وارد مرحله بعدی یعنی برنامه ریزی سایت شوید.

این مرحله اهمیت بسیاری دارد و لازم است آن را جدی بگیرید، چرا که پایه و اساس هر کاری مربوط به حضورتجاری شما در اینترنت در این مرحله پی ریزی می شود.

e commerce - اهمیت فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه سنتی

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز