تبلیغات نامرئی چیست؟

تبلیغات نامرئی چیست؟

به شیوه‌ای از ” تبلیغات غیر مستقیم ” که آگهی دهنده، پیام خود را به گونه‌ای طراحی می‌کند که از حاشیه های پایین گستره شنوایی و بینایی مخاطبان بهره بگیرد (آگهی شیراز)

تا ضمیر ناخودآگاه آن‌ها را متأثر سازد، بدین منظور، از شگردهای مختلف الکترونیکی و کامپیوتری و روان شناختی توأم استفاده می‌شود.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

تبلیغات نامرئی یا تبلیغات غیر آشکار

حاشیه های پایین گستره‌ی شنوایی شدتی، شامل صداهای در حدود چند دسی بل بوده که در شرایط معمولی شنیده نمی‌شود؛ و حاشیه های پایین گستره‌ی شنوایی بسامدی، شامل صداهای دارای بسامد کمتر از 20 هرتز است.

در سال 1979، در چند فروشگاه زنجیره‌ای آمریکایی، در نوار موسیقی متداول در فروشگاه ها، صدای ضبط شده‌ی “من دزدی نمی‌کنم!” را با شدت صوتی کم در هر چند ثانیه به موسیقی اضافه کردند،

به طوری که حس شنوایی خودآگاه آن را دریافت نمی‌کرد؛ طبق ادعا، نتیجه این شد که در مدت نه ماه، تعداد سرقت ها در فروشگاه ها به 37 درصد کاهش یافت.

حاشیه های پایین گستره‌ی بینایی، عمدتاً شامل تشخیص ناخودآگاه صحنه های نمایشی گذرا در مدت وقت کوتاه میباشد.

چشم انسان، صحنه های نمایشی را که مدت وقت آن‌ها کمتر از حدود یک دوازدهم ثانیه باشد (مثلاً یک بیستم ثانیه)، نمی‌تواند تشخیص دهد.

تبلیغات نامرئی

تبلیغات نامرئی ، در احساس خودآگاه تأثیر ندارد، ولی امکان دارد بر احساس خودآگاه به ویژه که این نوع آگهی را می‌توان به دفعات و به طور نا آشکار در رسانه های صوتی و تصویری و اینترنت قرار داد، تأثیر بگذارد. (آگهی شیراز)

گزارش های پراکنده‌ای وجود دارد که بیان می‌کند ترکیبی از شگردهای تبلیغات نامرئی و نگاره سازی و روان‌شناسی می‌تواند در رسانه های چاپ هم مورد استفاده قرار بگیرد، و تصاویری رسم گردد که احساس ناخودآگاه انسان را متأثر بکند.

مطابق گزارش های تائید نشده، در برخی از رسانه های کشور های صنعتی و در برخی از تبلیغات فراملی از این شگرد ترکیبی برای منظور های تاثیرگذاری جنسی بر مخاطبان آگهی استفاده می‌شود.

تبلیغات پنهان یا نامرئی چیست؟

تبلیغات پنهان نوعی از تبلیغات است که در آن شرکت ارائه دهنده محصول بصورت نامحسوس محصولات خود را ترویج میکند

بدین صورت که در تولید کننده ها برای تبلیغات مشاغل و محصولات خود، خارج از اصول تبلیغات سنتی و به سبکی مدرن، با بستن قرار داد با شرکت های رسانه ای اقدام به تبلیغات خود می نمایند.

در  این روش تبلیغات تولید کننده معمولا  هزینه ای را پرداخت می کند تا شرکت رسانه ای محصول خود را در فیلم یا یک برنامه تلویزیونی به نمایش درآورد

بطور مثال دربرنامه استعداد یابی آمریکا که یکی از پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیونی است پپسی، تبلیغاتی برجسته از خود به نمایش گذاشته است. این نوع تبلیغات در فیلم ها نیز در جریان است. (آگهی شیراز)

در تاریخ فیلم های هالیوود اگر بررسی انجام دهید خواهید دید که بخش گسترده ای از تبلیغات پنهان را در خود جای داده اند. در تبلیغات پنهان، سعی می شود یک کالا با حیثیت اصلی یک فیلم همراه شود.

مثلا در فیلم “گزارش اقلیت” تام کروز یک موبایل نوکیا دارد که در صحنه هایی از فیلم مارک آن به خوبی دیده می شود.

در فیلم “من، روبوت” هم ویل اسمیت به دفعات و مکرر از کفش های کانورس  نام می برد وآنها را کفش های کلاسیک می نامد.در همین فیلم آرم آئودی و مرسدس بنز به خوبی دیده می شود.

از میان فیلم های پر از تبلیغات پنهان، می توان به فیلم های جیمز باند بخصوص “کازینو رویال” اشاره کرد که از ساعت امگا تا افزار های بیامو، در آن خود نمایی می کنند.

تبلیغات پنهان یا نامحسوس

تبلیغات پنهان یا نامحسوس یا درون فیلمی، نوعی از فرآیندهای تبلیغاتی هستند که در آن تبلیغات مربوط به برند تولید کننده در متن رسانه های مختلف

مانند تلویزیون، سینما، بازی های رایانه ای، روزنامه ها و مجلات ، متن های گویندگان رادیو و دربرخی مواردشعرها و آهنگ ها هم از دسته مستثنی نیستند.

در شیوه تبلیغات پنهان سعی می شود از محرک های تبلیغاتی مخفی به نوعی غیر قابل شناسایی استفاده گردد و این عمل به این دلیل است که مطلوبیت کالا یا برند حفظ شده و عامل بزرگنمایی و ترفیع وجهه محصول گردد.

تبلیغات ناموحسوس و پنهان روشی مناسب برای تولید کنندگانی که طالب بازخورد و نتیجه فوری هستند نخواهد بود چون زمان پخش این تبلیغات شاید یکبار در ماه باشد یا فراتر از آن یکبار در سال، که این زمان برای فوری بودن بازخورد امکان پذیر نیست. (آگهی شیراز)

در بازاریابی پنهان ممکن است میلیونها نفر مخاطب تبلیغات شما باشند اما بدلیل طولانی بودن زمان بازخورد، تولیدکننده باید استراتژی بازاریابی کسب و کار خود را بسنجد تا نوع تبلیغات را همگام با نوع استراتژی انتخاب نمایند.

تبلیغات پنهان

تبلیغات پنهان در واقع دیده شدن برند شما خواهد بود در برنامه ای تلویزیونی که کاملا غیر مستقیم به برند شما اشاره خواهد داشت، به گونه ای که برای بیننده جا می افتد که این برند و محصول میتواند در خانه و در جریان معمولی زندگی شما حضور داشته باشد

و البته در صورتی که موارد لازم در طراحی این تبلیغات رعایت شود و رضایت مخاطب را در برداشته باشد، تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب خواهد گذاشت و در صورت موفق بودن فیلم یا برنامه تلویزیونی این تاثیر بیشتر هم خواهد شد.

به همین دلیل مالکین برند های مطرح با آگاهی لازم از این نوع تبلیغات، هر روز تاکید بیشتری جهت استفاده از آن را  دارند.

what is advertising - تبلیغات نامرئی چیست؟

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز