دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

تعریف دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ ( Digital Marketing ) تمام تلاش های بازاریابی که از طریق ابزارهای آنلاین و اینترنت صورت میگیرد را شامل می شود. (تبلیغات شیراز)

کسب و کارها با استفاده از انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ از جمله، ایمیل، شبکه های اجتماعی، موتورهای جستجو و وبسایت تلاش می­ کنند تا ارتباط خود را با مشتریان فعلی حفظ کنند و مشتری های بلقوه را جذب و به مشتری های بالفعل تبدیل کنند.

با وجود ضریب نفوذ بالای اینترنت در دنیا، شاید باور نکنید اگر به شما بگویم که هنوز دسترسی به اینترنت روز به روز در حال افزایش است و این موضوع اهمیت دیجیتال مارکتینگ را هم بیشتر می ­کند چراکه بازار همیشه در حال گسترش است.

مردم هر روز بیشتر با اینتنرت و دنیای مجازی درگیر می ­شوند و انجام امور از طریق اینترنت از جمله خرید اینترنتی هم روبه افزایش است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات Pew Research ، ضریب نفود اینترنت میان بزرگسالان در ۳ سال گذشته در آمریکا ۵% افزایش پیدا کرده. (تبلیغات شیراز)

با سایت تبشی همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

دیجیتال مارکتینگ یعنی اینکه پیام مناسب و اثرگذار روی مخاطب هدف، که منجر به درگیر شدن آن ها با کسب و کار ما می ­شود و به دنبال آن، افزایش فروش یا افزایش قدرت برند حاصل می شود را از طریق ابزارهای مناسب در بهترین زمان ممکن به آن­ ها برسانیم. به عبارت ساده تر رساندن پیام مناسب، در بستر مناسب و در زمان مناسب هدفی است که تمامی مارکترهای دنیا به دنبال آن هستند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال (digital marketing) به مجموعه فعالیت هایی که در راستای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد، گفته می شود. (تبلیغات شیراز)

در واقع تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصولات، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت انجام می شود، دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. برخلاف بازاریابی سنتی، مشتریان در دیجیتال مارکتینگ بیشترین اهمیت را دارند. به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی می کنند رفتار مشتریان را تحلیل کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

امروزه تعداد کاربران اینترنتی بسیار زیاد شده و تمامی شرکت های متوجه شده اند که برای موفقیت باید در اینترنت حضور فعال داشته باشند و از فضای آن برای جلب مشتری جدید و معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند و برای این کار ناچار هستند که از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بصورت موثر استفاده کنند. (تبلیغات شیراز)

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

دیجیتال مارکتینگ چتریست که تمام تلاش های بازاریابی آنلاین شما را پوشش می دهد. کسب و کارها از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند موتور جستجوی گوگل، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت ها به عنوان اهرمی برای دستیابی به مشتریان فعلی و آتی خود استفاده می کنند.

پس بازاریابی دیجیتال به معنی استفاده گسترده از تاکتیک های دیجیتالی و کانالها برای ارتباط با مشتریان در فضای آنلاین (جایی که بیشتر مشتریان وقت خود را سپری می کنند) است.

از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی­ های آنلاین برندینگ کسب و کار مانند تبلیغات دیجیتالی، بازاریابی ایمیلی، بروشورهای آنلاین و… طیف عظیمی از دارایی ها و تاکتیک ها هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می ­گیرند. (تبلیغات شیراز)

بازاریابان دیجیتال حرفه ای به خوبی می ­دانند که هر دارایی یا تاکتیک چگونه و کدام یک از اهداف گسترده آنان را پوشش می دهند.

به گفته نیل پاتل (دیجیتال مارکتر معروف هندی) دیجیتال مارکتینگ آمیخته ای از بازاریابی، جذب و حفظ مشتری با استفاده از ابزارهای دیجیتال است. طبق این تعریف دیجیتال مارکتینگ ابزار قدرتمندی برای بازاریابی محصولات و خدمات توسط رسانه های جدید نوظهور در دنیای دیجیتال است.

اینترنت

این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم بعید است فردی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال نبینیم. وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی  کاملا در زندگی مردم ایران رسوخ کرده اند و دیگر دنیای بدون اینترنت را حتی نمی توان تصور کرد! البته این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه بیزینس و برای مدیران کسب و کارها یک فرصت بی نظیر است. (تبلیغات شیراز)

چرا که دسترسی به مخاطبان هدف کسب و کارها و مصرف کنندگان محصولات و خدمات هیچ وقت به این آسانی نبوده است! گره خوردن زندگی مردم با فضای دیجیتال موجب پیدایش مفهوم جدید و جذابی در بازاریابی به نام “دیجیتال مارکتینگ” شد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این شیوه بازاریابی نوین تکیه بر ظرفیت‌های دیجیتال با محوریت «اینترنت» مدنظر است. این رویکرد به معرفی محصولات و پیش‌برد فروش از طریق فضای دیجیتال اصرار دارد. دیجیتال مارکتینگ با منطبق ساختن خود با اصول مارکتینگ و استفاده از رویکردهای مختلف، کاربردپذیری آن‌ها را با زندگی مجازی مشتریان در عرصه وب و اینترنت ممکن کرده و تجارت و کسب‌وکار و مبادله را با سرعتی برق‌آسا به عرصه اینترنت کشانده است. (تبلیغات شیراز)

تعریف

با چنین مقدمه‌ای دیجیتال مارکتینگ به مثابه یک «جعبه‌ابزار اینترنتی» است که به کمک ابزارهای آن استفاده از علم مارکتینگ به شکل دیجیتال و اینترنتی میسر می‌شود.

ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس، ادوردز، تبلیغات بنری و کلیکی دیجیتال، اپ مارکتینیگ، گیم مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و سوشال مارکتینگ، موشن گرافیک، سئو و غیره که هر روز گسترده‌تر می‌شوند، تنها مشتی از این خروار هستند.

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ معرفی و پیشبرد فروش محصولات و برند از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی است. از مهم ترین ویژگی دیجیتال مارکتینگ توانایی سنجش اثربخشی و بازده کمپین های تبلیغاتی و ارزان بودن آن می باشد. (تبلیغات شیراز)

همچنین دیجیتال مارکتینگ با انواع مقیاس‌های کسب وکار از کوچک تا بزرگ سازگار است. در حقیقت از یک جوان جویای نام با سرمایه چند میلیونی تا یک کسب وکار چند صد میلیاردی مانند اپل می‌توانند از ظرفیت‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند.

What is Digitalmarketing large cover belovedmarketing - دیجیتال مارکتینگ یعنی چه

تبلیغات شیراز

سخن پایانی

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. (تبلیغات شیراز)

اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز