اهمیت لوگو در کسب و کار

اهمیت لوگو در کسب و کار

اهمیت لوگو در تبلیغات

هنگامی که یک کسب و کار تبلیغ می کنید، برای اطمینان از اینکه یک برند در بالاترین سطح پتانسیل خود به نمایش گذاشته شده است انواع مختلفی از روش ها وجود دارد. (شیپور شیراز)

لوگوها یکی از روش های تبلیغاتی هستند که توسط بسیاری از شرکت ها نادیده گرفته می شوند، اما می توان آنها را برای به دست آوردن نتایج عالی در هر زمانی مورد استفاده قرار داد.

سازمان ها از طراحی لوگو استفاده می کنند، مانند موسسات تجاری و نهاد های تشخیص عمومی.در طول سالها، لوگو ها بخش مهمی از بازاریابی برند و هویت نام تجاری بوده است.

لوگو های تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک برند می توانند اصول و ارزش های اصلی برند را تقویت و ارتباط دهند که مزایای نمادین کسب و کار را می دانند. به همین دلیل، لوگو ها نقش مهمی را در خدمت نقطه اتصال بین شرکت و مشتریانش بازی می کنند. (شیپور شیراز)

تبلیغات

تبلیغات استفاده از لوگو ها اهمیت زیادی دارد و بنابراین طراحی لوگو تبلیغی امر مهمی است. نمونه هایی از لوگو ها در تبلیغات می تواند توسط تمام مارک های اصلی و مشهور دیده شود.

لوگو های تبلیغاتی برند شما یک راه عالی برای نمایش برند در یک راه قدرتمند است.

اهمیت لوگو به این منظور است که توسط آن نام برند را بشناسیم و آن را به خاطر بسپاریم. یک محصول بدون لوگو، قطعاً ناپدید می‌شود. شما بدون یک لوگو نمی‌توانید واقعاً یک برند باشید. (شیپور شیراز)

سایت تبشی در ادامه نکاتی در اهمیت لوگو که یک پایه قوی برای برند شما می‌باشد و درنهایت به کسب‌وکارتان رشد و توسعه‌ می‌دهد را ارائه می‌کند.

عمومی نباشید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که لوگو شما واضح و آسان است زیرا شما سال‌ها وقت برای شناساندن برند خود ندارید. اطمینان حاصل کنید که نام شما با محصول یا سرویس شما مرتبط باشد.

دوم، برخلاف شرکت‌های بزرگ، بودجه تبلیغاتی زیادی برای تبلیغات علامت‌های تجاری، به‌منظور کمک به مشتریان برای درک ماهیت کسب‌وکار شما، وجود ندارد. (شیپور شیراز)

به‌طور خلاصه، اهمیت لوگو در این است که باید آنچه را که شما انجام می‌دهید را نشان دهد و یک تأثیر مثبت برجای بگذارد. به همین دلیل طراحی لوگوی کسب‌وکار کوچک از طراحی لوگوی شرکت‌های بزرگ مهم‌تر است.

شرکت‌ها می‌توانند به‌اندازه کافی هزینه کنند تا اطمینان حاصل شود که افراد با اسم خود هر نماد یا گرافیک را به هم مرتبط می‌کنند.

تایپوگرافی را انتخاب کنید زیرا نشان‌دهنده چیزی است که به دنبال آن هستید

اکثریت برندهای کسب‌وکار کوچک بر اساس دو عنصر اصلی ساخته می‌شوند: عناصر تایپوگرافی و گرافیک یا عناصر نمادین آن‌ها. این عوامل با هم ساختار اصلی لوگو را شکل می‌دهند. (شیپور شیراز)

در کنار عنصر گرافیکی یا آیکون، تایپوگرافی مورد استفاده در طراحی لوگو گزینه بسیار مهمی است که طراح به نمایندگی از برند کسب‌وکار کوچک شما انجام می‌دهد. تایپوگرافی هنر و فن حروف‌چینی (حروف‌نگاری) برای نمایش زبان است.

هنر چیدمان حروف برای زبان تصویری و  ارتباطات زیادی درباره برند شما برقرار می‌کند – آیا این یک علامت تجاری، شیک، برازنده، تازه و یا آینده‌گرا است یا نه. تایپوگرافی شما باید هماهنگ با گرافیک به‌منظور بهینه‌سازی اولین تصور و برداشت مخاطبان باشد.

برای لوگوی خود، رنگ‌های هوشمندانه‌ای انتخاب کنید.

رنگ لوگوی شما تعیین‌کننده‌ی برداشت مشتریان از برندتان است. قدرت رنگ، معمولاً به چشم مشتریان نمی‌آید اما شرکت‌ها زمان زیادی را صرف تعیین رنگ‌بندی لوگو می‌کنند. (شیپور شیراز)

درواقع رنگ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بازاریابان و طراحان، هنگام ساخت لوگو است. برداشتی که از رنگ‌ها‌ می‌شود بستگی به سن، جنسیت، شخصیت، درآمد و سایر ویژگی‌های فرد دارد. این موضوع باعث می‌شود که طراحان ملزم به دانستن این باشند که مخاطبشان از کدام طیف هستند و قصد دارند تا چه تصویری از برند در ذهن مشتری شکل بگیرد.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات معینی را در افراد برانگیزند. قرمز می‌تواند باعث هیجان و اشتیاق شود و جلب‌توجه کند. رنگ آبی باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان می‌شود.

دلایل اهمیت لوگو برای کسب و کار ها

توجه مخاطبین رو جلب میکنه.

کسب و کار ها حدود ۲ ثانیه فرصت دارن تا مشتریان بالقوه رو متقاعد کنن که محصولاتشون ارزش توجه داره. (شیپور شیراز)

لوگو میتونه به سرعت توجه بینندگان رو جلب کنه .

این توجه کوتاه مدت باعث میشه مصرف کنندگان از لحاظ ظاهری در مورد تجارت شما قضاوت کنن.

این موضوع میتونه به نفع شما باشه ، اگر یک لوگوی خوب طراحی کرده باشین.

اولین برداشتی است که روی مخاطب تاثیر میزاره.

لوگو اولین فرصت شماست تا بتونین کسب و کارتون رو برای مخاطبین معرفی کنین.

اگه لوگو به خوبی طراحی شده باشه ، باعث جلب توجه مخاطب ها میشه و اونا رو  مشتاق میکنه تا درباره کسب و کارتون اطلاعات بیشتری کسب کنن. (شیپور شیراز)

آیا شما میتونین بسکتبال بانوان رو با یه چنگال پیشرفته معرفی کنین؟ خب معلومه نه.

لوگو شما نشون دهنده کسب و کارتونه پس سعی کنین یه لوگوی حرفه ای واسه کسب و کارتون داشته باشین تا به بهترین شکل خودتون رو معرفی کنین.

لوگو هویت برند شماست.

واقعیت اینه که طراحی لوگو فقط قسمتی از برندسازی رو شامل میشه ولی پایه و اساسیه که برند رو میسازه.

اثبات حرفه ای بودن شماست.

هیچ تجارت واقعی و بدون لوگویی وجود نداره.

این حقیقت رو هم نمیشه انکار کرد که لوگو ها جزو اندکی از فعالیت های روزانه تجارت شما هستن ، ولی هنوز هم از اهمیت زیادی دارن. (شیپور شیراز)

تو جامعه ای که زندگی میکنیم ، مصرف کنندگان بالقوه انتظارات خاصی دارن.

اونا تصور میکنن که یه تجارت معتبر و حرفه ای باید یه لوگوی خاص و حرفه ای داشته باشه.

وفاداری به برند رو تقویت میکنه.

با رشد برندتون، لوگوی شما با مصرف کنندگان بیشتری آشنا میشه.

این آشنایی باعث میشه که شما قابل اعتماد تر و قابل دسترسی باشین. (شیپور شیراز)

وقتی که مخاطبان شما رو دوست داشته باشن و بهتون اعتماد کنن، هی دنبال برند شما میگردن و لوگوی شما اولین چیزیه که دنبالش هستن.

شما رو از رقابت جدا میکنه.

لوگوی ارزش هاتون رو به مخاطبین نشون میده و هم نشون میده که چرا از رقیب هاتون بهتر هستین.

پس سعی کنین لوگوی متفاوتی داشته باشین ، چون لوگوی شما نشون دهنده ی بی نظیر و حرفه ای بودن کسب و کار شماست.

unnamed 4 - اهمیت لوگو در کسب و کار

شیپور شیراز

دیوار شیراز

استخدام شیراز

نیازمندی های شیراز

تبلیغات شیراز

آگهی شیراز