قدرت تبلیغات در دنیای امروز

قدرت تبلیغات در دنیای امروز

تبلیغات چیست؟

اجازه بدهید از معنی خود کلمه تبلیغ شروع کنیم؛ تبلیغ یعنی رساندن پیام، اطلاع‌رسانی کردن. (دیوار شیراز)

تبلیغات در اصطلاح یعنی پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

 قدرت تبلیغات در دنیای امروز

دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎ها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. (دیوار شیراز)

ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

قبول ندارید؟ حتماً می‌گویید نه من همه این کار‌ها را خودم کرده‌ام؛ اما من می‌گویم از مقاومت کردن دست بردارید، چون دقیقاً چیزی است که اتفاق افتاده است. می‌توانم با یک مثال برایتان ثابت کنم.

قدرت تبلیغات

چند سال پیش که فروشگاه‌های اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود می‌گشتید، چه می‌کردید؟ مغازه به مغازه می‌گشتید تا یک هدیه زیبا پیدا کنید و هیچ اعتراضی هم نداشتید. (دیوار شیراز)

تا اینکه یک عده آمدند و گفتند: ما فروشگاه اینترنتی داریم، بیا، ببین، مقایسه کن، خسته هم نشو! یک روش جدید خرید معرفی کردند و سبک خرید شما تغییر کرد. شما هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودید که فروشگاه اینترنتی قرار است کار شما را راحت کند، همین‌طور که الآن نمی‌دانید که تبلیغات قرار است در آینده شما را به کدام سمت ببرد.

بگذارید یک مثال دیگر هم بزنم که شک و شبهه‌ای باقی نماند. قطعاً برایتان اتفاق افتاده که مثلاً دنبال یک کفش کتانی ساقدار باشید ولی از خرید که برگشته‌اید، یک کفش راحتی پیاده‌روی خریده باشید. چرا؟

معلوم است دیگر. چون فروشنده شما را متقاعد کرد که این کفش برای شما مناسب‌تر و راحت‌تر است و در هوای گرم کارایی بیشتری دارد. (دیوار شیراز)

با این مثال‌ها قانع شدید؟ بهتر است قانع شوید چون این تازه گوشه‌ای از دنیای تبلیغات بود. از این به بعد قرار است از این هم شگفت‌زده‌تر شوید.

 قدرت تبلیغات در دنیای امروز

دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیام‎ها درگیر هستیم. (دیوار شیراز)

تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

تبلیغات

در سال 1957 نویسنده سابق مجله Collier به نام ونس پاکارد یک گزارش تحقیقاتی در مورد تلاش های صنعت تبلیغاتی آمریکا برای مصرف کنندگانی که قصد خرید کالاها را دارند یا ندارند، منتشر کرد. وی ادعا كرد كه تبلیغ كنندگان از نمادهای پنهانی استفاده می كنند تا ذهن ناخودآگاه تحت كنترل آنها در بیاید. (دیوار شیراز)

وی نوشت: ” تلاش های زیرکانه گسترده ای در زمینه تبلیغات محصولات صورت گرفته است که اغلب با موفقیت چشمگیری همراه بوده اند. نتبجه آنها هم مشخص است بسیاری از ما تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته و برای خرید روانه میشویم. ”

وی ادعا کرد برخی از آژانسهای تبلیغاتی برای تاثیر بیشتر تبلیغات خود از “محققان انگیزشی” آموزش دیده برای دستیابی به شکافهای عمیق روانی ذهن استفاده میکنند و بدین شکل میتوانند هرگونه تغییر رفتاری مطلوب را برای خود ایجاد نمایند.

مشاهده کردید؟ تبلیغات دنیای عجیبی است که سرشار از پیام‌ها، افکار و احساسات میباشد. هر جایی که می‌رویم یا به هر چیزی که نگاه می‌کنیم، با تبلیغات درگیر هستیم. (دیوار شیراز)

تبلیغات به ما میگویند که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه مان چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم و …  این قدرت تبلیغات است.

در دنیای امروز

در دنیای امروز که تغییرات با سرعتی وصف ناپذیر در حال انجام هستند، برندی موفق و ماندگار است که بتواند خدمات خود را با فناوری های روز همسو گرداند. از طریق تبلیغ در رسانه های اجتماعی و یا بیلبوردهای دیداری افراد میتوانند از اخبار و سرگرمی ها باخبر شوند.

این روزها همه‌چیز در فضای مجازی است! وقتی توی مترو یا خیابان هستید به مردم نگاه کنید، کسی به تبلیغات روی دیوار نگاه نمیکند چون گوشی‌ها و تبلت‌ها حضور دارند.  از طریق اینترنت مسیریابی می‌کنیم، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، رستوران پیدا می‌کنیم و از فروشگاه های آنلاین خرید میکنیم. (دیوار شیراز)

تبلیغات خلاق:

یک تبلیغ خلاق تبلیغی است که هنری، حرفه ای و دارای ایده های ابتکاری است. مرکز توجه و نگرش تبلیغات خلاق محصولات و خدمات “هنرنمایی ماندگار با اثرگذاری درازمدت” می باشد. و در آن می کوشند چهره ای خلاق از خود و محصولات و خدمات به نمایش بگذارند.

در تبلیغات خلاق علاوه بر این که بین مشتری و محصول اثری ماندگار ایجاد می شود. حس خلاقیت را به خود محصول هم تعمیم می دهیم گویی که خود محصول هم به اندازه تبلیغش مبتکر و روزآمد است. (دیوار شیراز)

تبلیغات غیر خلاق:

تبلیغات غیر خلاق تبلیغاتی هستند که از ایده و فکر ابتکاری در تبلیغات استفاده نشده است. و تأثیر مطلوبی در ماندنی شدن محصول در ذهن مخاطب نمی گذارد.

در تبلیغات غیر خلاق محصولات و خدمات بیشتر توان تبلیغاتی صرف روش های کلاسیک با “اثر فوری و غیرماندگار” می شود . تبلیغی که خلاقیت در آن خرج نشود توان ایجاد سود در فروش محصولات را ندارد . (دیوار شیراز)

تبلیغات در اقتصاد 7 - قدرت تبلیغات در دنیای امروز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز