در این مقاله می خواهیم درباره ی ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و مزایای طراحی سایت تخصصی فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم و آن را به طور کامل شرح بدهیم ، (استخدام شیراز)
در پایان این مقاله شما علاوه بر این که با ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب و موفق آشنا می شوید ، مزایای یک فروشگاه اینترنتی نسبت به یک مغازه و درآمد تقریبی آن را نیز خواهید فهمید پس با ما در سایت تبشی همراه باشید.
یک فروشگاه اینترنتی مناسب بستری را فراهم می کند تا فرد بدون نیاز به خرج اضافه ، کالا ها و خدمات خود را به راحتی در بازار اینترنت به فروش برساند و کسب کار خود را یک مرحله بالاتر ببرد ( درصورت داشتن کسب و کار سنتی ) و یا کسب و کار خود را با هزینه ای کم و مناسب شروع کند.
ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب چیست؟
طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی باید باعث فروش بیشتر شود ، یعنی فرایند هارا آسان تر نماید و سرعت خوب و مناسبی را برای مشتری فراهم کند تا مشتری امکان خرید سریع تر و راحت تر را داشته باشد ،
یک فروشگاه اینترنتی خوب می بایست از نظر طراحی زیبا و حرفه ای به نظر برسد ، خرید از آن اسان باشد و سرعت متناسبی را داشته باشد در وب ترا فروشگاه های اینترنتی ببراساس امکانات مورد نیاز با php mvc و یا وردپرس طراحی میشود . (استخدام شیراز)
ویژگی های این فروشگاه اینترنتی مناسب عبارت است از :
- قابلیت تعریف بی نهایت کالا
- قابلیت تعریف کالا های فیزیکی و یا کالا های غیر فیزیکی
- قابلیت تعریف یک کالا با چند ویژگی به جای تعریف چندین کالای یکسان با ویژگی های متفاوت
- قابلیت تعریف دسته بندی و قرار دادن برچسب برای هر کالا
- قابلیت تعریف مشخصات دلخواه به تعداد بی نهایت برای هر محصول
- قابلیت ایجاد بخش برسی و نقد تخصصی برای هر محصول
- قرار دادن بخش علاقه مندی ها در پروفایل شخصی هر فرد
- قابلیت تعریف و ایجاد انواع کد تخفیف و کوپن برای یک کالا به صورت درصدی و یا مبلغی بر روی یک کالا یا مجموعه ای از کالا ها
- قابلیت ارسال دیدگاه توسط افراد در صفحه ی هر محصول و امتیاز دادن به کالا ها (استخدام شیراز)
ویژگی های این فروشگاه اینترنتی مناسب عبارت است از :
- تعریف منوی سه مرحله ای و ۲ مرحله ای
- قابلیت ایجاد سیستم چند فروشندگی و یا همکاری در فروش
- قابلیت قرار دادن بخش پرفروش ترین ها و یا پر بازدید ترین ها
- اضافه شدن راحت یک کالا به سبد خرید با تنها ۲ کلیک
- تعریف بخش بلاگ برای یک فروشگاه برای معرفی محصولات و خدمات و جذب ترافیک بیشتر
- عضویت در خبرنامه ی سایت
- قابلیت سرچ پیشرفته همراه با فیلتر بندی برای محصولات و دسته بندی ها
- بخش تعریف برند برای هر دسته بندی و نوشتن توضیحاتی درباره ی هر برند
ویژگی های این فروشگاه اینترنتی مناسب عبارت است از :
- قابلیت تعریف چندین فروشنده برای یک کالا با قیمت های متنوع
- سیستم تیکتینگ و پرسش و پاسخ پیشرفته (استخدام شیراز)
- قابلیت تعریف و ساخت صفحات اختصاصی ( لندینگ ) برای هر دسته بندی
- پشتیبانی و چت آنلاین
- بارگذاری تصاویر برای هر کالا و تعریف گالری تصاویر
- بخش توضیح کوتاه کنار محصول برای معرفی کردن ویژگی های کلیدی به مشتریان
امکانات پنل مدیریت
- قابلیت تعریف روش های حمل و نقل برای کالا ها مثل حمل و نقل با پست و یا حمل نقل با پیک موتوری
- مشاهده ی گزارش کاملی از فروش های امروز ، هفت روز گذشته ، ماه گذشته به صورت نموداری و نمایش مبلغ
- مدیریت کامل بر روی کالا ها و فعال و یا غیر فعال کردن موجودی برای یک کالا
- مشاهده ی آخرین سفارشات ثبت شده در پنل مدیریت
- قابلیت تغیر وضعیت سفارش برای یک کالا به این صورت که فرد سفارش دهنده بتواند با مراجعه به اکانت شخصی خود وضعیت مرسوله خود را مشاهده کند (استخدام شیراز)
امکانات
- اضافه کردن امکانات جانبی در هنگام خرید مثل قابلیت کادو پیچ کردن محصولات و یا قرار دادن کارت تیریک در کنار کالا (تعریف شده برای نسخه های طراحی شده با php mvc )
- قابلیت مدیریت کامل بر نظرات و قرار دادن فیلتر بر روی آن ها
- قابلیت تعریف و گذاشتن یاداشت توسط مدیر در صفحه ی مدیریت
- قابلیت تعریف چندین مدیر با دسترسی های مختلف برای رسیدگی به بخش های فروشگاه
موارد بالا تنها ویژگی های مشخصاتی یک فروشگاه اینترنتی خوب می باشد و معیار برای استاندارد بودن تنها موارد بالا نیست.
موارد ظاهری یک فروشگاه اینترنتی خوب
- استفاده از رنگ های مناسب و هماهنگ با هم
- استفاده از لوگوی مناسب و زیبا برای اعتماد دهی به کاربران ( نتایج تحقیقات رفتاری نشان داده که تعداد زیادی از افراد تنها با دیدن لوگوی یک مجموعه تصمیم میگیرند که به آن مجموعه اعتماد کنند یا خیر ) (استخدام شیراز)
- قیمت های مناسب و مشتری پسند ( قیمت های که نه زیاد از حد گران باشند و نه ارزان )
- پشتیبانی سریع و مناسب
- تعریف روش های پرداخت ( پرداخت در محل یا پرداخت اینترنتی و …. که به کاربران حق انتخاب بدهد )
- نوشتن نقد برسی تخصصی برای هر محصول و کپی نکردن آن از سایر فروشگاه ها
- حفظ مشتریان و اهمیت دادن به آن ها
- داشتن مزیت رقابتی خاص به نسبت سایر فروشگاه ها
- انتخاب حوزه ی مناسب برای شروع
- فعال بودن بلاگ و شبکه های اجتماعی فروشگاه برای جذب ترافیک و اعتبار بیشتر
هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی در مقابل هزینه های راه اندازی یک مغازه
اگر بخواهیم هزینه های یک مغازه را با هزینه های یک فروشگاه آنلاین مقایسه کنیم با آمار های جالبی روبه رو می شویم ، به طور کلی یک مغازه در ابتدا و فقط برای راه اندازی هزینه های مختلفی را بر دوش فرد می گذارد ، (استخدام شیراز)
اولین هزینه ، هزینه ی اجاره ی یک مغازه است که فرد می بایست همیشه به صورت ماهانه آن را پرداخت نماید و هزینه ی اجاره ی ماهانه ی این مغازه ها مبلغ کمی نیست ،
در شهر های تهران و کرج اجاره ی مغازه معمولا هزینه های بالایی را به صورت ماهیانه بر دوش فرد می گذارد و در سایر استان های کشور نیز این هزینه ها ممکن است به اندازه ی استان تهران نباشد ولی به هیچ عنوان مبلغ کمی محسوب نمیشود.