تبلیغ سازمانی (B2B) چیست؟

تبلیغ سازمانی (B2B) چیست؟

بازاریابی Business to Business ( که معمولا با نام بازاریابی B2B شناخته می شود) شامل فروش محصول و یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است. تکنیک های بازاریابی B2B برهمان اصول اساسی بازاریابی مصرف کننده تکیه می کند، اما با روشی منحصر به فرد اجرا می شود. (نیازمندی های شیراز)

بازاریابی B2B به تکنیک‌ها و روش‌هایی اطلاق می‌شود که توسط شرکت‌هایی با محصولات و خدمات فروخته شده به دیگر کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف بسیاری از تلاش هایی که در زمینه ی بازاریابی B2C انجام می‌شود،

مستعدان در زمینه ی B2B باید تعداد نماینده‌های اجرایی را که در تصمیم خرید نقش دارند، در نظر داشته باشد، لذا کمپین ها باید مخاطبین را نیز در همان سازمان مد نظر قرار دهند. به علاوه، بازاریابی B2B باید دوره های تراکنش طولانی داشته باشد.

بازاریابی B2B،نوعی کسب‌و کار است که محصولات و خدماتش را برای دیگر کسب و کارها تبلیغ می کند از جمله استراتژی های رایجی همانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات PPC، سئو وب سایت، و بازاریابی رسانه اجتماعی.

با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید.

بازاریابی Business to Business چیست؟

بازاریابی B2B یا بازاریابی صنعتی یکی از انواع بازاریابی است که قدمت بسیار زیادی دارد. شاید تاریخچه این نوع بازاریابی برای شما جالب باشد.

«در واقع بازاریابی B2B از همان روزهای اولیه زندگی بشر پدید آمد؛ درست زمانی‌که انسان‌های نخستین برای تامین نیاز‌های‌شان سعی کرده‌اند تا کالاهای مورد نیازشان را مبادله کنند» (نیازمندی های شیراز)

بازاریابی B2B (به این بازاریابی، بازاریابی تجارت به تجارت هم گفته می‌شود) سعی می‌کند تا محصولات یا خدماتی را به دیگر شرکت‌ها عرضه کند که آن شرکت‌های جدید، کالاهای خود را به شرکت یا مشتری دیگری می‌فروشند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شرکت‌های صنعتی و بزرگ، تعداد مشتریان زیادی ندارند، اما مبلغ خرید مشتریان‌شان بسیار بیش‌تر از انواع دیگر کسب و کارها است.

همان‌طور که گفته شد بازاریابی B2B بین دو سازمان در جریان است و در طی این تعامل، آن سازمان می‌کوشد تا محصول یا خدماتش را به سازمان دیگری عرضه کند.

تعریف

پس تا این‌جای کار به بررسی کلی مفهوم بازاریابی B2B پرداختیم و دانستیم که این نوع تعامل بین دو شرکت صورت می‌گیرد که آن‌ها سعی می‌کنند خدمات و فعالیت‌های‌شان را برای یک سازمان دیگر عرضه کنند. اما اگر می‌خواهید این موضوع را بهتر متوجه شوید به مثال زیر دقت کنید.

فرض کنید شما صاحب یک تولیدی لباس و پوشاک هستید و می‌خواهید مراحل تولید یک پیراهن را با هم بررسی کنیم. در مرحله‌ی ابتدایی کشاورز پنبه را به ریسندگان می‌فروشد و آن‌ها نخ تولید شده را به شخص بافنده می‌فروشند؛

در مرحله‌ی بعدی خیاط پارچه‌های بافته شده را خریداری می‌کند و درنهایت بافت لباس را آغاز می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در تمامی این مراحل، کسب و کار قبلی نیازهای کسب و کار بعدی را برطرف می‌کند تا بدین شکل کسب درآمد کند. (نیازمندی های شیراز)

فروش سازمانی (B2B) چیست؟

فروش سازمانی فروش یک سازمان به سازمان دیگر است و معمولا در مقابل فروش B2C یا فروش سازمان به مشتری قرار می گیرد.

در حالیکه، مشتریان معمولا محصولات را بر اساس قیمت، محبوبیت، وضعیت و سایر محرک های عاطفی انتخاب می کنند، خریداران B2B تصمیماتشان را تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه اتخاذ می کنند.

بازاریابی B2B چیست؟

این نوع بازاریابی BUSINESS TO BUSINESS  است که به طور مختصر با نام B2B شناخته می‌شود. قدمت این نوع بازاریابی به گذشته‌های بسیار دور که انسان‌ها برای تأمین نیازهای خود کالا مبادله می‌کردند، می‌رسد.

این نوع بازاریابی بین دو کسب‌وکار به وجود می‌آید. بازاریابی B2B ممکن است توسط یک فرد، یک بخش، چند یا یک تیم بزرگ از کارمندان یک بیزینس انجام شود.

هدف نهایی بازاریابی بی‌تو بی ، فروش محصول یا ارائه درست خدمات به مصرف کننده نیست و خدمات به سازمانی دیگر ارائه می‌شوند. برای رسیدن محصول یا خدمات به دست مشتری نهایی،لازم است تا بین چند واسطه خرید و فروش انجام شود؛ (نیازمندی های شیراز)

یکی از قسمت‌های بازاریابی B TO B، معاملات بین واسطه‌ها است. با این حال ممکن است مشتری نهایی یک بیزینس، بیزینس دیگری باشد، در این هنگام نیز بازاریابی و معامله B 2 B انجام می‌شود.

ممکن است در این نوع بازاریابی، بسیاری از سازمان‌ها به طور زنجیره‌وار به هم متصل شوند و در مسیر ارائه خدمت یا محصول به مشتری، هر کدام ارزشی به آن اضافه کرده تا در نهایت یک محصول نهایی واحد را، به مشتری ارائه شود.

بازاریابی B2B

با توجه به این مسئله که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب می کنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت، وضعیت، و دیگر محرک های احساسی را نیز در نظر می گیرند، در حالیکه برای خریداران B2B تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد.

در بازاریابی b2b تجار مجبور به شناخت مشتریان و واسطه ها می باشند.

در تجارت b2b  هرآنچه که بتواند امور خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری دهد از قبیل شرکا و خدمات مرتبط با تجارت  همچون تامین کنندگان، خریداران، ترانزیستورهای  دریایی محصولات، logestic (پشتیبانی) ، سرویس های بازرسی، کاربری های نرم افزار و… در مکان واحدی جمع می گردند.

یافتن راه های جدید برای ترویج روابط  ازطریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر یک موضوع داغ در جهان و بازاریابی B2B است.

شبکه های اجتماعی راه جدیدی را برای مکالمات و ارتباطات بین کسب وکارها ایجاد کرده اند. (نیازمندی های شیراز)

بررسی های سازماندهی شده توسط چادویک مارتین بیلی و iModerate نشان داد که احتمال خرید شرکت ها از طریق رسانه های اجتماعی بسیار زیاد است.

شرکت های  B2B حرفه ای و فرصت طلب راه های ابتکاری ای برای استفاده از رسانه های اجتماعی به نفع خود یافته اند.

در این مدل تجارت (b2b) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.

در بازاریابی b2b سیستم های سیسکو ، یک فروشنده پیشرو در سیستم های شبکه و راه اندازی یک کمپین معرفی یک روتر جدید صرفا در تبلیغات رسانه های اجتماعی لازم است.

b2bmarketing - تبلیغ سازمانی (B2B) چیست؟

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز