استراتژی های رایج در زمینه بازاریابی B2B

استراتژی های رایج در زمینه بازاریابی B2B

بازاریابی B2B یا بازاریابی صنعتی یکی از انواع بازاریابی است که قدمت بسیار زیادی دارد. شاید تاریخچه این نوع بازاریابی برای شما جالب باشد. (تبلیغات شیراز)

«در واقع بازاریابی B2B از همان روزهای اولیه زندگی بشر پدید آمد؛ درست زمانی‌که انسان‌های نخستین برای تامین نیاز‌های‌شان سعی کرده‌اند تا کالاهای مورد نیازشان را مبادله کنند»

بازاریابی B2B (به این بازاریابی، بازاریابی تجارت به تجارت هم گفته می‌شود) سعی می‌کند تا محصولات یا خدماتی را به دیگر شرکت‌ها عرضه کند که آن شرکت‌های جدید، کالاهای خود را به شرکت یا مشتری دیگری می‌فروشند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شرکت‌های صنعتی و بزرگ، تعداد مشتریان زیادی ندارند، اما مبلغ خرید مشتریان‌شان بسیار بیش‌تر از انواع دیگر کسب و کارها است.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

فروش سازمانی (B2B)

فروش سازمانی فروش یک سازمان به سازمان دیگر است و معمولا در مقابل فروش B2C یا فروش سازمان به مشتری قرار می گیرد.

در حالیکه، مشتریان معمولا محصولات را بر اساس قیمت، محبوبیت، وضعیت و سایر محرک های عاطفی انتخاب می کنند، خریداران B2B تصمیماتشان را تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه اتخاذ می کنند.

استراتژی های رایج در زمینه بازاریابی B2B

بازاریابی B2B،نوعی کسب‌و کار است که محصولات و خدماتش را برای دیگر کسب و کارها تبلیغ می کند از جمله استراتژی های رایجی همانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات PPC، سئو وب سایت، و بازاریابی رسانه اجتماعی. (تبلیغات شیراز)

۱.  تحقیق

تحقیق بستر هر بازاریابی مدرن است و توسط مطالعات دقیق و علمی، در زمینه ی بازار و برند، به شما کمک می کنند که تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.  آنها بنیان‌هایی هدفمند را در اختیار بازاریابی تان قرار می‌دهند و مبنای ارزشمندی را برای ارزیابی نتایجتان ارائه می‌دهند.

با اجرای تحقیقات، می‌توانید مشتریانتان را بهتر بشناسید- که این شما را در موقعیت بهتری برای خدمت به آنها قرار می‌دهد. تحقیقات بازاری به شما در مورد اینکه فرآیندتان چه عملکردی دارد، اطلاعاتی می‌دهد.

شما خواهید فهمید که کدام جوانب شرکت شما موفق عمل کرده‌اند و درک بهتری از اینکه چه خدماتی باید ارائه دهید پیدا می‌کنید.

تاثیر تحقیقات نیز کاملا واضح است. مطالعات ما در زمینه تاثیر تحقیقات نشان داده است که شرکت هایی که تحقیقاتی سیستماتیک را روی مشتریان و ارباب رجوعانشان اجرا می‌کنند،

ده برابر سریع تر پیشرفت می‌کنند و نسبت به همتایان خود که از تحقیقات استفاده نمی‌کنند، دو برابر سود بیشتری دارند.

۲. استراتژی مبتنی بر جاویژه

یکی از مهمترین ملاحظات کسب‌و کاری شما – دوره- تخصص و هدفگیری جاویژه است. تحقیقات ما نشان داده اند که شرکت‌هایی با پیشرفت هایی سریع در جاویژه‌های مورد هدف خودشان تخصص بیشتری دارند. (تبلیغات شیراز)

این باید حوزه ای از صنعت باشد که شما کاملا آن را درک کرده باشید، فضایی که در آن بتوانید تبدیل به یک کارشناس و راهبر شوید.

تخصص، تمام تلاش های شما در زمینه ی بازاریابی را ساده‌تر می کند، چرا که دقیقا معرف همان چیزی ست که شما کار می کنید و به سرعت شما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. تخصص یک مقسم است که خودش خودش را اثبات می‌کند.

۳. یک وب سایت با عملکرد عالی

در بازار خدمات حرفه ای امروزه، وب سایت شرکت شما، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شماست. برخلاف چیزی که قدیمی ها به آن باور داشتند،

این وب سایت چیزی بیش از یک بیلبورد دیجیتال یا بروشور است. یک وب سایت موفق، هابی از یک حضور آنلاین شرکت و یک فرافکنی غنی از اطلاعات متخصصانش در بازار است.

وب سایت شما یک ابزار مهم برای ایجاد بازدید است. ارباب رجوعان بالقوه، به صورت آنلاین به دنبال خدمات دهندگان می باشند، و باید بتوانند وب سایت شما را بیابند تا شما بتوانید این شانس را داشته باشید که نظر کسب و کار آنها را جلب کنید.

به علاوه، وب سایت شما، شما را قادر می سازد تخصص شرکتتان را نشان دهید و در بازار معروف شوید. (تبلیغات شیراز)

۴. بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)

همانطور که اخیرا اشاره کردیم، مخاطبین هدف شما باید قادر باشند برای تاثیر بیشتر سایت شما را بیابند. این همانجاست که بهینه سازی موتور جستجو وارد می شود.

این یک قسمت کلیدی از پازل بازاریابی دیجیتال  است که در مطالعه ما؛ شرکت‌هایی با رشد بالا، به عنوان موثرترین تکنیک تبلیغات آنلاین شناخته شده اند. اگرچه سئو سایت پیچیده است و یک نظم تکاملی دارد، در نهایت شامل دو مولفه اولیه است.

سئوی درون سایت از عبارات کلیدی مورد هدف برای ارتباط با مفاهیم در سایتتان استفاده می کند که برای مخاطبین شما اهمیت دارد. این عبارات کلیدی عموما روی خدمات و متخصصین شما تمرکز دارند.

هدف سئوی در سایت، ارتباط با موتورهای جست و جو به منظور اینکه بدانند وب سایت شما در چه مورد است می باشد. این به موتور جست و جو اجازه می‌دهد که نتایج مرتبط‌تری را برای جست و جو گران نشان دهد.  و زمانی که مخاطبین به دنبال اطلاعاتی در حوزه تخصص شما می‌باشند، شما را می‌یابند.

سئوی خارج سایت قالبی‌ست از لینک ها به وب سایت شما، چه با تعاملی خارجی و چه با مقالات مهمان در دیگر انتشارات. این تلاش ها به منظور افزایش اختیارات سایت شما به عنوان یک رهبر شناخته شده در حوزه خودتان است. (تبلیغات شیراز)

همانطور که وب سایت های مستقل و مرتبط به وب سایت شما لینک می زنند، موتورهای جست وجو سایت شما را سایت معتبرتری می دانند- که در نتیجه رنک شما بالاتر می رود.

۵.رسانه اجتماعی

اگر نیاز داشتید اثبات کنید که رسانه اجتماعی قرار است در اختیار شرکت‌های خدماتی حرفه ای باشد، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

تحقیقات ما نشان داده اند که بیش از 60 درصد از خریداران به دنبال خدمات‌دهندگان جدیدی در رسانه اجتماعی هستند، و  آن را نسبت به ارجاعات و توصیه های رسمی، تبدیل به منبع رایج تری کرده اند.

حتی ماهیت ارجاعات نیز در حضور رسانه اجتماعی فرق کرده است. یک مطالعه ی جدید در زمینه ی بازاریابی ارجاعات دریافته است که 17 درصد از ارجاعات تخصص محور بر اساس تعاملات در رسانه اجتماعی به وجود آمده‌اند.

به زبان ساده تر، رسانه اجتماعی یک تسریع بخش برای دستیابی به شهرت، تخصص، و محتواست. رسانه اجتماعی به شما امکان ارتباط با تاثیرگذاران و مخاطبینی ارزشمند را می دهد، و با قدرت شنیداری اجتماعی، روی برندتان نظارت دارد.

ادامه این مقاله را در مقاله بعدی دنبال کنید، از شما ممنونیم که در سایت تبشی با ما همراه هستید.

Photo - استراتژی های رایج در زمینه بازاریابی B2B

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز