در مقاله امروز در سایت تبشی می خواهیم در مورد چند ویژگی کلیدی فروشگاه های الکترونیکی بحث کنیم. اگر شما مالک یک فروشگاه الکترونیکی هستید، لازم است در مورد مطالبی که امروز در این مقاله عنوان می کنیم به روز باشید. (استخدام شیراز)
پیشنهاد می کنم مقاله قبلی را نیز که در این مورد بود مطالعه کنید.
1-توضیحات دقیق محصولات
گاهی اوقات در فروشگاه های الکترونیکی امکان چت زنده با مسئول فروش سایت وجود ندارد. در این گونه موارد مهم ترین ابزاری که می تواند به کمک فروشگاه بیاید توصیف دقیق محصولات می باشد. (استخدام شیراز)
اگر محصولات سایت خود را صادقانه و شفاف توصیف کرده باشید، این توصیفات می توانند به عنوان فروشنده خبره ی سایت شما عمل کند. هیچ چیزی بهتر از این نیست که امکان مقایسه ویژگی های محصولات مشابه را در سایت خود فراهم کرده باشید.
سیستم مقایسه محصولات ابزار بسیار قدرتمندی است که که تاثیر بسزایی در فروش محصول به مشتریانی دارد که بین خرید دو یا چند محصول تردید دارند.
در مورد جزئیات محصولات فراموش نکنید علاوه بر توصیفات هوشمندانه جزئئیات مهم را هم عنوان کنید. به عنوان مثال جزئیاتی مثل تاریخ انقضای محصول، وزن کالا و ابعاد آن باید حتما در جزئیات محصول قید شوند.
در صورتیکه برای محصول موجود در فروشگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهید، حتما این موارد را به اطلاع مشتری برسانید. در نهایت اگر محصولات غذایی می فروشید فراموش نکنید که ترکیبات موجود در محصولات را ذکر کنید.
2-تصاویر محصولات
مسلما دلایل زیادی وجود دارد که افراد زیاد از این اصطلاح استفاده می کنند که “یک تصویر به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد”. (استخدام شیراز)
با این وجود این مورد در مورد فروشگاه های الکترونیکی نمود بیشتری پیدا می کند. زیرا در این حالت مشتریان دسترسی مستقیم به محصول ارائه شده ندارند و تنها از طریق توصیفات مربوط به محصول و تصاویر آن است که تصمیم به خرید محصول می گیرند.
تصاویر مربوط به محصولات باید علیرغم کم حجم بودن، کیفیت بالایی داشته باشند و بتوانند جنبه های مختلف محصول را به مشتری نمایش دهند. تصاویر متحرک یکی از بهترین گزینه ها برای معرفی محصول می باشد.
3-پرداخت سریع هزینه محصول
یکی از آخرین اما مهمترین مسائلی که در مورد فروشگاه الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد، فرایند پرداخت هزینه محصولات است.
در فروشگاه های سنتی فرایند پرداخت به این صورت است که مشتریان در صفی طولانی منتظر کمی مانند تا نوبت آناها برسد و بتوانند هزینه محصولات خود را به صندوق دار بدهند.
اما یکی از مزایای فروشگاه های الکترونیکی اینست که دیگر نیازی به این انتظار نیست و مشتری به صورت آنی می تواند هزینه محصول را پرداخت نماید. (استخدام شیراز)
علاوه برآن، فروشگاه الکترونیکی باید گزینه های مختلفی را برای فرایند پرداخت هزینه محصولات در نظر بگیرد. ممکن است یک مشتری با پرداخت آنلاین موافق باشد اما مشتری دیگر، به دلیل عدم اطمینان به فروشگاه های الکترونیکی، ترجیح دهد هزینه محصول را پس از دریافت آن پرداخت کند.
مورد آخر به این دلیل اهمیت دارد که مشتریان می خواهند ابتدا از کیفیت کالای تحویل داده شده اطمینان حاصل کنند، سپس اقدام به خرید محصول نمایند.
4-محصول آسان و در دسترس باشد
5-راحتی در استفاده
6-سرعت سایت
7-موبایل فرندلی یا Responsive
8-آیتم های مرتبط
سخن پایانی
ما در این مقاله و مقاله قبلی تلاش کردیم که شما را با ویژگی های مهم و کلیدی یک فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم امیدوارم تواننسته باشیم گوشه ای از سوالات ذهن شما را پاسخ دهیم ممنونیم از شما که با ما در این مقاله همراه بودید.