ابزارهای تبلیغاتی چیست

ابزارهای تبلیغاتی چیست

تبلیغات واژه آشنایی است که همه شما در زندگی روزمره خودتان با آن آشنا هستید. از زمان های بسیار دور بشر با انواع مختلفی از تبلیغات در زندگی خود مواجه بوده است. (نیازمندی های شیراز)

به معنای عام تبلیغات یکی از راه های ارتباط با مشتری در جهت رسیدن به فروش محصول و ارائه خدمات می باشد. البته باید بگویم این ارتباط به معنای صحبت و یا دیدار دو نفره نیست.

به عنوان نمونه بسته بندی محصولات، تخفیفات فصلی و غیره نیز به نوعی یکی از انواع شیوه های تبلیغ به شمار می رود. با پیشرفته‌تر شدن جوامع بشری و زندگی رو به رشد مردم انواع ابزارهای تبلیغاتی نوین هم از راه رسیدند که می توان به شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و غیره اشاره نمود.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

انواع ابزارهای تبلیغاتی را بشناسیم!

یکی از روش ها و تکنیک های مؤثر که می توانید از طریق آن اقدام به ترویج خدمات، محصولات و یا نظرات کنید، تبلیغات نامیده می شود. در عصر حاضر تبلیغات زیادی را از طرف شرکت ها در اطراف خود می بینیم که هر کدام سعی دارند تا برندشان را معرفی کنند. (نیازمندی های شیراز)

در واقع شما از طریق این روش ها می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار خودتان را به دیگران نشان دهید و به نوعی از این طریق آن ها را به سمت خرید و یا استفاده از خدمات‌تان ترغیب کنید.

لازم است بدانید که آگهی‌ها به نوعی مکمل فروش محصولات و یا ایده های شما هستند. تبلیغات این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا اطلاعات واقعی مربوط به محصول و خدمات‌تان را در قالبی هیجان انگیز و وسوسه‌کننده به دیگران نشان دهید.

این روزها یکی از رموز موفقیت در انواع کسب و کارها، ارائه تبلیغات خاص و هیجان انگیز است. بسیاری از تبلیغات همانند تلویزیون، مجلات، اینترنت و غیره می توانند تأثیرات زیادی را روی افراد بگذارند و صاحبان سرمایه را به هدف اصلی‌شان یعنی فروش بیشتر و رشد کسب‌وکارشان، برساند.

افراد زیادی وجود دارد که در روند تبلیغات با هم مشارکت دارند و بر اساس تخصصی که دارند یک گروه تبلیغاتی را تشکیل می دهد.  (نیازمندی های شیراز) مثلاً:
  • کارشناسان در حوزه مدیریت
  • کارشناسان در حوزه تولید محتوا
  • کارشناسان در حوزه عکاسی حرفه ای
  • کارشناسان در حوزه فیلمبرداری
  • کارشناسان در حوزه ویرایش متن و . . .
  • کارشناسان در حوزه بازیگری
  • کارشناسان در حوزه جلوه ها بصری و شنیداری
  • و . . .

● ابزارهای تبلیغات در اینترنت

در میان رسانه های مختلف و مجاری ارتباطی، اینترنت کانالی است که با جمع کردن عناصر رسانه ای می توان از آن به عنوان کانال ارتباطی شخصی و کانال ارتباطی غیرشخصی استفاده کرد. از آنجا که قالب ارتباطی آن چندجانبه است و غنای اطلاعاتی آن بالاست، بنابراین، می تواند وسیله مناسبی برای استفاده در برنامه های ترغیبی و ترفیعی باشد. (نیازمندی های شیراز)

این بررسی، بدون بحث پیرامون قوتها و ضعفهای اینترنت و با گذار از کنار موضوع تجارت الکترونیک، تنها به معرفی روشها و ابزارهای برخط (ONLINE) تبلیغات و ترفیعات می پردازد. این روشها می تواند درجهت فروش کالا در فضای الکترونیک و یا در امر بالا بردن ترافیک مراجعان یک سایت که خود در راستای ارائه کالا یا خدمتی خاص است، به کار برده شود.

● ابزارها و روشهای تبلیغات در اینترنت :

▪ موتورهای جستجو و دفاتر راهنمای اینترنتی :
موتورهای جستجو، ابزاری هستند برای هدایت مراجعان به آنچه می خواهند. احراز رتبه بالاتر در لیست حاصل از جستجوهای موتورهای اینترنتی، یکی از روشهای افزایش تعداد مراجعان به سایت در اینترنت است. (نیازمندی های شیراز)

موثرترین ابزارها برای تبلیغ یک رویداد چیست؟

1- شبکه های اجتماعی

در حال حاضر که این محتوا را آماده میکنم اینستاگرام یکی از پر کاربردترین اپ ها در ایران است که درصورت تولید محتوای مناسب میتوانید مخاطبان زیادی را از ایونت خودتان مطلع کنید.

2- ایمیل مارکتینگ

به ترویجِ محصول یا خدمات یا معرفی رویداد از طریق ارسال ایمیل ، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته میشود که از مهترین مزیت آن رایگان بودن آن است و تنها مشکل آن اسپم شدن پیام شما و عدم مشاهده توسط کاربر است. لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید در هنگام آماده کردن محتوای تبلیغاتی از عنوان جذاب و متن کوتاه استفاده نمایید که کاربر در کمترین زمان ممکن جذب پیام شما شود و آنرا مطالعه نماید. (نیازمندی های شیراز)

3- وب سایت

ایجاد وب سایت برای معرفی کمپین یا طراحی لندینگ پیج یا صفحه فرود در وب سایت برای معرفی ایونت و آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر کاربران در خصوص رویداد.

4- ثبت نام در سایت

از بازدیدکنندگان سایت بخواهید در سایت شما یا صفحه فرود ایونت ثبت نام کنند تا از اطلاعات رویداد مطلع شوند افرادی که ثبت نام میکنند را میتوانید در فهرست مشترکان خبرنامه خود قراردهید و در آینده نیز مشتریان بالقوه یا کسب‌وکار شما باشند. (نیازمندی های شیراز)

5- پوستر،بنر و هر نوع مدیای چاپی

برای مطلع کردن افراد از رویداد خود میتوانید اقدام به انتشار بروشور، آگهی نامه و پوستر نمایید و آنرا در محل هایی که میتوانید بیشترین مخاطب را بر اساس رویداد خود جذب نمایید نصب کنید و یا بین افراد توزیع کنید.

6- اینفلوئنسر مارکتینگ

هر کس بتواند روی تصمیم و رفتار فرد دیگری تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر محسوب می‌شود و شما میتوانید با استفاده از اینفلوئنسرها رویداد خود را تبلیغ نمایید.

7- بازاریابی تجربی experiential marketing

پیوند دادن مشتریان با برند شما از طریق یک یا چند تجربه معنادار مانند تشویق امتحان کردن محصول، ایجاد خاطره، تغییر ذهنیت مشتریان ناراضی و… (نیازمندی های شیراز)

8- ویدئو

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند ویدیویی درباره یک محصول ببینند تا اینکه مطلبی درباره آن بخوانند و تعداد زیادی از افرادی که ویدیوها را با گوشی تلفن همراه خود نگاه می‌کنند، آن‌ها را با دیگران نیز به اشتراک می‌گذارند پس میتوانید با تولید ویدیوی جذابی که کسل کننده نباشد افراد زیادی را از رویداد خود مطلع نمایید

9- انتشار خبرنامه یا ویژه نامه

بسته به هدف شما از ارسال ایمیل، یکی از استرتژی های بازاریابی ایمیلی ارسال دعوتنامه است. اگر شما میزبان یک خیریه، سمینار و یا روز قدردانی از مشتری هستید، بهترین راه برای تبلیغ آن مناسبت و دعوت از مهمانانتان از طریق دعوتنامه است. این همان چیزی است که شما برای تمام ایمیل های دیگر خود انجام داده اید. تصویر زیر یک نمونه از یک دعوتنامه ایمیل را نشان می دهد. (نیازمندی های شیراز)

10- بازاریابی مجدد remarketing

در ریمارکتینگ یا همان بازاریابی مجدد شما مشتریان بالقوه را مورد هدف قرار می دهید و آن ها را به خرید ترغیب می‌کنید. شاید یکی از مهمترین راهکارها برای جلب اعتماد مخاطب و تاثیر بر تصمیم‌گیری وی، همین بازاریابی مجدد باشد.

c users masti desktop social media arrow hand jpg - ابزارهای تبلیغاتی چیست

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز