مفاهیم کلیدی در تبلیغات

مفاهیم کلیدی در تبلیغات

تعریف تبلیغات

تبلیغات، آمیخته‌ای است از صنعت و هنر، نیز وسیله‌ای برای اطلاع رسانی صحیح و یا غلط، تبلیغات دیوار شیراز، صنعت و دانشی است گسترده که از علوم دیگر در آن بسیار یافت می‌شود؛

به عبارتی دیگر، تبلیغات، مجموعه‌ای از دانش های متفاوت است که توسط آن می‌توان اطلاعاتی را به جامعه القاء کرد.

با سایت تبشی همراه باشید.

مفاهیم کاربردی در تبلیغات آنلاین

1- تست A/B

تست A/B روشی است که با آن می‌توانید دو نسخه از یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کنید تا بدانید کدام یک از نسخه‌ها عملکرد بهتری دارند. (دیوار شیراز)

برای نمونه شما می‌توانید، دو صفحه فرودی که فقط در تیتر با هم تفاوت دارند را A/B تست کرده و دریابید که کدام تیتر بهتر جواب داده و نرخ تبدیل بهتری داشته است. فراموش نکنید که در A/B تست فقط باید روی یک المان مشخص تغییر صورت بگیرد. مثلا فقط روی تیتر و یا فقط روی دکمه فراخوان (Call-to-Action). تست A/B می‌تواند به صورت مداوم، جهت بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری در طولانی مدت، انجام شود.

2- فضای بالای صفحه (Above the Fold)

این اصطلاح که ازصنعت تبلیغات چاپی (به معنای بالای خط تا) گرفته شده، اشاره به ناحیه‌ای از یک صفحه‌ی وب دارد که بیننده در بدو ورود و بدون بالا و پایین کردن صفحه مشاهده می‌کند. (دیوار شیراز)

اکثریت طراحان و بازاریابان معتقدند که محتوای موجود در فضای بالای صفحه دارای دید بیشتری است. چون اغلب افراد به پایین صفحه توجه زیادی نمی‌کنند. بنابراین آنها سعی می‌کنند که بهترین محتوا و عناصر صفحه را حتی الامکان در قسمت بالای صفحه قرار دهند. باید توجه داشت که اندازه‌ی این فضا بسته به اندازه‌ و رزولوشن صفحه کاربر متغیر خواهد بود.

3- موجودی فضای تبلیغاتی (Ad Inventory)

ناشران وبسایت‌ها در هنگام بازدید کاربران از یک صفحه به آنها تبلیغات نمایش می‌دهند و تعداد تبلیغات بالقوه‌ای که می‌توانند نمایش بدهند موجودی تبلیغات آن‌ها نامیده می‌شود. (دیوار شیراز)

به عنوان مثال، اگر یک وبسایت در هر هفته بطور میانگین 1000 بازدید از صفحه‌ی اصلی خود داشته باشد، و در آن صفحه فضا برای دو عدد تبلیغ وجود داشته باشد، در نتیجه موجودی بالقوه‌ی تبلیغات آنها 2000 نمایش (impression) در هفته است.

4- سرویس تبادل تبلیغ (Ad Exchange)

این سرویس‌ها یک بازار تکنولوژیک هستند که به ناشران و تبلیغ‌دهندگان اینترنتی اجازه می‌دهند که موجوی فضاهای تبلیغاتی را در مزایده‌های زمان واقعی (real-time) خرید و فروش کنند. (دیوار شیراز)

سرویس‌های تبادل تبلیغ، نقطه‌ی خروج از روش سنتی خرید فضای تبلیغاتی هستند. جایی که در آن تبلیغ‌دهندگان و ناشران برای نمایش تبلیغات بر روی یک وبسایت خاص وارد مذاکره‌ی قیمت می‌شوند. با یک سرویس تبادل تبلیغ، یک مزایده در زمان واقعی انجام می‌شود و پیشنهادات فوری را برای فضاهای موجود تبلیغاتی اینترنت ارائه می‌دهد.

5- هدفگیری تبلیغاتی (Ad Targeting)

هدفگیری تبلیغاتی یا تبلیغات هدفمند این امکان را فراهم می‌کند که بتوان تبلیغات را به گروهی از مخاطبان که بر اساس یک یا چند ویژگی خاص از پیش انتخاب‌شده‌اند ارائه داد. (دیوار شیراز)

این ویژگی‌ها می‌تواند شامل مکان، جمعیت، نوع دستگاه مورد استفاده، اپراتور، روانشناسی کاربران، رفتارشان در مرور وب و خریدهای گذشته‌ی آن‌ها باشد. هدفگیری تبلیغاتی یکی از مؤثرترین و پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که با هر چه هوشمندتر‌شدن تبلیغات، امکان هدفگیری‌های خاص‌تر و پیچیده‌تری را نیز فراهم می‌آورد.

6- بازاریابی مشارکتی (Affiliate Marketing)

بازاریابی مشارکتی، نوعی از بازاریابی‌ است که به واسطه ی آن بازاریابان فروش مجازی یا نمایش‌دهنده‌ها برای یک تبلیغ‌دهنده تبلیغ می‌کند و در ازای هر فروش، یا هدایت مشتری به سمت تبلیغ‌دهنده، پاداش خود را دریافت می‌کنند. (دیوار شیراز)

در واقع نمایش‌دهنده‌ها صاحبان وب‌سایت‌هایی‌اند که با تبلیغ محصول  یا خدمات در وب‌سایت خود، بازدیدکنند‌گان‌شان را به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده لینک کرده و در ازای فروش و یا هر اقدام دیگری که هدف کمپین است، هزینه دریافت می‌کنند.

7- تجزیه و تحلیل (Analytics)

داده ها و آمارها در مورد کاربران یک وب سایت و نحوه ارتباط آنها با وب سایت. تجزیه و تحلیل می‌تواند برای کشف اطلاعات در مورد تعداد افرادی که از یک وب سایت بازدید کرده‌اند، زمانی که در وب‌سایت صرف کرده‌اند و اقداماتی که در وب‌سایت انجام داده‌اند مورد استفاده قرار گیرد. (دیوار شیراز)
سپس از این اطلاعات می‌توان برای هدف‌گیری مخاطبان، درک رفتار مشتریان، بهبود تجربه کاربری و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کرد.

8- میانگین درآمد حاصل از سفارش  ( Average Order Value)

این متریک که به اختصار به آن AOV گفته می‌شود،  بیانگر میانگین درآمد حاصل از هر سفارش است و برای محاسبه بر سفارش تاکید دارد و نه مشتری و هر سفارش مشتری در میزان این متریک تأثیرگذار است. (دیوار شیراز)

این متریک می‌تواند به شما نشان دهد که مشتریان تمایل به خرید محصولات ارزان و یا گران دارند و همچنین تمایل به خرید چه تعداد محصول در یک سفارش دارند. این متریک به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ی بین هزینه هر معامله و خود معامله را بهتر بفهمید. AOV بالا بیشتر هزینه‌های معاملات شمارا پوشش می‌دهد. میزان این متریم از تقسیم درآمد کل در یک دوره مشخص بر تعداد سفارش‌‌های آن دوره به دست می‌آید.

اهداف تفصیلی تبلیغات

به‌طور تفصیلی، می‌توان اهداف تبلیغات را به قرار ذیل تقسیم‌بندی کرد:

  • اهداف اطلاع رسانی
  • آگاه کردن مشتری از محصول جدید
  • پیشنهاد استفاده جدید از محصول (موارد استفاده جدید یک کالا)
  • آگاه کردن بازار از تغییر قیمت (دیوار شیراز)
  • آگاه کردن مشتری از قیمت های جدید محصول
  • آگاه نمودن مشتری در زمینه‌ی طرز کار محصول
  • توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول
  • تصحیح برداشت های غلط مشتریان
  • کاهش ترس مشتریان

اهداف تفصیلی تبلیغات

  • ایجاد تصویری مناسب برای شرکت
  • اهداف ترغیب مشتریان
  • ایجاد ترجیح نسبت به محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان
  • تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای خرید از رقبا (دیوار شیراز)
  • تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی های محصول
  • تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول

اهداف تفصیلی تبلیغات

  • تشویق مشتری برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت
  • یادآوری به مشتری در این مورد که ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد
  • یادآوری به مشتری که محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری کند (دیوار شیراز)
  • یادآوری محصول در ذهن مشتری به هنگامی که عرضه‌ی در خارج از فصل استفاده رخ داده باشد
  • حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری
.jpg - مفاهیم کلیدی در تبلیغات

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز