بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

انتخاب مصالح ساختمانی سالم و باکیفیت، جهت ساخت سازه‌هایی با استحکام بالا ضروری است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارید، خوب می‌دانید که هر نوع مصالحی را نمی‌توان در ساخت و سازها استفاده کرد. درواقع انتخاب درست شما می‌تواند زمینه‌ی مناسبی برای پیشرفت پروژه‌تان به شمار رود. شاید از خودتان بپرسید که منظور از مصالح خوب چیست؟ باید بگوییم که عوامل گوناگونی می‌تواند برر انتخاب یک محصول خوب تاثیر گذار باشد که یکی از مهم ترین آن‌ها مقاومت است. مقاومت و دوام کافی، یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید همواره در اولیت قرار بگیرد. اما این که شما چقدر بخواهید برای سازه‌ی خود هزینه کنید هم اهمیت زیادی دارد. به طبع هرچه مبلغ بیشتری بپردازید محصول بهتر و باکیفیت تری نیز تحویل خواهید گرفت. یک فاکتور دیگر که ممکن است برای برخی از افراد به چشم نیاید نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌ها تاثیر گذار باشد و آن هم در دسترس بودن مصالح موردنظر شماست. اگر این مصالح بسیار دور از محل ساخت پروژه‌ی شما باشد، پس باید هزینه‌ی بیشتری را برای حمل و نقل آن‌ها بپردازید و این شاید یک هزینه‌ی اضافی نیز به شمار بیاید. پس دقت کنید که در زمان خرید مصالح مورد نیاز خود، این نکته‌های ریز هم در نظر داشته باشید زیرا می‌توانند تاثیر بسیاری در هزینه‌ی نهایی شما داشته باشند.

سیمان‌ها چگونه قیمت گذاری می‌شوند؟

پیش از اینکه درمورد قیمت سیمان بحث کنیم ابتدا بهتر است بدانید که سیمان چیست، برای چه کاری استفاده می‌شود و چه خصوصیاتی دارد؟ در واقع سیمان یکی از رایج ترین نوع از مصالح ساختمانی است که در تمام ساخت و سازها از آن استفاده می‌کنند. در یک تعریف دیگر از سیمان می‌توان گفت که این ماده یک چسب است. ماده‌ای که به طور مستقل، تنظیم و سفت می‌شود و می‌تواند دیگر مصالح را به هم متصل کرده و بچسبانید. مواد تشکیل دهنده‌ی سیمان ممکن است شامل گچ، شیل، سنگ آهک، مارن، سنگ آهن، بوکسیت و ماسه باشد. این ماده در سراسر جهان، قابل اعتماد و باارزش است که در تمام ساختمان‌های جهان استفاده شده. یکی از نکاتی که سبب شده تا کاربرد سیمان در سطح جهان زیاد باشد، ماندگاری و دوام بالای آن است. البته این را هم بدانید که تفاوت‌های اساسی بین بتن و سیمان وجود دارد، به طوری که حدود 15% حجم بتن را تشکیل داده است.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سیمان

سیمان - بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

از آنجایی که سیمان با اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از ضرورات هر پروژه‌ی ساختمانی به شمار می‌رود، مصرف کنندگان باید از تغییر قیمت آن در بازار مطلع باشند. ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که با توجه به اهمیت این ماده در ساختمان سازی، چرا باید هر روز شاهد قیمت متفاوتی از آن باشیم؟ در واقع باید بگوییم که قیمت سیمان به دلیل عرضه، عدم تطابق تقاضا، افزایش هزینه‌های ورودی و … همواره درحال نوسان بوده و عوامل زیر می‌تواند بر روی این تغییرات تاثیر گذار باشند:

  1. درجه‌ی سیمان

درمورد این عامل باید بگوییم که هرچه درجه‌ی سیمان بالاتر باشد، قیمت بیشتری هم خواهد داشت. به عنوان مثال سیمان درجه 53 از سیمان درجه 43 گران تر است. البته بهتر است بدانید که برند تولید کننده‌ی این مصالح نیز می‌تواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. زیرا کیفیت محصولات برندهای معروف بهتر بوده و با قیمت بیشتری نیز به فروش می‌رسند.

  1. بافت سیمان

بافت سیمان باید ریز باشد تا محصول خوب و باکیفیتی شناخته شود. اما اگر احساس کردید که در کیسه توده‌ای وجود دارد، حتی اگر با قیمت کمتری هم فروخته می‌شود نباید آن را خریداری کنید. زیرا این نشانه‌ی بی‌کیفیت بودن سیمان است و بازده مناسبی را نخواهد داشت.

  1. وزن کیسه سیمان

وزن سیمان‌های کیسه‌ای استاندارد 50 کیلوگرم است. این مورد را حتما در زمان خرید بررسی کنید. در صورت کم و زیاد بودن این مقدار، امکان دست خوردگی به آن وجود دارد و ممکن است که متریال آن عوض شده باشد.

  1. فاکتور و گواهینامه تست

برای اطمینان از سلامت سیمان خریداری شده، حتما گواهی آزمایش سیمان را از نمایندگی آن بخواهید. علاوه بر این، محصولات خریداری شده بدون فاکتور، هیچ تضمینی درمورد کیفیت آن محصول ندارند و اگر قیمت کمتری برای خریدهای بدون صورتحساب به شما پیشنهاد شد، حتما مواظب باشید.

به طور کلی برق مورد استفاده برای تولید سیمان بسیار گران تر از قبل شده، قیمت زغال سنگ افزایش یافته و هزینه‌های حمل و نقل نیز سرسام آور شده. علاوه بر این سیمان توسط راه آهن، جاده و حتی آب جا به جا می‌شود و برای بارگیری و تخلیه نیز به نیروی کار نیاز دارد. قیمت مواد اولیه برای تولید سیمان بالا رفته و همه‌ی این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا بر قیمت سیمان تاثیر بگذارند.

نکات خرید آجر سفال

سفال - بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

این دسته از آجرها از لحاظ شکل، نحوه‌ی ساخت، رنگ و مشخصات فنی و با دقت بالایی تولید می‌شوند.  از آنجایی که این آجر اشکال گوناگونی دارد، پس می‌توان از آن در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کرد. اگر به دنبال مصالحی هستید که چسبندگی مناسبی با ملات داشته باشد، توصیه می‌شود که از آجر سفال سوراخ دار استفاده کنید. دلیل این ویژگی آجرهای سفال سوراخ دار هم این است که آب کمی را به خود جذب کرده و سبب چسبندگی بیشتر با ملات خواهند شد. یکی دیگر از خواصی که سبب شده از این آجرها استفاده‌ی زیادی شود، وزن کم آن‌ها است که می‌تواند سرعت اجرای کار را بالا ببرد. مواد اولیه برای تهیه‌ی این نوع آجرها، خاک رس و خاک سفال است که میزان کیفیت آن‌ها می‌تواند در قیمت آجر سفال تاثیر داشته باشد.

معیارهای تشخیص آجر سفال مرغوب

یکی از نکاتی که در زمان خرید می‌توانید به صورت چشمی هم آن را بررسی کنید، رنگ این آجرها است که باید به صورت یکنواخت بوده و سطح آن هیچگونه ترکی نداشته باشد. زیرا این آجرها بسیار شکننده هستند و وجود حتی کوچک ترین ترک نیز می‌تواند سبب آسیب رسیدن به آن شود. علاوه بر این، گوشه‌های بلوک باید کاملا قائم باشد. از آنجایی که بلوک‌های سفال در ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند، باید ابعاد آن را با توجه به کاربرد خود مشخص کنید. زیرا قیمت این بلوک‌ها در ابعاد گوناگون با هم تفاوت دارد. برای محاسبه‌ی تعدا آجرهای سفال مورد نیاز خود ابتدا باید تعداد آن‌ها را در هر متر مربع با توجه به ابعاد آن مشخص کنید. پس آن می‌توانید هزینه‌ی مورد نیاز برای خرید این مصالح را برآورد کنید. لازم به ذکر است که برخی از کارخانه‌ها به دلیل کیفیت پایین دستگاه‌های خود یا پایین بودن کیفیت مواد اولیه، ضخامت بلوک‌های سفالی را بیشتر می‌کنند که این موضوع می‌تواند روی وزن سازه تاثیر گذاشته و آن را بیشتر کند.

خصوصیات شن و ماسه‌ی مرغوب برای خرید

شن و ماسه - بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

یکی از متریال‌های ضروری برای تولید ملات در ساختمان سازی، شن و ماسه می‌باشد. قیمت شن و ماسه را می‌توان براساس مرغوبیت و نوع آن تعیین کرد که می‌تواند در هزینه‌های کلی ساختمان شما تاثیر بسزایی داشته باشد. فروشندگان شن و ماسه، این محصول را به صورت تنی از معادن خریداری می‌کنند و افرادی که معدن دارند نیز مصالح را به شکل تناژ از حواله‌ی مصالح فروش‌ها کم می‌کنند. از آنجایی که ساختمان‌های بتنی نسبت به ساختمان‌های فلزی و آجری، مقاومت بیشتری دارند و در برابر عوامل محیطی و جوی پایدار ترند و از طرف دیگر نیز سبب افزایش عمر آن می‌شوند، بنابراین شن و ماسه در ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که در زمان خرید شن و ماسه باید خصوصیات و ویژگی‌های آن را بشناسید تا در زمان خرید بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

عوامل موثر در قیمت شن و ماسه

 

آنچه که می‌تواند در تعیین قیمت شن و ماسه تاثیر گذار باشد، مقداری است که شما نیاز دارید. این مورد می‌تواند در هزینه‌ی حمل و نقل نیز به صورت زنجیره‌ای تاثیر گذار باشد. به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر قیمت شن و ماسه در جدول زیر آمده.

عوامل موثر در قیمت شن عوامل موثر در قیمت ماسه
نوع شن نوع ماسه‌ی درخواستی ( طبیعی یا صنعتی )
کمیت میزان ماسه‌ی مورد سفارش شما
موقعیت پروژه نسبت به محل تولید شن محل پروژه
برند تولید کننده هزینه‌ی حمل و نقل

کاربردهای شن و ماسه

بهتر است کمی با کاربردهای این مصالح آشنا شوید تا بهتر درک کنید که این متریال به چه اندازه مهم و کاربردی هستند.

  • نوع خاصی از شن و ماسه در راستای تولید شیشه‌ها استفاده می‌شوند.
  • از شن و ماسه به عنوان ماده‌ی قالب ریخته گری استفاده می‌کنند.
  • شن و ماسه یک ماده‌ی ساینده در سند بلاست به شمار می‌رود.
  • می‌توان از شن و ماسه به عنوان یک متریال تزئینی در محوطه سازی استفاده کرد.
  • از شن‌های شکسته در صنعت بتن سازی، شیشه سازی و سنباده سازی استفاده می‌کنند.
  • این مصالح قابلیت دانه بندی فضاهایی که روی زمین ساخته شده‌اند را داشته و جهت جلوگیری از ورود رطوبت به محیط موردنظر استفاده می‌شوند.
  • به کارگیری در پی سازه‌ها
  • ساخت مصالح پیش ساخته با استفاده از شن و ماسه
  • تولید ملات مورد نیاز برای اجرای دیوارهای آجری

قیمت هر متر مربع هبلکس چقدر است؟

بلوک هبلکس - بهترین روش خرید مصالح ساختمانی باکیفیت | سیوان لند

بلوک‌های هبلکس یکی از انواع بلوک‌های سبک است که امروزه استفاده از آن بسیار رایج شده  و افراد زیادی تمایل دارند که در پروژه‌های خود از آن استفاده کنند. وزن کم این مصالح سبب شده تا هزینه‌ی کمتری برای خرید آن نیاز داشته باشید. اما شما برای برآور بودجه‌ی مورد نیاز برای خرید بلوک هبلکس نیاز دارید تا قیمت هر متر مربع از آن را بدانید. هبلکس‌ها بر اساس متر مکعب به فروش می‌رسند و مانند دیگر مصالح مورد استفاده در دیوارچینی، به صورتی هر عدد محاسبه شده و به فروش می‌رسد. برای این که بتوانید قیمت بلوک هبلکس را در هر متر مربع محاسبه کنید، ابتدا باید تعداد بلوک‌های مورد نیاز خود را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید این مصالح کنید. پس از مشخص شدن تعداد، به راحتی و با یک تقسیم ساده، به قیمت هر متر مربع بلوک هبلکس خواهید رسید. برای این کار ابتدا باید محل مورد نظر خود را براساس متر مکعب اندازه گیری کنید. پس از آن قیمت هبلکس موردنظر خود را بر قیمت تعداد بلوک‌هایی که باید در آن محل مورد نظر شما می‌باشد تقسیم کنید تا قیمت هر متر مکعب بلوک هبلکس بدست آید.

مقرون به صرفه بودن  بلوک هبلکس

از آنجایی که بلوک‌های هبلکس را با استفاده از چسب مخصوص آن یعنی چسب‌های هبلکس اجرا می‌کنند، دیگر نیازی به استفاده از ملات نخواهید داشت. با وجود این چسب‌ها دیگر نیازی به سفید کاری دیوار اجرا شده با گچ و خاک را نخواهید داشت. از طرف دیگر بلوک هبلکس نیاز به نیروی کار کمتری دارد. زیرا اگر شما بخواهید مصالحی را با استفاده از ملات اجرا کنید، به طبع نیاز به ماسه و سیمان برای تهیه‌ی ملات و نیروی کار بیشتر برای ان دارید. زمان اجرای بلوک‌های هبلکس به دلیل وزن کم آن‌ها از سیار مصالح کمتر است و این می‌تواند در دستمزد کارگران تاثیر بگذارد. پس سعی کنید از مزایای این مصالح به نحو احسن استفاده کنید.

در آخر باید بگوییم که خرید هر نوع از مصالح ساختمانی به دانش خاص خود بستگی دارد. زیرا هرکدام از آن‌ها خصوصیاتی دارند که می‌تواند در کیفیت نهایی آن تاثیر بگذارد. اما مرجع شما برای خرید مصالح ساختمانی نیز بسیار مهم است. این که چه مصالحی را از چه برندی خریداری می‌کنید می‌تواند استحکام سازه‌ی شما را تضمین کند. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی‌ها، صنعت ساختمانی نیز به این سو کشیده شده و شما به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید مصالح مورد نیاز خود را سفارش داده و در محل پروژه تحویل بگیرید. سیوان لند یکی از پلتفرم‌های آنلاینی است که می‌تواند همانند ترب یا دیجی کالا، به شما در خرید مصالح ساختمانی کمک کند. پس اگر در این صنعت فعالیت می‌کنید و قصد دارید که سازه‌ی خود را به بهترین شکل بسازید، به سیوان لند مراجعه کرده و صفر تا صد پروژه‌ی خود را با ما انجام دهید.