انواع تبلیغات چاپی

انواع تبلیغات چاپی

یکی از حوزه های فعالیت گرافیست ها، طراحی و چیدمان قالب هایی برای تبلیغات چاپی می باشد. طرح معرفی و بازاریابی برای محصولات و خدمات شرکت ها، از طرق مختلف صورت می گیرد. یکی از این طرق، چاپ و تکثیر آگهی ها می باشد. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات چاپی خواه جهت بازاریابی منتشر شده باشند و خواه جهت معرفی و اطلاع رسانی، شامل دو حوزه تبلیغات چاپ شده در مطبوعات ، تبلیغات چاپ شده غیر مطبوعاتی می باشد.

با سایت تبشی همراه باشید.

انواع تبلیغات چاپی

مطبوعات

به آن دسته از تبلیغات و آگهی ها که در روزنامه ها و سایر نشریات منتشر می گردد، تبلیغات چاپی مطبوعاتی گفته می شود و مخاطبان این آگهی ها، همان خوانندگان و مخاطبان آن روزنامه یا نشریه می باشند.

از مزیت های چاپ آگهی در مطبوعات نسبت به سایر رسانه ها، در این می باشد که مخاطب مطبوعات با آرامش به خواندن آگهی می پردازد و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و هنگام نظاره آن، تنها خود را مخاطب آن آگهی می پندارد و این احساس، تاثیر گزاری آگهی را بیشتر می نماید.

روزنامه ها یکبار و با سرعت بیشتری نسبت به مجله ورق زده و خوانده می شوند و معمولا در آخر روز دور انداخته می شوند، اما مجلات ممکن است مدت ها نگهداری شود و حتی در کلکسیون سایر نشریات اشخاص نگهداری شوند. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات مطبوعاتی مانند تبلیغ کردن رویدادی از طریق روزنامه ها و نشریات است، یکی از قدیمی ترین انواع تبلیغات چاپی روزنامه ها و یا مجلات هستند.

کاتالوگ

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.

در واقع کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند مثلا شرکت های مخابراتی و …را بازی می کنند.

کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.

طراحی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گرانتر است و به تعداد مورد نیاز چاپ می گردند چاپ آنها محدود است و برای تعداد خریداران و عرضه کنندگان عمده ای که شرکت شما با آنها کار می کنند، تهیه و چاپ می گردند از کاغذهای کلفت در طراحی و چاپ آنها استفاده می شود اندازه و سایز و تعداد برگ های آن نیز بسته به نیاز و سلیقه متفاوت می باشد و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند. (تبلیغات شیراز)

این محصول چاپی برای شرکت های بزرگ و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و درواقع پلی هستند در میان مصرف کننده و تولیدکننده تا محصولات و یا خدمات را معرفی کنند.

فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها ، شرکت های بزرگ ، دفتر های خدماتی و… از مراکزی هستند که با کاتالوگ ها سر و کار دارند.

بروشور

بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط مصرف کننده در آن درج می گردد.

بروشورها معمولا ارزان هستند و در اندازه های مختلف و با سلیقه فرد چاپ می گردند تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بی شماری توزیع گردد گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

پوستر

پوستر تلفیقی است از هنر گرافیک و هنر تبلیغات، هرچند که این دو در موازات و کنار هم، همواره حرکت نموده اند و مکمل یکدیگر هستند پوسترها طراحی های گرافیکی هستند که جهت تبلیغات، طراحی و منتشر می شوند.

در تعریف جزئی تر پوسترها برای اطلاع رسانی مطلب، رویداد یا موضوع خاصی به کار برده می شود و چون در زمان و مکان خاصی و برای مقصود خاصی در همان زمان و مکان طراحی می شود، اثر گذرا و ناماندگاریست؛ (تبلیغات شیراز)

مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می دهد. طراحی پوستر از تخیل طراح آغاز می شود و تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.

پوستر ها با ادغام خلاقیت گرافیک و هنر تبلیغات می توانند مخاطب را به خود جذب کنند ، پوستر ها از محصولاتی هستند که می توانند به راحتی مخاطب را مورد هدف قرار دهد و هدف خود را خالی کند.

کارت پستال

پست کارت ها یا همان کارت پستال ها یک قطعه مستطیل شکل از کاغذ ضخیم یا مقوای نازک هستند که در یک طرف آنها تصویر و در طرف دیگر نوشته قرار دارد این قطعات کوچک بدون نیاز به پاکت پست می شوند و هزینه پستی آنها نیز از نامه ارزان تر است .

کارت پستال ها برای زمانی طولانی در یک لت تهیه می شدند اما امروزه کارت پستال های دو لت که تا شده و در پاکت جای می گیرند نیز طرفدار بی شماری دارند.

کارت پستال ها انواعی دارند و به یک شکل تولید نمی شوند هر کدام از کارت پستال ها بدرد کسب و کار یا مناسبتی می خورد.این کارت ها در گذشته برای مدت زیادی به صورت تک لت چاپ می شدند ولی امروزه به دولت و سه لت هم نیز برای آن ها مناسب است.

اوراق اداری

به مجموعه ای از اوراق یا کاغذهایی که در امور اداری و پرسنلی یک کمپانی یا سازمان جهت فعالیت های رسمی یا غیر رسمی، استفاده می گردد، اوراق اداری می گویند.

از آنجا که به دلیل زیبایی شناختی و هماهنگی هر بیشتر آن سازمان یا برند، بهتراست این اوراق به یکدیگر شبیه و متناسب با هم طراحی و چاپ گردند، بهمین دلیل به آنها اصطلاحا “ست اوراق” گفته می شود. (تبلیغات شیراز)

به تمامی کاغذ هایی که در شرکت ها ، اداره ها مراکز و سازمان های دولتی و چه غیر دولتی ، چه رسمی و چه غیر رسمی استفاده می شود اوراق اداری می گویند.

در تمامی این مراکز کاغذ ها به یک شکل هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند و این به این دلیل است که برای این که کاغذ های اینجور مراکز نظمی بگیرند ، همگی به شکل هم هستند.به این کاغذ ها معمولا ست اوراق نیز گفته می شود.

PRINTING JOBS - انواع تبلیغات چاپی

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز