مزایای و معایب تبلیغات محیطی

مزایای و معایب تبلیغات محیطی

یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد. (نیازمندی های شیراز)

در واقع استفاده از تبلیغات محیطی در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.

هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

تاریخچه تبلیغات محیطی

پیشینه تبلیغات محیطی Outdoor advertising به تمدن های نخستین روی زمین بر میگردد. کشف سنگ نگاره هایی از مصر باستان بصورت چهاروجهی با نوک هرمی شکل که از آنها برای ترویج مذهب مصریان باستان مورد استفاده قرار می گرفته است از قدیمی ترین نوع تبلیغات محیطی به شمار می رود.

این اسناد نشان دهنده آن است که بشر از زمان قدیم در پی اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ و المان های خاص برای تاثیر گذاری در ذهن سایر افراد جامعه خود تلاش داشته است. (نیازمندی های شیراز)

شاید یکی دیگر از نمونه های بارز تبلیغات محیطی در زمان قدیم را بتوان در جنگ هایی که بین قبایل بوجود می آمد پیدا کرد جایی که گروهی از افرادی که در جنگ شرکت می کردند پرچم هایی بزرگ و قابل دید را با خود حمل می کردند. به همراه داشتن این پرچم ها برای افراد نوعی اطلاع رسانی بود.

تبلیغات محیطی در قرن بیست و یکم : با پیشرفت بشر در قرن بیست  و یکم شاهد ورود ابزارهای جدید در حوزه رسانه محیطی هستیم که در برخی موارد چاشنی خلاقیت رنگ و بوی تازه ای به آن می بخشد.

تلویزیون های بزرگ تبلیغاتی که یکی از دست آوردهای بشر در پی اختراع تکنولوژی ” ال ای دی ” می باشد حاصل خلاقیت انسان در قرن بیست و یکم می باشد.

مزایای تبلیغات محیطی

از مهم ترین مزایای این روش از تبلیغات می توان به معرفی کالا و خدمات و همچنین افزایش فروش اشاره نمود.

به طور طبیعی وقتی که شما بتوانید محصول و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان دهید و مشتری را برای خرید آن ها ترغیب کنید، فروش و در صد سود شما نیز بالاتر می رود. (نیازمندی های شیراز)

از دیگر مزایای تبلیغات محیطی می توان به استفاده برای هدف گیری مشتری در مراکز تصمیم گیری، آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … اشاره نمود. البته تمامی این مزایای تبلیغات محیطی در صورتی می تواند اجرایی شود که از اصول و قواعد مناسب برای یک تبلیغ محیطی پیروی شود.

مزایای تبلیغات محیطی

  • با استفاده از این نوع تبلیغ برند خود را معرفی کنید.
  • به کمک تبلیغات محیطی فروش خود را افزایش دهید.
  • تبلیغات محیطی موجب می شود تا کالا و خدمات خود را معرفی کنید.
  • تبلیغات محیطی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به ورود یک محصول به بازار می شود.
  • با تبلیغات محیطی هدفمند در مراکز تصمیم گیری مشتریان را ترغیب می کنید تا از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. (نیازمندی های شیراز)

مزایای تبلیغات محیطی چیست؟

۱- برند خود را معرفی کنید.

۲- فروش خود را افزایش دهید.

۳- کالا و خدمات خود را معرفی کنید.

۴- تبلیغات محیطی موجب افزایش آگاهی مردم نسبت به خدماتی که در بازار کار اتفاق می افتد.

۵- با تبلیغات محیطی هدفمند در مراکز تصمیم گیری مشتریان را ترغیب می کنی.

معایب تبلیغات محیطی

  • اگر در این حوزه تبلیغات محیطی می خواهید وارد شوید می بایست زیر ساخت های مناسب و کافی را داشته باشید. رسانه محیطی بقدری قدرتمند است که می تواند کسب و کار شما را متحول کند و عکس آن اگر زیر ساخت های مناسب و کافی را نداشته باشید (نیازمندی های شیراز)

میتواند تبدیل به یک ضد تبلیغ شود. بطول مثال شما محصولی را تبلیغ می کنید که توان تولید آن را بصورت گسترده ندارید. این فرصت برای کسب و کار شما به یک ضد تبلیغ تبدیل خواهد شد.

  • شاید بالا بودن قیمت های ابزارهای رسانه محیطی یکی از معایب این حوزه باشد و هر شرکتی نمی تواند از این ابزارها بهره مند شود.
  • وجود محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب تبلیغات محیطی می باشد.

معایب

  • بالا بودن هزینه ها در بسیاری از موارد
  • اخذ مجوز های لازم برای تبلیغات و ارائه ی آگهی در سطح شهر که معمولاً با دردسر های زیادی نیز همراه است.
  • قدرت بالای رسانه های محیطی که ضمن محبوب ساختن یک برند، می تواند حالت عکس نیز داشته باشد و در صورت عدم استفاده از اصول تبلیغات به صورت صحیح، کاهش محبوبیت برند را به دنبال داشته باشد.
  • در تبلیغات محیطی مانند تبلیغات اینترنتی نمی توان درصد بازدید را مورد سنجش قرار داد. (نیازمندی های شیراز)

مزایا و معایب تبلیغات محیطی

این شیوه تبلیغات مانند هر چیز دیگری دارای مزایا و معایب مختص به خودش می‌باشد.

از مزایایی  که تا کنون چند بار به آن توجه کردیم،جلب توجه مشتری،مشاهده بصری تبلیغ و در نتیجه افزایش فروش محصول است.

زمانی که شما بتوانید به شکل جذابی از این شیوه تبلیغ استفاده کنید برند شما در ذهن مشتری نقش خواهد بست.تبلیغات محیطی به افزایش کلاس کاری و جذابیت برند ها بسیار کمک می‌کند.

در تبلیغات محیطی نمی‌توان مانند گوشی های همراه به سرعت آن را رد کرد،یا نمی‌توانید یک نرم افزار ضد تبلیغ روی چشمتان نصب کنید.این تبلیغ ها بزرگ،جسور و جلوی چشم افراد قرار دارد و آنها مجبورند آن را به خاطر بسپارند.

تعیین جامعه هدف و جمعیت مورد نظر نیز از مزایای تبلیغات محیطی است به عنوان مثال در شهرهای تکنولوژی محور می‌توانید به تبلیغ گوشی هوشمند خود بپردازید.

در کنار این مزایا،معایبی نیز در این روش ارائه محصولات وجود دارد:

بالا بودن هزینه،در قسمت های پر تردد شهر و مکانهای مهم هزینه بیلبورد های تبلیغاتی می‌تواند سرسام آور باشد.

گرفتن تاییدیه ها و مجوز ها،برای نصب بیلبورد خود باید مراحل قانونی را از طریق شهرداری و سیاست تبلیغاتی شهر طی کنید.

تراکم تبلیغات شرکت های پر نفوذ  قدرتمند در مکانهای پرجمعیت. (نیازمندی های شیراز)

بر خلاف تبلیغات آنلاین،شما نمیتوانید میزان دقیق بازدید را بسنجید و آن را بفهمید.

V49vhgJ7Qol0odO7 - مزایای و معایب تبلیغات محیطی

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز