انواع تبلیغات بنری

انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری یک پیام تبلیغاتی جذاب است که در قالب یک طراحی گرافیکی جذاب ثابت یا متحرک به کاربران ارائه می‌شود، توجه‌شان را جلب و آنها را به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند. (آگهی شیراز)

تبلیغات بنری با اهداف مختلفی به کار گرفته می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) است. شما به کمک این بنرها به مشتریان بالقوه‌تان اعلام وجود و به این شکل هویت خود را در ذهن آنها تثبیت می‌کنید.

افزایش ترافیک و ارتقای رتبه در گوگل، جمع‌آوری لید یا سرنخ باکیفیت، افزایش فروش و بازگرداندن مشتری‌ها یا لیدهای ازدست‌رفته با ارائه پیشنهادات جذاب هم از دیگر اهداف به‌کارگیری این روش تبلیغاتی اثربخش هستند.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

انواع تبلیغات بنری

بنرهای تبلیغاتی اغلب به‌ صورت مستطیلی شکل بوده و هرچه مستطیل ‌ها بزرگتر باشند نسبت به بنرهای کوچکتر، تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت. همچنین بنر ها می‌ توانند به ‌صورت ثابت یا متحرک باشند. (آگهی شیراز)

انتخاب فرمت مناسب برای آگهی ‌ها به ‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است. به طور کلی تبلیغات بنری را به دو نوع استاتیک و داینامیک تقسیم بندی می کنند که در زیر به شرح هر دو مورد می پردازیم.

تبلیغات بنری استاتیک

منظور از تبلیغات بنری استاتیک، آگهی ‌های ثابت است که پس از انتخاب و درج در محل تعیین شده، هیچ تغییری در اندازه آن‌ ها ایجاد نمی ‌شود. پلتفرم Google Ads دارای 45 اندازه مختلف برای این گونه از تبلیغات می باشد که به فراخور نیاز خود و کسب و کار می توان از آنها استفاده نمود.

مزیت استفاده از تبلیغات بنری استاتیک این است که شکل و اندازه تبلیغ ثابت بوده و به همین جهت می توان آن را دقیقا با طرح برند خود هماهنگ نمود. همچنین در این حالت کنترل دقیق‌ تری روی کاربرانی که آگهی شما را مشاهده می ‌کنند وجود دارد.

اما نقطه ضعف تبلیغات بنری استاتیک در این است که ظاهر مناسبی در تمامی دستگاه ها و پلتفرم ها نداشته و به همین علت امکان از دست دادن نمایش برای کاربر افزایش یافته و به مراتب، کلیک روی آگهی بسیار کاهش می یابد. (آگهی شیراز)

تبلیغات بنری دینامیک

تبلیغات بنری دینامیک به آن دسته از آگهی ‌های بنری گفته می شود که تصاویر و متن موجود در آن‌ ها با اندازه و ابعاد متناسب با مقصد یا پلتفرمی که در آن ظاهر می ‌شوند تطبیق پیدا می‌ کند.

این امر باعث می شود تا تبلیغ به تعداد کاربر بیشتری نمایش داده شود و کاربر صرفا به دلیل ظاهر بد نمایش، تبلیغات را نادیده نگیرد. با این حال از معایب تبلیغات بنری دینامیک می توان به محدودیت در انتخاب طرح این آگهی‌ ها اشاره نمود که این امر موجب ظاهری ساده در تبلیغات شده و ممکن است با استانداردهای طراحی شده توسط کسب و کار مورد نظر فاصله داشته باشد. (آگهی شیراز)

انواع تبلیغات بنری

  • بنر تصویری ساده:

یک تصویر گرافیکی در ابعاد مختلف در وب و موبایل است که با کلیک بر روی آن کاربر به صفحه‌ی دیگری هدایت می‌شود.

  • بنر HTML5 و تعاملی:

در این نوع بنر المان‌هایی نظیر کلید، بازی، تصاویر متحرک و … را می‌توان تعبیه کرد. تعاملی بودن بنر باعث جلب توجه بهتر کاربران می‌شود.

  • تبلیغات بینابینی (Interstitial):

نوعی از تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های موبایل است. در این نوع تبلیغ هنگام رفتن از یک مرحله به مرحله‌ی بعد در اپلیکیشن یا بازی، یک تصویر ثابت یا متحرک کل صفحه‌ی موبایل را برای لحظاتی می‌پوشاند. (آگهی شیراز)

  • تبلیغات ویدیویی درون‌بنری:

یک کلیپ ویدیویی است که می‌تواند داخل فضای بنر به نمایش دربیاید و در نهایت با تعبیه کلیدی کاربران را به تعامل دعوت کند.

انواع تبلیغات بنری آنلاین

صرف‌نظر از خصوصیات گرافیکی بنرهای تبلیغی که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند، دو نوع عمده بنر تبلیغی در فضای وب وجود دارد:

  1. تبلیغات بنری کلیکی
  2. تبلیغات بنری ثابت

تفاوت این دو نوع بنر، در نوع پرداخت هزینه برای آن‌ها است. به‌این صورت که شما برای بنرهای کلیکی، به‌ازای هر کلیکی که روی بنر تبلیغی انجام گرفته‌ و افراد را به وبسایت شما هدایت کرده‌ است، به وبسایت تبلیغ‌کننده پرداخت خواهید کرد و سایر عوامل، روی میزان مبلغ پرداختی شما تأثیری نخواهد داشت. (آگهی شیراز)

در این حالت بنر شما به‌صورت رندوم، براساس ارتباط موضوعی یا براساس جذابیتی که دارد به مخاطبان نمایش داده می‌شود. البته بنرهای کلیکی ریتارگتینگ هم از این نوع بنرها هستند. هدف این بنرها تنها مخاطبانی هستند که قبلا به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند.

اما در بنرهای ثابت، زمان، عامل تعیین‌کننده در نرخ پرداختی شما به وبسایت تبلیغ‌کننده خواهد بود. یعنی فارغ ازینکه چند نفر با بنر تبلیغاتی ثابت، به وبسایت شما هدایت شده‌اند،

تعداد روزهایی که قرار است تبلیغات شما در وبسایت موردنظرتان به‌ نمایش دربیاید، در پرداخت هزینه تبلیغات، نقش تعیین‌کننده دارند. در این حالت، برخلاف تبلیغات بنری کلیکی، شما اطمینان دارید که بنر شما به‌صورت ثابت در جایگاه مورد نظرتان نمایش داده می‌شود. (آگهی شیراز)

تبلیغات بنری ریتارگتینگ

حتما متوجه شده‌اید که بسیاری از مشتریان هدف‌تان زمانی که برای اولین بار به وبسایت‌تان مراجعه می‌کنند، از خدمات و محصولات شما استفاده نمی‌کنند یا فعالیت مورد نظرتان نظیر ثبت‌نام یا خواندن بقیه مطالب را انجام نمی‌دهند.

اما همین افراد زمانی که برای بار دوم به وبسایت‌تان مراجعه می‌کنند زمان بیشتری را در وبسایت می‌گذرانند یا به مشتریان وفادار محصولات و خدمات شما تبدیل می‌شوند.

با تبلیغات بنری ریتارگتینگ یکتانت، می‌توانید بودجهٔ خود را مدیریت کنید و از میان میلیون‌های کاربر وب، تنها آنهایی را هدف‌گیری کنید که قبلا به و‌سایت‌ شما مراجعه کرده‌اند. در این حالت هم پرداخت به ازای کلیک CPC انجام می‌گیرد. (آگهی شیراز)

جمع بندی

انواع تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری را میتوان به چند دسته مهم و کارآمد، تقسیم کرد، و در ادامه به توضیح درباره هرکدام از آنها پرداخته میشود که عبارت است از:
1: تبلیغات بنری ثابت
2: تبلیغات بنری به شکل بنرهای پویا و یا به عبارتی دیگر تبلیغات بنری متحرک
3: تبلیغات بنری تعاملی
4: تبلیغات بنری(بنرهای تبلیغاتی) بزرگ شونده
5: تبلیغات بنری به فرم و شکل POP-UP (آگهی شیراز)

تبلیغات بنری ثابت:

بنرهای ثابت در تبلیغات بنری، شامل عکسهای ساده و بدون حرکت میشوند که فقط دارای یک لینک به سایت تبلیغ دهنده هستند.

تبلیغات بنری به صورت پویا یا متحرک:

بنرهای پویا(متحرک)، در تبلیغات بنری،از جمله تبلیغاتی هستند که با فرمت GIF و یا فایلهای فلش، که دارای حرکت میباشند، تعامل زیادی دارند، به عبارتی دیگر، تبلیغات بنری پویا(متحرک)،از فناوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است.

تبلیغات بنری تعاملی:

بنرهای تعاملی نیز از انواع تبلیغات بنری نیز محسوب میشوند که، به تازگی مشهور شده اند، و در این نوع بنرها، امکانی برای کاربران فراهم شده که ارتباط دو طرفه با تبلیغ کننده برقرار کنند، به عبارتی دیگر،این نوع از تبلیغات بنری، با کاربر، تعامل دارند. (آگهی شیراز)

به عنوان مثال: با حرکت موس بر روی این نوع از  تبلیغات بنری ، تغییراتی در تبلیغ ایجاد می گردد.

تبلیغات بنری بزرگ شونده:

این نوع از تبلیغات بنری، پس از اینکه موس بر روی آنها قرار می گیرد، با کلیک بر روی آن ، بزرگ شده و روی صفحه قرار می گیرند. این نوع از تبلیغات بنری می توانند: تبلیغات بنری ثابت، تبلیغات بنری متحرک و یا تبلیغات بنری تعاملی باشند.

تبلیغات بنری به صورت POP-UP:

تبلیغات بنری pop-up ، به پنجره‌های خود باز شونده گفته می‌شود که جزئی از طراحی سایت هستند و معمولاً با یک عمل کاربر یا عمل از پیش تعیین شده‌ی دیگری برای کاربران باز می‌شوند. (آگهی شیراز)

مثلاً اگر تا به حال وارد سایتی شده‌اید که یک پنجره‌ی دیگر هم همراه آن، یا با کلیک در یک مکانی از صفحه باز شد، به آن پنجره اضافی  pop-up  گفته می‌شود، که به آن تبلیغات بنری از نوع  pop-up گفته می شود.

تبلیغات اینده 1 1024x480 1 - انواع تبلیغات بنری

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز