هدف از تبلیغات چیست؟
تبلیغ در دیوار شیراز ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکنندهای با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند.
این عمل با روشهای گوناگونی انجام میشود. اما هدف از تبلیغات چیست؟
به نظر میرسد شکلهای مختلف تبلیغات در دیوار شیراز، از زمانهای دور با انسان همراه بودهاند. اگر بخواهیم آگهیهای اشیاء گمشده را معیار قرار دهیم، میتوانیم تا دوران اختراع پاپیروس به عقب برویم و مصداقهای تبلیغات را پیدا کنیم.
اگر تبلیغات روی دیوارها را نقطهی آغاز جدی تبلیغات بگیریم، میبینیم بهاتیا در کتاب خود توضیح میدهد که از چهارهزار سال قبل از میلاد مسیح هم، روی سنگهای بزرگ و صخرههای هندی، نمونههای پیامهای تبلیغاتی مشاهده شده است! در کشور چین هم، حدود هزار سال قبل، نمونههای جدی لوگوهای تجاری برای مغازهها مشاهده شده است.
اهداف تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی در دیوار شیراز نوعی از تبلیغات می باشد که در حال حاضر بهترین نوع است . در این نوع از تبلیغات که بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار می گیرد ، به طبع از سایر انواع تبلیغات بازخورد بیشتری دارد.
زیرا جامعه جهانی و گسترده تری تبلیغ را مشاهده می کنند.
یک مدیر وبلاگ, مدیر وبسایت,کاربران اینترنت می توانند هر گونه خدمات,سرویسها یا کالاهای مصرفی و محصولات تولیدی را در اینترنت تبلیغ نمایند. (سایت تبشی)
البته ناگفته نماند که هر گونه تبلیغات اینترنتی در دیوار شیراز نیازمند به آگاهی در این زمینه و ابزارها و روشهای تبلیغات دارد.
اهداف تبلیغات اینترنتی کاملا واضح و مشخص می باشد و به عبارتی برای تبلیغاتی که سریعتر جوابگو باشد می توان از اینترنت استفاده نمود اما به طور کلی تبلیغات اینترنتی اهداف مهم و بارزی دارد که به صورت زیر بیان می شود :
√ ایجاد آگاهی در مورد کالا و خدمات یک شرکت یا سازمان
√ منتشر نمودن اطلاعات دقیق درباره کالا یا خدمات یک شرکت بر روی وب (دیوار شیراز)
√ نشان دادن وجهه یک شرکت برای ایجاد تصویر ذهنی درباره شرکت در مخاطبان
√ فروش محصولات و ارائه خدمات شرکت از طریق تبلیغات اینترنتی
بنابراین اطلاع رسانی از ضروریات عملیات بازاریابی است و دارای اهداف زیر است:
1- آگاهی دادن به مصرف کنندگان یا مشتریان احتمالی
2- ترغیب یا تشویق مصرف کننده به استفاده از کالای خاص
3- یادآوری به مشتریان گذشته
4- ایجاد شهرت و محبوبیت برای کالا یا موسسه
اولین هدف در تبلیغات در دیوار شیراز رساندن پیام موجودیت و هویت کالاست و این مضمون بویژه در مورد کالاهای جدید مصداق دارد. پیام های اولیه، مصرف کننده را از حالت نا آگاهی و فقدان اطلاعات به حالت آگاهی رهنمون می شود.
پیام های بعدی، مکررا مصرف کننده را از وجود آن کالا مطلع می کند بطوری که در اثر تکرار این پیام ها نوعی عادت پدید می آید و مصرف کننده منتظر شنیدن آن پیام یا دیدن آن تصویر می ماند.
دومین هدف تبلیغات در دیوار شیراز، تغییر رفتار خریدار و ترغیب او به خرید آزمایشی کالاست، بدیهی است پس از ارسال پیام های اولیه و تجمع آگاهی ها نزد مصرف کننده، وی به تدریج تحت تاثیر پیام های دیگر نیز قرار می گیرد زیرا ماهیت عملیات اطلاع رسانی این است که رقابت را تشدید می کند و فرستنده های مختلف، گیرنده ها یعنی مصرف کننده ها را مورد حملات تبلیغاتی خود قرار می دهند.
در این وضعیت باید مضامین دیگری در پیام وارد شود تا او از میان چندین پیام متعلق به چند کالای رقیب، یکی را انتخاب کند. به عبارت دیگر پس از تجمع اطلاعات در مورد وجود یک کالا یا خدمت وی باید نسبت به کالای خاصی علاقه مند شود.
اهداف تبلیغات:
ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسبوکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات در دیوار شیراز وجود دارد که قابلتوجه است .
- برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
- برای ترویج برنامه فروش شخصی.
- برای ایجاد آگاهی در مدتزمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسبوکار خود.
- برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
- برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.
فرآیند تبلیغات:
تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنید، تاثیر زیادی روی شما دارد . تبلیغات در دیوار شیراز شامل مراحل مختلفی است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .
علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره.
اهداف اصلی تبلیغات (Advertising)
- افزایش آگاهی از برند به منظور توسعه جایگاه برند در بازار هدف و فروش بیشتر
- ترغیب کردن بازار هدف به انجام دادن آنچه که هدف از تبلیغات در دیوار شیراز برند است. (در واقع هدف از تبلیغات ایجاد تشویق بازار هدف به امتحان محصول و یا خرید آن است. برند با انجام تبلیغات، بازار هدف را ترغیب به انجام عملی می نماید که هدف اصلی برند از تبلیغات بوده است.)
- توسعه و تثبیت جایگاه برند در اذهان بازار هدف، جذب مخاطب بیشتر و جلوگیری از افزایش نرخ پرش مشتریان فعلی.
سه مورد فوق از اصلی ترین اهداف تبلیغات هستند و سایر اهداف تبلیغاتی از این سه مورد نشات می گیرند.
اهداف تبلیغات – اطلاع رسانی
- آگاه کردن مشتری از محصول جدید
- پیشنهاد استفاده جدید از محصول فعلی (موارد استفاده جدید یک کالا)
- آگاه کردن مشتری از قیمتهای جدید محصول
- آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول
- توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول (دیوار شیراز)
- تصحیح برداشتهای غلط مشتریان
- کاهش ترس مشتریان
- ایجاد تصویر مناسب برای شرکت
اهداف تبلیغات – ترغیبی
- ایجاد ترجیحات نسبت محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان
- تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا
- تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی های محصول (دیوار شیراز)
- تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول
- تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت
اهداف تبلیغات – یادآوری کننده
- یادآوری کردن به مشتری نسبت به اینکه ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد.
- یادآوری کردن مشتری نسبت به اینکه محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری نماید. (دیوار شیراز)
- یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد.
- حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری