تاثیرگذارترین تبلیغ چگونه شکل میگیرد؟
مشتریان همیشه بهوسیله تبلیغات مختلف بمباران میشوند. شک نکنید که غیرممکن است، همه افراد به هر تبلیغی که جلوی رویشان باشد، توجه کنند. (دیوار شیراز)
اینقدر آگهیهای تبلیغاتی زیاد شدهاست که مردم در بستن و توجه نکردن تبلیغاتی که به آنها مربوط نیست، حرفهای شدهاند.
با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.
به شرایط زیر خوب فکر کنید:
فرض کنید که در جاده در حال رانندگی هستید. در راه کلی بیلبورد تبلیغاتی هست که اصلاً به آنها توجه نمیکنید؛ اما در همان شرایط اگر گرسنه باشید، رفتارتان کاملاً تغییر میکند.
وقتی گرسنهاید، شروع میکنید به دنبال کردن بیلبوردهای تبلیغاتی اطراف جاده، تا ببینید که کجا یک رستوران خوب میتوانید پیدا کنید. شما دیگر حواستان به بیلبوردهای تبلیغاتی هست چون به آن نیاز دارید و در بین آنها به دنبال چیزی میگردید که مشکلتان را حل کند. (دیوار شیراز)
تبلیغات
بهترین آگهی تبلیغات زمانی ارائه میشود که مشکلی وجود دارد و شرکت شما میتواند آن را حل کند چون در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری خیلی بالاست.
خب این شد یک تبلیغ خوب که در بهترین زمان و مکان ارائه میشود؛ اما یادتان هست که در بخش قبل گفتیم که تبلیغات گاهی بدون اینکه خودمان متوجه شویم، برای ما تعیین و تکلیف هم میکنند. این یعنی چه؟
یعنی خودش میگوید، تو امروز این مشکل و این نیاز را داری و خودش هم راهحل را ارائه میدهد. این داستان را به وفور در تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی دیدهاید؛ بهخصوص وقتی میخواهند محصول جدیدی ارائه دهند. (دیوار شیراز)
مثلاً، در آگهی تبلیغاتی خود میگویند: امروز به دلیل خانههای آپارتمانی و کمبود نور آفتاب، 80 درصد مردم کمبود ویتامین D دارند و به احتمال زیاد در آینده به پوکی استخوان دچار میشوند. ما این ویتامین را به محصولاتمان اضافه کردیم (ایجاد نیاز و راهحل).
شما نه به این موضوع فکر کرده بودید و نه به دنبال چنین محصولی بودهاید اما حالا شد یکی از دغدغههای شما. پس نکته دوم تبلیغات هم مشخص شد.
یک تبلیغ خوب به ما میگوید چه چیزی نیاز داریم، قبل از اینکه ما به آن فکر کنیم. یک زندگی ایدهآلتر، بدن ایدهآل، سلامتی بیشتر و راحتی بیشتر و خیلی چیزهای دیگر.
همینجا صبر کنید. دقت کردید که مدام از نیاز مشتری حرف میزنیم؟ نکتهها یکییکی خودشان را نشان میدهند. (دیوار شیراز)
برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.
تاثیرگذارترین تبلیغ چگونه شکل میگیرد؟
دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیامها، فکرها و احساسها. ما به هر جایی که میرویم و هر جایی که نگاه میکنیم، با پیامها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کردهاست که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود.
ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبهای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات. (دیوار شیراز)
همینجا صبر کنید. دقت کردید که مدام از نیاز مشتری حرف میزنیم؟ نکتهها یکییکی خودشان را نشان میدهند.
برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آنها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.
اینها را که بدانید، آنوقت میتوانید، تجربههای بهتری به آنها پیشنهاد بدهید. کار سختی به نظر میرسد، نه؟ اینکه بدانید که من کی هستم، کجا هستم؟ چه چیزی دوست دارم و دنبال چه چیزی میگردم؟ باز هم شگفتزده شوید چون تبلیغات دیجیتال بهراحتی هر چه تمامتر این را هم برایتان انجام میدهد. پس بیاید نگاهی کلی به تفاوت تبلیغات آفلاین و آنلاین داشته باشیم و بعد برویم وارد دنیای تبلیغات اینترنتی شویم. (دیوار شیراز)
زمینه تبلیغات به 2 گروه تقسیم می شود : 1- تبلیغات خلاق 2- تبلیغات غیر خلاق
1-تبلیغات خلاق:
یک تبلیغ خلاق تبلیغی است که هنری، حرفه ای و دارای ایده های ابتکاری است. مرکز توجه و نگرش تبلیغات خلاق محصولات و خدمات “هنرنمایی ماندگار با اثرگذاری درازمدت” می باشد. و در آن می کوشند چهره ای خلاق از خود و محصولات و خدمات به نمایش بگذارند.
در تبلیغات خلاق علاوه بر این که بین مشتری و محصول اثری ماندگار ایجاد می شود. حس خلاقیت را به خود محصول هم تعمیم می دهیم گویی که خود محصول هم به اندازه تبلیغش مبتکر و روزآمد است. (دیوار شیراز)
حُسن تبلیغات خلاق به ویژه برای محصولاتی که به صورت خرده فروشی ارائه می شوند. این است که مشتری با دیدن کالا در فروشگاه، ناخودآگاه به یاد تبلیغ می افتد، وقتی به یاد تبلیغ افتاد، حس خوبی که از دیدن تبلیغ به او دست داده بود. در وی تداعی و میل به انتخاب آن محصول از میان رقبا، تقویت می شود.
2-تبلیغات غیر خلاق:
تبلیغات غیر خلاق تبلیغاتی هستند که از ایده و فکر ابتکاری در تبلیغات استفاده نشده است. و تأثیر مطلوبی در ماندنی شدن محصول در ذهن مخاطب نمی گذارد.
در تبلیغات غیر خلاق محصولات و خدمات بیشتر توان تبلیغاتی صرف روش های کلاسیک با “اثر فوری و غیرماندگار” می شود . تبلیغی که خلاقیت در آن خرج نشود توان ایجاد سود در فروش محصولات را ندارد. (دیوار شیراز)
عبارت معروفی که بارها شنیده ایم را به خاطر بیاورید : از 100% درآمد ثابت خود باید 98% را هزینه تبلیغات کنیم! بارها از بنده سوال شد که مگر می شود این کار را انجام داد؟
بله که می شود اما ابتدا باید بدانیم تبلیغات چیست و چه بازده ای برای ما خواهد داشت.
تبلیغات فقط هزینه کردن برای پخش تراکت یا ارسال اس ام اس گروهی نیست. ساخت یک GIF یا کلیپ خلاقانه توسط شیپور یا نت برگ امروزه تأثیر بسیار بیشتری به نسبت تبلیغات دیگر داشته است.
حال با دانستن ضرورت و قدرت تبلیغات در دنیای امروز کسب و کار، به ضرورت نصب تابلو ها و بیلبوردهای تبلیغاتی بیشتر پی برده و با بگارگیری روش های هوشمندانه، جذب مشتری بیشتری خواهید نمود. (دیوار شیراز)