لوگو چیست

لوگو چیست

لوگو چیست؟

تعریف لوگو: لوگو یه روش ساده و مختصره برای معرفی کسب و کار، با استفاده از یه علامت یا نماد. (دیوار شیراز)

برای اینکه از ماهیت لوگو سر در بیاریم اول باید ببینیم که برای چی استفاده میشه.

لوگو ابزاری برای شناسایی هویت کسب و کاره

یه لوگو با استفاده از نشانه، نماد یا علامت، یه کسب وکار یا محصول رو مشخص می کنه. لوگو مستقیما باعث فروش یه کالا نمی شه، بلکه کسب و کار رو معرفی می کنه.

لوگو ها در واقع یکی از ابزارهایی هستن که در کمترین زمان می تونن کسب و کار رو معرفی کنن. کار لوگو هویت بخشی به کسب و کار هست نه توضیح اون کسب و کار. به عبارتی پیام نهفته در لوگو مهم تر از ظاهر اونه. (دیوار شیراز)

برای شفاف سازی این مطلب بهتره که به لوگو به چشم یه آدم نگاه کنیم یعنی چی؟ یعنی همونطور که آدم ها با اسمشون معرفی می شن و نه ویژگی های شخصیتیشون، به همین ترتیب هم لوگو به روشی مختصر و سریع بیانگر کسب و کاره و نه با توضیحات طولانی.

یادمون باشه بعد از اینکه یه لوگو سر زبون ها افتاد تازه متوجه می شیم که استفاده از لوگوی مفید و مختصر چقدر مهمه.

تعریف لوگو

لوگو چیست و انواع آن: یک نشانه گرافیکی یا نماد گرافیکی که توسط شرکت ها / ادارات / موسسات و اشخاص برای ایجاد یک نشان تجاری استفاده میشود.اکثر کسب و کارهای موفق دارای نشان هستند. مثلا ما وقتی که لوگوی تیک رو میبینیم خیلی زود به فکر شرکت بزرگ ورزشی نایک میفتیم. (دیوار شیراز)

لوگو ها معمولا هویت اصلی یک برند رو به نمایش میذارن و در کل یک برند معروف تو وهله اول توسط لوگوش شناسایی میشه. به عنوان مثال: دقت کنید که برند معروف ایران خودرو IKCO دارای هویت بصری به رنگ آبی است. ولی اصلی ترین نقطه قدرت شناخت هویت اون برند بلاشک لوگوی به شکل اسب اون هست.

لوگو چیست

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت ، سمبل ، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود در واقع لوگو به عنوان آرم ، برند ، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود. (دیوار شیراز)

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری ، تولیدی و صنعتی و همچنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند.

به واسطه خلاقیت ، منحصربه فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند به طور خلاصه میتوان گفت در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره.

لوگو چیست ؟

لوگو چیست ؟ اولین و موثرترین گام برای معرفی یک برند می باشد. که سایر پروسه های هویت سازی یک برند (نظیر بسته بندی، طراحی لیبل و …) را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

یک آرم و لوگو موفق و صحیح به راحتی می تواند گام های یک مجموعه را به خاطر ثبات بصری خود محکم و هدفمند سازد. اعتماد، شناخت و موفقیت در بازار سه بخش اصلی است که به پشتوانه طراحی برندینگ صحیح ، بجا و مناسب در روند گسترش یک مجموعه کمک بسزا می کند. (دیوار شیراز)

اما، هدف اصلی از داشتن لوگو چیست؟ چرا تجارت ما احتیاج به یک لوگو با طراحی حرفه ای داریم؟ یک پاسخ ساده وجود: یک لوگوی با طراحی حرفه ای توجهات را جلب می کند، و اثری ماندگار روی ذهن مردم دارد.

این درست است! برای مثال، به لوگوی نایک، شرکت مشهور کفش های ورزشی نگاه کنید. هنگامی که شما لوگوی تیک را می بینید، به سرعت می فهمید که این متعلق به نایک است.

یک مثال معروف دیگر YaHoo! است. مثال های فراوان دیگری نیز میتوان آورد که شما احتمالا هر روز می بینید و بدون شک قدرتی که یک لوگو و شناسه دار و خوب برای شرکت ها را دارد همه تحسین می کنند. (دیوار شیراز)

لوگو چیست؟

“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند. (دیوار شیراز)

به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است. دقت کنید در ایجاد لوگو حداقل ها مهم هستند زیرا قرار است در زمان کوتاه در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد.

لوگو چیست؟

لوگو یک واژه لاتین است که به همان معنی آرم، نماد، نشانه و نشان واره. و جالب این که واژه لوگو آشناترین کلمه برای جامعه ایرانی است.

وقتی از یک شرکت یا یک محصول نام می بریم، تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد. به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و … (دیوار شیراز)

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود. تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.

لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

  • این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. (دیوار شیراز)
  • به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
  • لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
  • طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
  • بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.
  • لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
  • در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره
177 1 - لوگو چیست

دیوار شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز