مزایای بازاریابی تلفنی

مزایای بازاریابی تلفنی

استفاده از بازاریابی تلفنی برای برخی محصولات و صنایع کاربرد های بسیار مفیدی دارد که متاسفانه استفاده بی مورد و اشتباه از بازاریابی تلفنی در شرکت ها و صنایع مختلف، باعث دلسردی مدیران و حتی کارشناسان بازاریابی و فروش در این مورد شده است. (آگهی شیراز)

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی یکی از روش های بازاریابی مستقیم است، که در آن بجای استفاده از حجم عظیمی از رسانه های گروهی برای دسترسی به مشتریان، شرکت ها به صورت فردی با گرفتن شماره تلفن افراد به صورت تک به تک با آنها ارتباط برقرار می کنند.

بر خلاف اینکه تماس های تبلیغاتی و بازاریابی از دید بسیاری از مردم اعصاب خورد کن هستند و خیلی از افراد حتی بدون اینکه حرف شما رو بشنوند تلفن را بر روی شما قطعا می کنند،

تلفن مارکتینگ (telephone marketing) هنوز به صورت گسترده ای مورد استفاده است. یکی از دلایل استفاده از این روش این است بازاریابی تلفنی بسیار «قابل اندازه گیری» هست، به این معنا که ما می توانیم تشخیص بدهیم که با استفاده از این روش چه تعداد پاسخ مثبت از سوی مردم دریافت می شود.

تاریخچه بازاریابی تلفنی

شروع کار بازاریابی تلفنی به صورت گسترده در سال 1957 بود. در آن زمان شرکت DialAmerica Marketing به منظور پیش برد این نوع بازاریابی تاسیس شده بود. این روش بازاریابی بسیار موفقیت آمیز عمل کرد،

و در اواسط دهه 70 میلادی بود که شرکت های بزرگ بلو چیپ (blue chip) مانند GE و Bank of America نیز از آن استفاده کردند. (آگهی شیراز)

در این هنگام شرکت DialAmerica Marketing با بازاریابی تلفنی به فروش مجله نیز می پرداخت، و هنگامی که اینترنت برای اولین بار در خانه های آمریکا متصل شد،

این شرکت، بازاریابی شرکت های America Online که یک شرکت ارائه دهنده ی اینترنت است، و شرکت CompuServe که یک کمپانی نرم افزاری است را نیز در دست گرفت.

اما این روند موفق تنها تا دهه ی 1990 پایدار بود و پس از آن، شکایت ها و نارضایتی ها از تلفن مارکتینگ آنقدر زیاد شد که در سال 1991، سازمانی تحت عنوان محافظت از مصرف کنندگان تلفنی قوانینی جدی برای بازاریابی تلفنی وضع کرد.

 برخی از این قوانین شامل این بود که شرکت های بازاریابی حق ندارند در ساعات مشخصی از روز با افراد تماس بگیرند، و یا اینکه تماس گیرنده باید حتما نام شرکتی که از طرف آن تماس می گیرد را بیان کند، همچنین محدودیتی برای بازاریابی از طریق فکس (بازاریابی فکسی) اعمال شد و دیگر امکان ارسال فکس های تبلیغاتی ناخواسته وجود نداشت.

نکات مهم بازاریابی تلفنی

تله مارکتینگ (telemarketing) تحت مطالعات و تحقیقات زیادی قرار گرفته است، و تجزیه و تحلیل های زیادی بر روی آن صورت گرفته است که از این طریق محققان و تحلیل گران به خوبی یاد گرفته اند که چه چیزی روی افراد جواب میدهد و چه چیزی باعث شنیدن بوق قطع شدن تلفن می شود! (آگهی شیراز)

برای مثال بازاریابی ای که با دلیل نیاز افراد به محصول شروع می شود، قطعا احتمال موفقیت کمتری از بازاریابی ای دارد که در آن ابتدا از فرد سوال هایی درباره مشکلاتش می شود.

برای مثال قبل از اینکه بگوییم چرا محصول ما می تواند پول برق فرد را کاهش بدهد، از او بپرسیم « ببینم شما هم پول قبض برقتان بالاست؟».

متخصصان بازاریابی تلفنی همچنین باید مطمئن شوند که مشتریان به درستی و با سرعت می فهمند و درک می کنند که چه چیزی به آنها ارائه می شود.

حواست به منه؟ عالی شد! چون تازه رسیدیم به اصل مطلب.

 در ادامه چند نکته ی ساده و در عین حال مهم رو در خصوص برقراری تماس های بازاریابی مفید و موثر را به شما می گویم که می تواند به شما در افزایش فروش تلفنی کمک کند:

قدرت کلمه رو فراموش نکن

همیشه انرژی مثبت داشته باش و این انرژی رو به فردی که با اون صحبت می کنی هم منتقل کن. این روز ها دیگه هیچ بازاریاب حرفه ای از جمله هایی که بار منفی دارند استفاده نمیکنه. (آگهی شیراز)

کلا جمله هایی مثل «سلام ببخشید مزاحمتون میشم می خواستم چند دقیقه وقتتون رو بگیرم؛ شما اسم فلان محصول رو تا حالا شنیدید؟» رو که توی اونها از مزاحمت و گرفتن وقت صحبت شده و کلا بار منفی دارند رو بنداز دور رفیق!

زمان دشمن توست

یادت باشه وقت برای سلام و احوال پرسی نداری، چون اون بنده خدایی که باهاش تماس گرفتی هم مثل تو سر کاره و اینقدر کار سرش ریخته که حوصله حرف زدن با یک نفر که نمیشناسه رو نداره.

دوست من، سلام و احوال پرسی و «سلام دوست عزیز حالت چطوره؟ مامان و بابا چطورن؟» کلا قدیمی شده پس سعی کن سریع بری سر اصل مطلب.

تو نهایت دو دقیقه وقت داری که یک قرار ملاقات بزاری، بفهمی چه کسی اونجا تصمیم می گیره و ببینی که چه نیاز هایی دارن. پس از زمانت درست استفاده کن و این دشمن قوی رو شکست بده. (آگهی شیراز)

بازاریابی تلفنی

مرز بین مزاحمت و بازاریابی تلفنی، این روزها بسیار باریک شده است. در خانه، در محل کار، هنگام رانندگی یا صرف ناهار و شام در رستوران هم از دستشان در امان نیستید.

هر آن ممکن است تلفن تان زنگ بخورد و به خرید یک کالای بی ربط یا استفاده از خدمات یک شرکت بی نام و نشان دعوت شوید.

مزایای استفاده از بازاریابی تلفنی:

اصلی‌ترین مزیت استفاده از بازاریابی تلفنی، ترویج و ارتقای کسب‌ و کار شماست. همچنین اجازه می‌دهد تا شما به سرعت سطح علاقه مشتریان را نسبت به محصولات یا خدماتتان بسنجید.

علاوه بر آن به شما اجازه می‌دهد تا موارد زیر را پیگیری و انجام دهید:

– ارائه خدمات فروش تعاملی و شخصی بیشتر.

– ایجاد یک رابطه دوستانه فوری با مشتریان خود.

– توضیح و شفافیت بیشتر در مورد مسائل فنی. (آگهی شیراز)

– هدایت مشتری و تعیین ملاقات‌ها.

– فروش از راه دور در جهت افزایش قلمرو فروش.

– دستیابی و افزایش مشتریان از طریق تماس‌های تلفنی برای فروش.

– فروش به هر دو. شامل فروش به مشتریان موجود و مشتریان جدید.

– دستیابی به نتایجی که قابل اندازه‌گیری هستند

مزایای استفاده از بازاریابی تلفنی

مزیت اصلی استفاده از بازاریابی تلفنی ارتقاء روشهای ایجاد علاقه در بین مشتریان و ترغیب آنها به خرید کالا یا خدمت است.

علاوه بر این مزیت ، این ابزار بازاریابی به شما مزایای ذیل را نیز ارائه می دهد :

  • ایجاد یک خدمت فروش شخصی سازی شده و تعامل بیشتر (آگهی شیراز)
  • ایجاد ارتباط مناسب با مشتریان فعلی
  • توضیح شفاف مسائل تکنیکی و فنی
  • افزایش تعداد قرار ملاقات ها با مشتری
  • فروش از راه دور و افزایش سهم بازار
  • دستیابی مشتریان به ارتباطات شخصی تر
  • فروش هدفمندتر به مشتریان جدید و فعلی
  • دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری
و معایب بازاریابی تلفنی - مزایای بازاریابی تلفنی

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز