نکاتی در طراحی تبلیغات بنری

نکاتی در طراحی تبلیغات بنری

همان طور که گفته شد با رعایت قوانینی هر چند ساده و استفاده از استاندار های اولیه در طراحی تبلیغات بنری می توان با صرف هزینه ناچیز، نتیجه خوبی به همراه داشت. (دیوار شیراز)

با سایت تبشی همراه باشید و بهترین ها را برای خود رقم بزنید و لذت ببرید.

از مهم ترین نکات قابل ذکر در طراحی تبلیغات بنری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از اندازه های استاندارد در طراحی بنر

طبق گفته Google Adsense موفق ‌ترین و مناسب ترین استاندارد اندازه یک بنر به شرح زیر است:

۷۲۸×۹۰ پیکسل : بنری که معمولا هم عرض صفحه است (Leaderboard)

۳۰۰×۶۰۰ پیکسل : بنر نیم صفحه (Half Page)

۳۰۰×۲۵۰ پیکسل : بنر مستطیلی متوسط  (Medium Rectangle)

۳۳۶×۲۸۰ پیکسل : بنر مستطیلی بزرگ (Large Rectangle) (دیوار شیراز)

قرار گیری تبلیغات بنری در مکان های مناسب

انتخاب جایگاه مناسب جهت قرار گیری بنرهای تبلیغاتی یک امر مهم و ضروری بوده تا بتوان تبلیغ مورد نظر را به درستی و راحت به مخاطب نشان داد.

بدین منظور برای تبلیغ بنر خود مکانی از وب سایت را خریداری یا اجاره نمایید که توسط سایر تبلیغات محصور نشده باشد تا از این طریق امکان دیده شده تبلیغ شما توسط کاربر افزایش می یابد.

همچنین بهترین مکان در وب سایت مکانی است که به محتوای اصلی صفحه نزدیک باشد تا چشم خواننده ناخوداگاه به سمت آن جذب شود.

اعمال سلسله مراتب در طراحی بنر را نادیده نگیرید

اصول تبلیغات آنلاین به ایجاد تعادل درون هر تبلیغ وابسته است، بنابراین باید مراتب خاصی را درون بنر اجرا نمایید. (دیوار شیراز) طراحی ایده آل سه مولف اصلی به همراه دارد که عبارت اند از:

  1. لوگوی سازمان: برای شناخت و ایجاد یک تصویر ذهنی برای کاربر، نمایش لوگوی سازمان در تبلیغ الزامی است. بنابراین به کارگیری لوگو به همراه سایز مناسب و برجسته در تبلیغات بنری را فراموش نکنید.
  2. گزاره ارزش: گزاره ارزش یا همان قیمت، همانند ویترینی برای نمایش محصول یا خدمات شما است که باعث جذب مشتریان می شود. استفاده از عباراتی همچون کیفیت بالا، 50% تخفیف و یا امثال آن، از آن دسته مواردی هستند که بسیار مورد توجه مخاطب قرار گرفته و آنان را به سمت کلیک روی تبلیغات بنری سوق می دهد.
  3. CTA: call to action متن یا دکمه‌ ای است که کاربران را به سمت کلیک کردن بر روی بنر شما تشویق می کند. عبارت ‌هایی همچون “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” از این دسته موارد هستند که باعث جذب مشتری و در نتیجه کلیک روی تبلیغات می شود. (دیوار شیراز)

سادگی در طراحی بنرهای تبلیغاتی

تحقیقات بسیاری حاکی از آن است که بازدید کنندگان تنها چند ثانیه روی تبلیغات باقی می مانند بنابراین می بایست در زمان بسیار کم جذب تبلیغات درون وب سایت گشته و بدین منظور بهره گیری از تبلیغاتی ساده و واضح می تواند مشتری را در جذب و به ذهن سپردن برند یاری نماید.

به یاد داشته باشید که به میزانی که محتوای بنر ساده ‌تر باشد، پیام برند بهتر و سریع تر منتقل خواهد شد.

استفاده مناسب از دکمه ‌ها

بسته به نوع بنر، دکمه ‌های مورد استفاده در آن معمولا می‌توانند نرخ کلیک  یا CTR را افزایش دهند. اگر قصد استفاده از دکمه ‌ها را دارید، آن ‌ها را بعد از تبلیغ در قسمت پایین و راست (سلیقه ای) در میان رنگ ‌های متمایز کننده و مکمل قرار دهید. (دیوار شیراز)

بدین منظور می بایست از دو رنگ مکمل استفاده نمایید. یکی از رنگ ها را برای دکمه و دیگری را برای پس زمینه آن در نظر بگیرید. در این بخش روانشانسی رنگ ها و آَشنایی با آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک فریم قابل تشخیص داشته باشید

فرم و ایجاد کادر در بنر تبلیغاتی به موضوع اشاره شده اهمیت می بخشد چرا که چشم ها عموما به موضوعات داخل کادر و فرم کشیده می شوند. بنر های تبلیغاتی زمانی موثر اند که از کادر و فرمی متناسب برخوردار باشند. پس استفاده از یک فرم و یا کادر متناسب با محتوای خود را فراموش نکنید.

طراحی متن باید کاملا خوانا باشد

در طراحی متن می بایست اندازه تیتر اصلی و متن با یکدیگر متفاوت باشند. متن حداکثر 4 خط می باشد. همچنین استفاده از فونت ‌های شکسته و نا خوانا یا فونت‌ های بسیار نازک و ریز در طراحی متن اصولی نمی باشد. (دیوار شیراز)

استفاده از انیمیشن در طراحی تبلیغات بنری

استفاده از بنر های متحرک یکی دیگر از اصول و مبانی طراحی بنر تبلیغاتی است. تبلیغات بنری دارای انیمیشن سطح کیفی بنر‌های ایستا را ارتقا می‌ دهند و می ‌توانند بر روی طراحی بنر‌ های یک وب سایت اثر مثبتی داشته باشند.

با این حال لازم است در به کارگیری انیمیشن دقت نموده تا وجود انیمیشن حواس بیننده را از پیام تبلیغ شما پرت نکند.

ایجاد حس ضرورت در بیننده

استفاده درست از رنگ‌ ها بر موفقیت تبلیغ بسیار تاثیرگذار است. با استفاده از رنگ‌ های مکمل و در عین حال برجسته، نوعی حس ضرورت در بیننده ایجاد می شود. (دیوار شیراز)

همسان سازی برند سازمان با تبلیغ

اطمینان حاصل کردن از این که تبلیغ با برند و صفحه ورودی تطابق داشته باشد یک امر مهم در طراحی بنر تبلیغاتی می باشد. چرا که انتخاب صفحه مقصد یا لندینگ پیج صحیح و مرتبط در این راستا بسیار ضروری است. بن

ر تبلیغاتی باید به سمت صفحه ‌ای لینک شود که خدمت یا محصول شما دقیقا در آن صفحه ارائه می شود تا موجب سردرگمی کاربر و ترک وب سایت نشود.

مکمل، اما برجسته

در صورتی که تبلیغ شما همرنگ با سایت و صفحه ‌ای باشد که در آن ارائه می‌ شود، همرنگی فوق می‌تواند اعتماد بینندگان را افزایش دهد. (دیوار شیراز)

اما با این حال توجه داشته باشید که این هم رنگ بودن را بیش از حد جلوه ندهید. به طور کلی بنر‌های تبلیغاتی باید همزمان برجسته و جذب کننده کاربر به منظور بالا بردن تعداد کلیک باشند.

استفاده از تصویر سازی ذهنی

در طراحی تبلیغات بنری لازم است از گرافیک ‌ها و تصاویر مرتبطی استفاده کنید که پیام شما را بهتر منتقل می کنند. این تصاویر می ‌توانند مستقیما به محصول شما مربوط باشند.

استفاده از گرافیک ها و تصاویر ضروری نبوده و در بسیاری از موارد روش ‌های دیگر تبلیغی نیز همان نتایج استفاده از تصاویر را به همراه خواهند داشت.

انتخاب رنگ‌ مناسب در طراحی

روانشانسی رنگ ها در امر طراحی بسیار ضروری است. هر رنگ معنی خاصی را تداعی کرده و در برانگیخته کردن احساس بیننده اهمیت بالایی دارد. در واقع رنگ اولین چیزی است که بیننده با دیدن تبلیغ شما به آن توجه می‌کند. (دیوار شیراز)

رنگ ‌ها می ‌توانند حاوی پیام و حس مثبت برای بیننده باشند. بنابراین لازم است در استفاده از رنگ ها در تبلیغات بنری دقت لازم به عمل آمده و بدین منظور رنگی را استفاده نمایید که متناسب با بازار هدف شما، سلیقه مخاطبان و فرهنگ آنان باشد.

استفاده از فرمت ‌های درست فایل

فایل‌ های PG، PNG، GIF یا 5HTML نتایج کار شما خواهند بود. طرح مورد نظر برای تبلیغات بنری عموما در برنامه Adobe Illustrator یا فتوشاپ برای ارائه فایل ‌های JPG، PNG یا GIF، یا در  Google Webdesigner یا Adobe Animate برای فایل ‌های 5HTML قابل طراحی است.

همچنین استفاده از فایل های کم حجم برای بارگزاری راحت تر در وب سایت و خوانایی سریع تر توسط سایت امری قابل توجه می باشد. (دیوار شیراز)

1433032 - نکاتی در طراحی تبلیغات بنری

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز