اصول و ترفندهای ایمیل مارکتینگ

اصول و ترفندهای ایمیل مارکتینگ

امروزه یکی از روشهای نوین و کارامد در حوزه مارکتینگ استراتژی، استفاده از استراتژی های بازاریابی ایمیلی (Email Marketing Strategy) است که دو مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ قیمت و راحتی است. (شیپور شیراز)

ایمیل مارکتینگ روشی ارزان قیمت برای تبلیغ شرکت و محصولات و یا خدمات آن در مقایسه با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی است. همچنین راه­ اندازی و پیگیری کمپین بازاریابی ایمیلی بسیار ساده است، که موجب می­ شود نوع بسیار قابل دسترس بازاریابی برای کسب و کارها کوچک باشد.

در این مقاله با سایت تبشی همراه باشید تا به اصول و ترفندهای ایمیل مارکتینگ بپردازیم.

درهنگام استفاده از استراتژی های بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ) باید به این نکات توجه ویژه ای داشت:

  • به کاربرانی که خودشان ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده اند  ایمیل ارسال نمود
  • در ایمیل ارسالی، امکانی وجود داشته باشد که در صورت عدم تمایل کاربر بتواند از لیست شما خارج شود
  • عنوان و متن ایمیل باید کوتاه و مختصر باشد
  • لینکی از وب سایت خود را در متن ایمیل قرار دهید تا در صورت تمایل کاربر امکان مراجعه به سایت وجود داشته باشد
  • بصورت دوره ای نسبت به ارسال ایمیل اقدام کنید
  • از ارسال ایمیل های زیاد بصورت پشت سر هم خود داری کنید تا باعث آزار کاربر نشوید (شیپور شیراز)
  • از بهترین تصاویر محصولات خود در متن ایمیل ارسالی استفاده نمائید
  • به هیچ عنوان از آدرس ایمیل های خریداری شده استفاده نکنید
  • نباید اسپم ایجاد کنید

چرا برخی ایمیل های تبلیغاتی بازدهی مناسبی ندارند؟

قبل از اینکه به مبحث اصلی یعنی ترفندهای ایمیل مارکتینگ بپردازیم لازم است بدانید که چرا برخی از ایمیل ها بازدهی لازم را ندارند دلیل اصلی این اتفاق این می تواند باشد که ایمیل ارسالی با دو مانع رو به روی می شود.

دلیل اول

اینکه این احتمال وجود دارد که ایمیل ارسالی در صندوق دریافتی کاربر در بین حجم عظیم ایمل های دیگر پنهان شود و کاربر متوجه ایمیل ارسالی شما نشود و این ایمیل هرگز باز نشود و یا اینکه ایمیل ارسالی اسپم شناخته شود و در قسمت اسپم ها وارد شود.

دلیل دوم

به دلیل ضعف در طراحی قالب ایمیل ارسالی ممکن است کاربر پس از دریافت و مشاهده ایمیل لینک کلیک را نبیند و بر روی لینک موجود کلیک نکند.

هر دو این موارد می تواند تا حدی بر روی ایمیل مارکتینک تاثیر منفی داشته باشد و این تصور در ذهنیت شما ایجاد شود که دیگر ایمیل مارکتینگ جواب نمی دهد. (شیپور شیراز)

اما این یک تصور اشتباه است و بازاریابی ایمیلی نمرده است و هنوز هم یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود به شرط اینکه درست اجرا شود

آنچه در ادامه می آموزید به شما کمک می کند که در این زمینه به موفقیت دست یابید و درخواهید یافت که روش صحیح بازاریابی ایمیلی چقدر می تواند بر روی توسعه و رشد کسب و کار شما تاثیر گذار باشد.

تشکر از کاربر بابت عضویت

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری در ایمیل مارکتینگ دریافت کنید  یکی از ترفندهای ایمیل مارکتینگ تشکر کردن از کاربران می باشد تشکر کردن از کاربر بابت عضویت در خبرنامه سایت می تواند یک احساس خوب در وی ایجاد کند

و بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده به اندازه دیده شدن برند تان می تواند در ذهن مخاطب , شما را ماندگار نگه دارد.

برای این منظور سیستم ارسال ایمیل اتومات در سایت طراحی کنید تا به محض ثبت نام کاربر در سایت ایمیلی با مضمون تشکر از ورد وی به همراه یک هدیه کوچیک ارسال نماید. (شیپور شیراز)

به این طریق تاثیر مثبت برند تان در ذهن مخاطب ایجاد می شود و علاوه بر این ترغیب می شود تا سایر ایمیل های دریافتی از سمت شما را باز کند.

ارسال ایمیل از طریق ادرس شخصی

یکی از ترفندهای ایمیل مارکتینگ موفق ارسال کردن ایمیل با آدرس شخصی می باشد بر اساس تجربه اینچنین ثابت شده است که افراد به ایمیل های که با آدرس شخصی ارسال می شوند

علاقه بیشتری نشان می دهند بنابراین نرخ بازدید ایمیل های ارسالی با نام شخصی بیشتر از ایمیل های ارسالی با نام برند می باشد.

استفاده از قالب واکنش گرا

یکی از ترفندهایی که می توان به افزایش نرخ کلیک بواسطه ایمیل مارکتینگ کمک کند استفاده کردن از قالب ها واکنش گر می باشد. امروزه با توجه به افزایش نرخ رشد گوشی های هوشمند و قابلیت های گسترده آن ها کاربران ,از  بسیاری از امکانات گوشی همراه استفاده می کنند

از جمله تماشای ویدویو , بازی کردن , ارسال پیامک تصویر و … علارغم این موارد بسیاری از افراد ایمیل های خود را با استفاده از گوشی های هوشمند خود چک می کنند.

بنابراین این قابلیت گوشی های هوشمند امروزی فرصت خوبی در اختیار شما می گذارد تا با طراحی صفحه ایمیل ریسپانسیو تجربه ای متفاوت برای کاربران فراهم کنید (شیپور شیراز)

لازم به ذکر است علاوه بر زیبایی صفحه ایمیل معیارهای دیگر از جمله استفاده از جملات متفاوت و کاربردی بودن ایمیل بر نرخ کلیک تاثیر قابل توجه ای دارد.

نوشتن یک عنوان جذاب و وسوسه کننده برای ایمیل

از ترفندهای ایمیل مارکتینگ نوشتن عنوان جذاب می باشد شما باید ایمیل خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر از بین انبوه ایمیل های ارسالی به صندوق دریافتی ایمل شما را مشاهده و باز کند

برای این منظور بسیار اهمیت دارد که عنوانی که برای ایمیل خود برمی گزینید متفاوت و جذاب باشد.چنانچه ایمیل شما عنوان متمایز و وسوسه کننده ای داشته باشد شانس دیده شدن و باز شدنش بالا می رود

در ادامه چند نکته ذکر خواهیم کرد که با رعایت آن ها قادر خواهید بود عنوان های متفاوت و جذابی را برای ایمیل خود برگزیند.

پس به این موارد توجه داشته باشید.
  • در نظر داشته باشید عنوانی که برای ایمیل انتخاب می کنید کمتر از 50 کاراکتر باشد تا در صفحه نمایش تلفن همراه به طور کامل قابل مشاهده باشد. (شیپور شیراز)
  • استفاده کردن از افعال امری می تواند در ایجاد حس فوریت و هیجان در مخاطب نتیجه بخش باشد.
  • از کلمات و جملات معمولی که حس مزاحمت و یکنواختی ایجاد می کند دوری کنید مانند ( کیلک کنید – خبر فوری – افزایش فروش و …)
  • دادن یک وعده خوب و متمایز در عنوان ایمیل به طور مثال وعده دانلود رایگان یا ارائه کوپن تخفیف و …
  • دادن پیشنهادی به همراه تاریخ انقضا مثال فقط تا پایان امروز وقت دارید که …
  • چنانچه امکان پذیر بود عنوان ایمیل را شخصی سازی کنید و نام مخاطب را در ایمیل خود بیاورید مثال علی عزیز شما برنده….
email tips - اصول و ترفندهای ایمیل مارکتینگ

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز