معایب تبلیغات تلویزیونی

معایب تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات برای انتقال پیام خود نیاز به رسانه دارد. رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها، اینترنت و قالب های دیگر از جمله این رسانه ها به شمار می آیند. (استخدام شیراز)

رسانه های مختلف به دلیل تاثیرات متفاوتی که بر مخاطب می گذارند، واکنشهای متفاوتی به دنبال خواهند داشت. در این یادداشت در سایت تبشی قصد دارم برخی از معایب مهمترین رسانه تبلیغاتی یعنی تبلیغات تلویزیونی در دنیای تجارت برای شما بازگو کنم.

شرکت های تبلیغاتی از تلویزیون به عنوان پادشاه تبلیغات یاد می کنند. دلیل این نام گذاری این است که بسیاری از مردم در طول روز چندین ساعت از وقت خود را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند

و درصد کمی وجود دارند که به رسانه های دیگر اهمیت می دهند. در این شرایط پیام تبلیغاتی شما به راحتی به میلیون ها مخاطب فرستاده می شود.

تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون در بین شرکت های تبلیغاتی عنوان “پادشاه تبلیغات” را به خود اختصاص داده است. مردم روزانه چندین ساعت را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند و به هیچ رسانه دیگری، چنین توجهی ندارند. بنابرین پیام تبلیغاتی به راحتی به مخاطبان منتقل می شود. (استخدام شیراز)

تلویزیون ترکیبی از تصویر، رنگ و حرکت است و تاثیر زیادی بر بیننده می گذارد. کودکان و نوجوانان زیادی را می بینیم که جملات تبلیغات در تلوزیون را تکرار می کنند

و همین موضوع قدرت بی نظیر این رسانه را نشان می دهد. البته تلویزیون از جهتی دیگر نیز “پادشاه تبلیغات” است و آن هم هزینه های بسیار گران تبلیغات در آن می باشد.

راز جادوی تلویزیون

رنگ، تصویر و حرکت، ترکیبی فوق العاده را تشکیل داده اند که با جادوی آنها هر مخاطبی تحت تاثیر قرار می گیرد. برای همین دلیل است که اخبار، برنامه ها، سریال ها، تبلیغات و هر آنچه که از این قاب جادویی منتشر می شود، (استخدام شیراز)

تاثیر زیادی بر روی بیننده دارد. معمولا افراد زیادی را می بینیم که جملات تبلیغات تلویزیونی را تکرار می کنند و این گیای قدرت این رسانه بی همتاست.

البته این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که هزینه تبلیغات در تلویزیون بسیار گران می باشد.

معایب تبلیغات تلویزیونی

تا چندی قبل و پیش از ظهور و گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، تلویزیون یکه تاز این رقابت بود. اما امروزه با وجود رسانه های مختلف، معایب تبلیغ در تلویزیون بیش از پیش برجسته شده اند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنم. (استخدام شیراز)

عدم تضمین نمایش تبلیغ برای مخاطبان هدف:

درست است که تبلیغات در تلویزیون برای مخاطبان بسیار زیادی نمایش داده می شود، اما آیا تمام این افراد مخاطب هدف ما هستند.

آیا این افراد هنگام پخش تبلیغ کانال را تغییر نمی دهند و یا سراغ یخچال و کارهای دیگر نمی روند. در تبلیغات تلویزیونی هیچ تضمینی برای این موارد وجود ندارد.

حجم تبلیغات فراوان:

معمولا تبلیغات به صورت انبوه و با زمان های کوتاه پخش می شوند. در نتیجه مخاطب نمی تواند روی تبلیغ شما تمرکز کند. در نتیجه عمر پیام کوتاه می شود.

غیرقابل اندازه گیری بودن:

یکی از معیارهایی که به استراتژی های تعیین بودجه در تبلیغات به شما کمک می کند،قابل اندازه گیری و ارزیابی بودن برنامه تبلیغاتی است. (استخدام شیراز)

اکنون شما تمام اقدامات لازم را انجام داده اید و حالا می خواهید کارایی این فعالیت را اندازه گیری کنید. تهیه چنین گزارشی در تبلیغات تلویزیونی بسیار سخت یا ناممکن است.

در حالی که تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی گزارش دقیقی به شما می دهند که به ازای هزینه ای که کرده اید، چه میزان نمایش داشته و چه تعاملاتی با پیام شما صورت گرفته است.

معایب :

  • هزینه زیاد

یکی از تفاوت‌های اصلی با دیگر رسانه‌ها، همین هزینه زیاد برای تهیه و پخش یک آگهی ( تیزر ) تبلیغاتی می‌باشد.

  • تراکم بالای تبلیغات

اختصاص زمان زیاد برای بخش آگهی‌های تلویزیونی چه در ابتدا و چه در میان برنامه‌ها خیلی از ببیندگان را کلافه می‌نماید  و اکثر اوقات باعث می‌شود زمان بخش آگهی، ببینده آن را به طرق مختلف ندیده بگیرد. (استخدام شیراز)

  • عبور سریع تبلیغ

با توجه به دو نکته بالا، اکثر تبلیغات بسیار کوتاه می‌باشد و اگر آگهی مناسبی ساخته نشود، مخاطب فرصت تحلیل و بررسی و در نهایت به ذهن سپاری را پیدا نمی‌کند.

با این اوصاف این را هم نباید فراموش کرد که مستنداتی وجود دارد که حافظه تصویری بسیار ماندگارتر از حافظه نوشتاری است. و یک تبلیغ خوب و مناسب می‌تواند تا سالیان سال در ذهن مخاطب باقی بماند و تاثیر بگذارد.

موارد بالا جنبه‌های اصلی را ارائه نمود و الان شاید با خواندن این مطلب خیلی مسائل دیگر به فکر شما خطور کرد، ما را هم در افکار و نظراتتان شریک کنید …

معایب تبلیغات در تلویزیون

۱- عدم وجود تضمین برای دیده شدن

بسیاری از بینندگان در هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی به سراغ یخچال می روند، به دستشویی می روند و یا کانالها را عوض می کنند. (استخدام شیراز)

بنابراین تضمینی برای دیده شدن تبلیغ وجود ندارد. معمولا در بین برنامه های تلویزیونی اولین و آخرین آگهی بیشترین احتمال دیده شدن را دارند. شرکتهایی موفق هستند که تبلیغات خود را به دفعات زیادی نمایش می دهند.

۲- وجود تبلیغات فراوان و کوتاه

معمولا تبلیغات تلویزیونی بسیار کوتاه هستند و تبلیغات فراوانی بطور متوالی پخش می شوند، بنابرین بیننده نمی تواند بر روی تبلیغ شما تمرکز نماید. اگر تبلیغات بطور جداگانه پخش شوند،تاثیر بیشتری دارند.

۳- هزینه های تولید و پخش بسیار زیاد

توقع بینندگان تلویزیون نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است. بینندگان توقع دیدن تبلیغاتی زیبا و حرفه ای را دارند و هزینه ساخت چنین تبلیغاتی مسلما زیاد است. همچنین هزینه پخش تبلیغات که در ساعات مختلف روز متفاوت است ، معمولا مبلغ قابل توجهی می باشد. (استخدام شیراز)

۴- عمر کوتاه پیام

زمان تبلیغات تلویزیونی معمولا کوتاه است و شاید بیننده نتواند شماره تلفن یا آدرسی را یادداشت کند. و یا اگر برای چند ثانیه توجهش به عاملی دیگر مانند تلفن جلب شود، تبلیغ شما به پایان خود رسیده است.

advertising 750 - معایب تبلیغات تلویزیونی

استخدام شیراز

نکات پایانی

فقط در زمان برنامه های مورد علاقه مشتریان خود، اقدام به تبلیغ نمایید.
بودجه ثابتی برای تبلیغات در نظر گرفته و آنرا حداقل برای چند ماه ادامه دهید.
از صرف هزینه برای ساختن تبلیغی با کیفیت بالا نهراسید. (استخدام شیراز)

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز