معرفی رپورتاژ خبری

معرفی رپورتاژ خبری
مدیران بازاریابی و وبمستران شرکت ها که برای بهبود رتبه سایت خود درگوگل بدنبال روش های جدید سئو و بهینه سازی سایت هستند ، پس از جستجو متوجه میشوند که سایت های آموزش سئو و متخصصین سئو رپورتاژ آگهی را به عنوان یکی از بهترین و جدید ترین تکنیک ها برای دستیابی به رتبه اول گوگل معرفی میکنند. (نیازمندی های شیراز)
با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

به خبر تبلیغاتی گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار‌ها نوشته میشود و در سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود.
رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو و بهبود رتبه سایت در گوگل دارد؟ و چرا در تمام دنیا به عنوان یکی از موثرترین تکنیک‌ها برای بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل استفاده میشود؟
چطور یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین و برندینگ است که شرکت‌های مختلف برای کسب اعتبار بالاتر و جلب مشتری بیشتر استفاده میکنند؟

رپورتاژ یعنی چه؟

به معنی گزارش است که از کلمه ریپورت گرفته شده است، repotrage یک کلمه فرانسوی است.
رپورتاژ در حوزه تبلیغات اینترنتی و سئو سایت به عنوان یک گزارش یا مصاحبه برای معرفی برند‌ها یا اشخاص در سایت‌های خبری مطرح شده است و بصورت یک خبر تبلیغاتی منتشر میشود. (نیازمندی های شیراز)
همچنین یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برند‌های دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند.
درواقع رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن و عکس و هایپرلینک فالو میباشد.

رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری که در زبان انگلیسی با واژه advertorial شناخته می شود ترکیبی از ۲ کلمه advertisement و editorial است. رپورتاژ آگهی به نوعی از محتوا گفته می شود که عموما به صورت متنی بوده و در مجلات، روزنامه ها و وبسایت ها و در برخی موارد به صورت محتوای ویدیویی و در رسانه های تصویری منتشر می شود. (نیازمندی های شیراز)

ظاهر یک ریپورتاژ آگهی به شکلی است که مخاطب این احساس را پیدا کرده که محتوای مورد نظر توسط خود رسانه تولید شده و جنبه تبلیغاتی ندارد.

این در حالی است که رپورتاژ آگهی نوعی محتوای حمایت شده محسوب می شود و بابت آن به رسانه مورد نظر هزینه ای تحت عنوان هزینه خرید رپورتاژ آگهی پرداخت شده است.

چرا رپورتاژ آگهی ؟

با فراگیر شدن هر چه بیشتر فضای وب، بازاریابی محتوا بیشتر مورد توجه بازاریابان قرار گرفته و برندها برای دسترسی و جذب بیشتر مخاطبین به این سمت حرکت کرده اند.

از طرف دیگر، نمی توان جایگاه موتورهای جستجو را در سرنخ و مشتری برای شرکت ها در نظر نگرفت. مجموع این ۲ عامل باعث شد تا اهمیت رپورتاژ آگهی روز به روز افزایش یابد؛

چه با هدف برند آگاهی و تثبیت جایگاه برند در ذهن مشتری و چه با هدف بهبود جایگاه سئو و کسب ترافیک ارگانیک بر روی سایت.

دیوید اوگیلوی که به عنوان پدر تبلیغات شناخته می شود اینگونه گفته است: “هرچه آگهی کمتر شبیه آگهی بوده و بیشتر به مقاله شبیه باشد، خوانندگان بیشتری را به خود جلب می‌کند.” (نیازمندی های شیراز)

پژوهش های انجام شده بر روی مصرف کنندگان  با استفاده از تکنیک های eye tracking نشان دهنده آن است که رپورتاژ آگهی‌ها بیشتر مورد توجه افرار قرار می گیرد.

یکی از دلایل می‌تواند این باشد که رپورتاژ آگهی وارد جزییات می‌شود در حالی که سایر آگهی‌های تبلیغاتی اصولا توانایی پرداخت به جزییات را ندارند. از اصلی ترین مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به آگهی‌های تبلیغاتی این است که نویسنده فضای کافی برای توضیح دادن دارد.

عموما آگهی‌های تبلیغاتی از یک تصویر به همراه چند کلمه در مورد شرکت، برند، محصول، یا خدمات ایجاد شده اند. این در حالیست که در رپورتاژ آگهی، امکان ارائه توضیحات به صورت کامل در مورد مزایا و خصوصیات محصول یا خدمت وجود دارد.

مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی وجود دارد :

  • نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص و مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود
  • رپورتاژ خبری در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری معتبر منتشر شود.
  • محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وب سایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد. (نیازمندی های شیراز)

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ آگهی نه تنها به عنوان بازگو کننده خدمات یا کالاهای قابل عرضه یک کسب و کار محسوب می شود، بلکه منجر به دقت بیشتر مصرف کنندگان به نکات مهم خواهد شد.

رپورتاژ تبلیغات، مزایای زیادی برای صاحبان نشریات مختلف به همراه دارد. از جمله این مزیت ها، می توان به هزینه های تبلیغاتی اشاره کرد که به نشریات پرداخت می شود و می توانند از آن برای توسعه محتوا و افزایش درآمد استفاده کنند.

این قبیل رپورتاژها را می توان به صورت تبلیغات تکی یا به صورت بخشی از برنامه های تبلیغات سنتی به انواع کسب و کارهای مختلف ارائه داد.

رپورتاژ خبری یا آگهی یکی از مهمترین عواملی محسوب می شود که سئو سایت را مورد هدف قرار داده و بر آن تاثیرگذار می باشد. در واقع رپورتاژ خبری یکی از حرفه ای ترین و ویژه ترین شیوه های تبلیغاتی به شمار می آید

که به صورت مقاله یا یک متن به منظور معرفی یا برندسازی یا فروش کالاها در رسانه های مختلف مانند مجله، روزنامه، صفحات اینستاگرام، کانال های تلگرامی و تلویزیون منتشر می شود. (نیازمندی های شیراز)

type of adverseting - معرفی رپورتاژ خبری

نیازمندی های شیراز

سخن پایانی

بنابراین شاید بتوان گفت رپورتاژ آگهی، یک شکل هوشمندانه تر و اثرگذارتری از آگهی است که معمولا صاحب رسانه می کوشد در آن، کسب درآمد از طریق نشر گزارش را پنهان یا انکار کند،

البته طی دهه های اخیر که مخاطبان آگاه تر و هوشمند تر شده اند، به سادگی نمی توان ماهیت رپورتاژ آگهی را پنهان کرد.

به همین علت، معمولا صاحبان رسانه سعی می کنند این پیام را منتقل کنند که اگر چه برای رپورتاژ آگهی پول می گیرند، اما می کوشند در آن مطالب خلاف واقع وجود نداشته باشد.

رپورتاژ آگهی را می توان یکی از اثرگذارترین شیوه های ارائه ی محتوا دانست، خصوصا تا زمانیکه مخاطب متوجه نباشد که با یک رپورتاژ آگهی روبرو است،

همچنین معمولا در رپورتاژ آگهی، شما زمان بیشتری در اختیار دارید تا با مخاطب صحبت کنید و در قالب فیلم، صدا و یا نوشتار، پیام و حرف های خود را به او منتقل کنید. (نیازمندی های شیراز)

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز