تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان چیست

تبلیغات همسان یا تبلیغات نیتیو نوعی از تبلیغات آنلاین هستند که به دلیل یکپارچگی و همسان شدن ساختار و ظاهرشان با سایت‌های نمایش‌دهنده، به این عنوان نامگذاری شده‌اند. (تبلیغات شیراز)

هدف از این هماهنگی، مقابله با نادیده گرفته شدن تبلیغات توسط کاربران و در نهایت افزایش اثربخشی تبلیغات شماست.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

تبلیغات همسان چیست؟

همه به تجربه می‌دانیم که در نخستین بازدید از یک وب‌سایت، بنرهای تبلیغاتی بیشترین شانس دیده‌شدن را دارند.

چون ما به عنوان بازدید‌کننده، پس از چند مرتبه بازدید (مثلاً از یک سایت خبری) به تدریج با محل قرار گرفتن تبلیغات آشنا می‌شویم و ناخودآگاه، هنگام مشاهده‌ی مطالب، بخشی از تصویر را که به تبلیغ اختصاص پیدا کرده نادیده می‌گیریم.

پدیده‌ای که بیش از دو دهه است به خوبی شناخته‌شده و از آن با عنوان Banner-blindness یا نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی نام برده می‌شود. (تبلیغات شیراز)

منظور از تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغ همسان به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی کاملاً با ساختاری مشابه بستر و محیط تبلیغ ارائه و عرضه شود.

تبلیغ همسان در اینستاگرام به این معناست که تبلیغ، درست مانند یک پست در میان سایر پست‌های اینستاگرام نمایش داده شود.

در گوگل هم استفاده از تبلیغ همسان به این معناست که لینک های تبلیغاتی با ساختار و ظاهری شبیه لینک های معمولی (و نه به شکل بنر یا سایر الگوهای متفاوت) نمایش داده شود. (تبلیغات شیراز)

تبلیغات همسان یا محتوایی  چیست؟

تبلیغات محتوایی یا  همسان به نوعی از تبلیغات آنلاین در فضای وب گفته شده که درواقع با همانندسازی قالب و ظاهر کلی تبلیغ با رابط کاربری (UI) صفحات وبسایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین وب سایت و عدم آزار آنان از تبلیغات و وبسایت مربوطه می‌شوند.

مهم ترین مزیت اصلی تبلیغات native یا محتوایی این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، یکپارچگی کلی، هویت بصری سایت و تجربه کاربری (UX) را حفظ کنند همچنین، نرخ CTR تبلیغات افزایش یابد و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات برای صاحبان سایت صورت بگیرد.

تبلیغات همسان یا نیتیو

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات است که از نظر ظاهر، فرم و محتوا کاملا با پلتفرمی که در آن منتشر می‌شود همخوانی دارد، به همین دلیل کاربر در نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود. (تبلیغات شیراز)

از آن‌جا که کاربران هر روز بیش از پیش در معرض تبلیغات آنلاین قرار می‌گیرند، به صورت ناخودآگاه آن‌ها را نادیده می‌گیرند. بنابراین تبلیغات همسان روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا به دلیل داشتن ظاهر غیرتبلیغاتی در نقطه‌ی کور آن‌ها قرار نمی‌گیرد.

هماهنگی ظاهری و محتوایی تبلیغات نیتیو با پلتفرم انتشار، باعث می‌شود کاربران بیشتر به آن اعتماد کنند و احتمال زیادی وجود دارد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. به گفته‌ی فوربس (Forbes) تبلیغات همسان ۱۸ درصد قصد خرید را افزایش می‌دهد.

تبلیغات همسان چیست؟

قبل از اینکه توضیح بدهیم تبلیغات همسان چیست بهتر است بگوییم تبلیغات همسان چه چیزی نیست؟

تابلو‌های تبلیغاتی و تبلیغات اجتماعی سنتی زیادی وجود دارند که پیشنهادهای مشخصی می‌دهند:

  • از خدمات ما استفاده کنید؛
  • محصول ما را خریداری کنید؛
  • اکنون خرید کنید.

ما همیشه با این نوع از تبلیغات برخورد می‌کنیم. این تبلیغات پیشنهادهایی به مخاطبان می‌دهند اما چون این پیشنهادها به صورت مستقیم است نرخ کلیکی که روی این تبلیغات می‌شود بسیار کم است. (تبلیغات شیراز)

نرخ کلیک روی تبلیغات سنتی دیجیتال از سال ۲۰۰۱ به‌شدت کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۰۸ تقریبا به صفر رسید. مردم همواره به‌دنبال روش‌هایی هستند تا تبلیغات را نادیده بگیرند و ما این واقعیت را می‌دانیم.

این موضوع بارها و بارها با بررسی حرکات چشمی اثبات شده است و بازاریاب‌های دیجیتال که مسئول رصد نرخ کلیک هستند، به‌خوبی این موضوع را می‌دانند.

اما خبر خوب این است که تبلیغات همسان مثل تبلیغات سنتی نادیده گرفته نمی‌شوند، چرا که شباهت چندانی به تبلیغات ندارند. این نوع از تبلیغات شبیه به محتوا هستند. شما در اینترنت به‌دنبال چیزهایی می‌گردید که سرگرم‌کننده، آگاهی‌بخش یا الهام‌بخش هستند.

تبلیغات همسان با پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، لینکدین، توئیتر، یوتیوب، وبلاگ‌ها خبرگزاری‌ها و جاهای دیگری که افراد برای استفاده از محتوا جمع می‌شوند، ترکیب شده‌اند.

تبلیغ همسان یا نیتیو چیست ؟

تبلیغات همسان یا نیتیو نوعی از تبلیغات است که محتوای تبلیغاتی، تابعی از فرمت محتوای ارائه شده در رسانه‌ی ناشر تبلیغ است. این نوع از تبلیغات غالبا در صفحات وب و یا در فید شبکه های اجتماعی دیده می‌شود. (تبلیغات شیراز)

برخلاف تبلیغات نمایشی و یا بنری، تبلیغات نیتیو می بایست به دور از چارچوب های تبلیغاتی طراحی شود و به واقع در دید یک مخاطب مانند یک تبلیغ به نظر نرسد!

تبلیغات نیتیو را به طور کلی به سه دسته می توان تقسیم نمود:

1. تبلیغات در فید شبکه های اجتماعی
از این دست تبلیغات در فیسبوک، توییتر و یا اینستاگرام احتمالا مشاهده کرده اید! محتوایی از منبعی که آن را دنبال نمی کنید در میان محتواها ازمنابعی که دنبال می کنید، می آید و درد دید شمای مخاطب قرار می گیرد.

2. تبلیغات در نتایج جستجو و لیست های پروموت شده
این دست از تبلیغات نیتیو مانند تبلیغات در موتور جستجوی گوگل بسیار پرکاربرد می باشد.نتیجه ای برای جستجوی شما بصورت همسان با محتواهای دیگر نمایش داده می شود.

3. تبلیغات نیتیو محتوای سفارشی در صفحات وب و یا اپلیکیشن های موبایل
در صفحاتی دارای محتوا، محتوایی بصورت همسان با آن صفحه به سفارش یک یا چند تبلیغ دهنده منتشر می‌شود. به محتواهایی که در کادری با عنوان از سراسر وب در تصویر پایین آمده، دقت کنید. (تبلیغات شیراز)

به زبان ساده

تبلیغات نیتیو (همسان) زمانی شکل می‌گیرد که تبلیغ ما از نظر شکل، احساسات، کارکرد و کیفیت محتوا، با رسانه‌ای که در آن به نمایش گذاشته می‌شود سازگار و همتا باشد.

برخلاف تبلیغات بنری و سایر تبلیغات نمایشی تبلیغات همسان به‌گونه‌ای ساخته ‌می‌شود که حس تبلیغ بودن را به مخاطب منتقل نمی‌کند بلکه خود را قسمتی از مطلب آن صفحه نشان می‌دهد. به همین دلیل انتظار می‌رود یک تبلیغ همسان بیش از سایر انواع تبلیغات مورد توجه کاربران قرار گیرد.

ایده تبلیغات

ایده تبلیغات همسان برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ بوجود آمد اما در اصل این گونه تبلیغات که به نوعی همسان سازی شده‌ی تبلیغات با شکل و شمایل محلی که در آن نمایش داده می‌شود بود، از قدیم‌ترها وجود داشت. (تبلیغات شیراز)

Native Ads - تبلیغات همسان چیست

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز