انواع تبلیغات ویدیویی

انواع تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی دیجیتال با سرعتی بی‌سابقه در حال رشد است و ۳۵ درصد از کل هزینه‌های تبلیغات دیجیتال در‌ این حوزه صورت می‌گیرد. (استخدام شیراز)

دلایل خوبی برای توجه به‌ این روش تبلیغاتی وجود دارد: انواع مختلفِ تبلیغات ویدیویی بیننده‌ها را به هواداران و هواداران را به مشتریان جدید تبدیل می‌کنند. اما متخصصان بازاریابی تازه شروع به کشف قدرت تبلیغات ویدئویی کرده‌اند.

افراد تماشای ویدیو را دوست دارند، زیرا می‌تواند تجربه‌ای چند حسی و احساسی به آن‌ها ارائه دهد. برخلاف مطالب چاپی و رادیویی، فیلم تجربه‌ای بی‌نظیر‌ ایجاد کرده و پیام را در قالبی پویا منتقل می‌کند.

ویدیو بیننده را در یک سفر احساسی درگیر می‌کند، باعث شکل‌گیری احساسات مختلف می‌شود و می‌تواند افراد را به واکنش وا دارد.‌ این امر باعث می‌شود تبلیغات ویدیویی راهی مناسب برای برقراری ارتباط شخصی با مشتریان بالقوه و موجود و تسهیل وفاداری به برند باشد.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

انواع تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیوی سه نوع هستند که در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم. (استخدام شیراز)

  • تبلیغات خطی (Linear ads)

تبلیغات ویدیویی است که در پیش (pre-roll)، پس (post-roll) یا با وقفه‌ایی در میان (mid-roll) محتوای ویدیویی نمایش داده می‌شوند.

در همین دسته‌بندی، اگر چند تبلیغ هم‌نوع را پشت سر هم نمایش دهیم اشاره به مفهومی دارد به نام AdPod. برای نمونه دو یا سه (pre-roll) پشت سر هم نمایش داده، سپس محتوای اصلی پخش شود.

  • تبلیغات غیرخطی (Non-linear ads)

تبلیغات ویدیویی، تصویری یا متنی است که در حین پخش محتوا در بخش پایین ویدیو نمایش داده می‌شود و در روند پخش محتوا اختلال یا وقفه ایجاد نمی‌کند. (استخدام شیراز)

  • تبلیغات مجاور (Companion ads)

تبلیغات ویدیویی، تصویری یا متنی است که در کنار پلیر (Player) نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات ویدیویی همسان (نیتیو)

تبلیغات همسان (Native) یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین نوع تبلیغات در فضای آنلاین است که از نظر نرخ کلیک و به‌اشتراک‌گذاری بازخورد خوبی هم دارد. یکی از زیرمجموعه‌های این نوع تبلیغات را باید تبلیغات ویدیویی همسان بدانیم.

در این نوع تبلیغات، محتوای ویدیویی مورد نظر به صورت نیتیو و یکپارچه با مطالب مختلف سایت نمایش داده می‌شود تا پیامی مرتبط به دست مخاطبان برسد. (استخدام شیراز)

  • تبلیغات ویدیویی OVERLAY

حتما در یوتیوب یا آپارات تبلیغاتی را دیده‌اید که هنگام پخش ویدیوی مانند یک بنر ۲۰ درصد از فضای محتوایی ویدیویی را در برگرفته و روی ویدیو قرار می‌گیرد.

از آنجایی که این نوع تبلیغات در قسمت پایین ویدیو به چشم می‌خورد، اگر محتوای شما زیرنویس یا کپشن داشته باشد، دیگر نمی‌توانید آنها را ببینید.

  • تبلیغات ویدیویی NON OVERLAY

این نوع از تبلیغات ویدیویی با نمونه قبلی این است که به موازات پخش ویدیو، تبلیغات non-overlay نیز پخش می‌شود و کمک می‌کند مخاطب تا انتها درگیر آن باشد. ولی برخی مخاطبان چنین چیزی را دوست ندارند و گاهی مجبور می‌شوند و ویدیو را نیمه‌کاره رها کنند. (استخدام شیراز)

  • تبلیغات ویدیویی REVEL

این نوع تبلیغات را بیشتر جایی می‌بینید که هنگام خواندن یک مقاله، با اسکرول کردن صفحه در جایی از متن تبلیغات ویدیویی Revel برای شما نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی Pre-Roll Ad

اگر رسانه شما محتوای تبلیغاتی دارد، از این دسته از تبلیغات در اپلیکیشن استفاده کنید. در این تبلیغات، ویدیویی بسیار کوتاه در ابتدای ویدئوی اصلی به کاربر نمایش داده می‌شود و سپس ویدئوی اصلی آغاز می‌شود و در نهایت به ازای هر نمایش ویدئوی تبلیغاتی، کسب درآمدی برای صاحب رسانه صورت میگیرد. (استخدام شیراز)

  • تبلیغات ویدئویی بینابینیInterstitial Video Ad

ویدئوهای تبلیغاتی بینابینی با ظاهری مشابه محتوای اصیل رسانه شما و در لحظاتی که کاربران اپلیکیشنتان بیشترین میزان توجه را دارند، به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

  • تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای Rewarded Video Ad

در این دسته از تبلیغات، کاربران، خود تماشای تبلیغات را انتخاب می‌کنند و به‌ازای تماشای مقدار معینی از تبلیغات به کاربران پاداش اختصاص داده می‌شود. ناشران میتوانند کسب درآمد قابل توجهی از این مدل تبلیغاتی داشته باشند. (استخدام شیراز)

انواع روش‌های تبلیغات ویدئویی

برای اجرای تبلیغات ویدیویی می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

تبلیغات ویدیویی CPA

اگر به دنبال این هستید که مخاطب شما بعد از تماشای ویدیو کار خاصی انجام دهد، می‌توانید از تبلیغات ویدیویی CPA یا Cost per Action استفاده کنید. اقدام‌های موردنظر که باید از سوی کاربر انجام شود می‌تواند شامل عضویت در سایت، خرید، پرکردن فرم مشخص و… باشد. (استخدام شیراز)

تبلیغات ویدیویی CPC

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات CPC یا Cost per Click به معنای هزینه در ازای کلیک است و صرفا برای برندسازی و بالابردن ترافیک کاربرد دارد. در این بخش هزینه در ازای کلیک به نمایش‌دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود.

تبلیغات ویدیویی CPV

اگر به دنبال نمایش کامل ویدیو و برندسازی هستید، این نوع از تبلیغات که به نام هزینه در ازای هر نمایش یا CPV شناخته می‌شود می‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد. در این روش برای هر نمایش کامل ویدیو هزینه را پرداخت می‌کنید. (استخدام شیراز)

تبلیغات ویدیویی CPI

ممکن است بخواهید اپلیکیشن شما نصب بیشتری داشته باشد. در این حالت می‌توانید از تبلیغات ویدیوی CPI یا Cost per Install استفاده کنید. در این روش هزینه مورد نظر در ازای هر نصب به نمایش‌دهنده تبلیغ پرداخت می‌شود.

سخن آخر :

آینده تبلیغات اینترنتی، در انحصار تبلیغات ویدیویی خواهد بود. بی شک آینده این شاخه از تبلیغات در کشور ما بسیار روشن بوده و اپلیکیشن ها و دیوایس های لمسی، سرنوشت این شاخه از تبلیغات را مشخص می کنند. تفاوتی ندارد که کسب‌وکار کوچک و تازه‌کاری داشته باشید.

یا از مدت‌ها پیش کارتان را شروع کرده باشید. مخاطبان شما به‌هرحال ویدیوها را نگاه کرده و آن را از طریق شبکه‌های ارتباط جمعی آنلاین برای دوستانشان ارسال می‌کنند. (استخدام شیراز)

جمع‌بندی

بی‌تردید تبلیغات ویدیویی با تمام سختی‌های و هزینه‌های تولید، یکی از بهترین و اثرگذارترین انواع تبلیغات در سراسر دنیاست که نه‌تنها بازدید بسیار خوبی دارد، بلکه بیش از ۷۰ درصد روز نظر مخاطبان موثر است. تبلیغات ویدیویی انواع مختلفی که در ادامه به آنها اشاره کردیم:

  • تبلیغات ویدیویی خطی و غیرخطی
  • تبلیغات ویدیویی همسان (استخدام شیراز)
  • تبلیغات ویدیویی Overlay و non Overlay
  • تبلیغات ویدیویی Revel
    تبلیغات ویدیویی حوزه‌ای است که گردش مالی آن بسیار زیاد است و می‌توانید به خوبی از بخش‌های مختلف آن کسب درآمد کنید. این نوع از تبلیغات را می‌توان به صورت CPA، CPC، CPI و CPV اجرا کرد.
video marketting 1 - انواع تبلیغات ویدیویی

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز