چه کسانی از تبلیغات آفلاین استفاده میکنند

چه کسانی از تبلیغات آفلاین استفاده میکنند

تبلیغات آفلاین

 هر نوع آگهی شیپور شیراز و تبلیغی که خارج از محیط اینترنت منتشر شود را بازاریابی آفلاین می‌نامند. این نوع بازاریابی کاملاً مشابه با بازاریابی سنتی است که پیش از روی کار آمدن آنلاین مارکتینگ مورد استفاده کسب‌وکارها قرار می‌گرفت. این نوع بازاریابی، برای جلب توجه مردم، نیازی به اینترنت ندارد.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

توضیح

با این که اینترنت تاثیر انکار ناپذیری بر بازاریابی گذاشته است، اما این تاثیر ممکن است اغراق آمیز به نظر برسد. طبق آمار اینترنت جهانی، ۷۸ درصد از جمعیت در ایالات متحده آمریکا فعالیت آنلاین داشته و ۷۳ درصد از افراد حداقل یک بار در ماه به فیس بوک خود سر می‌زنند . (شیپور شیراز)

این آمار نشان می‌دهد که تقریبا ۷۰ میلیون آمریکایی هستند که از طریق فعالیت‌های بازاریابی آنلاین نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.
با اینکه ۹۲ درصد از آمریکایی‌ها با توییتر آشنا هستند، تنها ۸ درصد از افراد از آن استفاده می‌کنند.

این امر فرصت‌های زیادی برای تبلیغ کنندگان ایجاد می‌کند تا از طریق کانال‌های آفلاین به مشتریان دسترسی پیدا کنند.

با اینکه با ظهور اینترنت به نظر می‌رسد که رسانه‌های چاپی و سایر رسانه‌های فیزیکی به انتهای خط رسیده‌اند، کمپین‌های بازاریابی که از کانال‌های آفلاین استفاده می‌کنند، هنوز هم بخش اساسی ترکیب بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها هستند.

در حقیقت، طبق مطالعه اخیر انجام شده توسط گوگل که با همکاری Ipsos MediCT صورت گرفته است، رسانه‌های آفلاین قدیمی مانند تلویزیون، رادیو و رسانه‌های چاپی هنوز هم نقش پیشرویی در فرآیند جستجوی آنلاین برای محصولات و خدمات ایفا می‌کنند. (شیپور شیراز)

بازاریابی آفلاین چیست؟

با در نظر گرفتن رشد جمعیتی استفاده کنندگان از اینترنت، بازاریابان امروزی سایر کانال‌های رسانه‌ای را که به شبکه جهانی اینترنت متصل نیستند، با عبارت “آفلاین” نام گذاری کرده‌اند.

استراتژی‌های بازاریابی آفلاین از کانال‌های رسانه‌ای آفلاین برای ایجاد آگاهی از محصول و خدمات بهره می‌برند. این کمپین‌ها می‌توانند شامل تبلیغات کاغذی– از جمله بیلبوردها، علائم و رسانه‌های چاپی— رادیو، بازاریابی تلفنی و تبلیغات تلویزیونی باشند.

از آنجا که داشتن وبسایت برای کسب و کارها، امروزه تبدیل به یک امر ضروری شده است، استراتژی‌های بازاریابی آفلاین اغلب به فعالیت‌های آنلاین شرکت‌ها گره خورده‌اند.

برای مثال، شرکت‌هایی مانند فورد تبلیغات کاغذی ارائه کرده‌اند که شامل اطلاعات پراکنده‌ای درباره خودروی جدیدشان همراه با آدرس‌های اینترنتی و لینک‌هایی به صفحات فیس بوک هستند. (شیپور شیراز)

چه کسانی از بازاریابی آفلاین استفاده می‌کنند؟

اغلب شرکت‌ها از بازاریابی آفلاین برای برندسازی و ایجاد سروصدا (create buzz) پیرامون کسب‌‌وکار خود استفاده می‌کنند. استراتژی‌‌های آفلاین توسط شرکت‌های مختلف از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا برندهای بزرگ، قابل اجرا هستند. (شیپور شیراز)

کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از روزنامه‌های محلی و آگهی‌های کاغذی برای تبلیغات خود استفاده کنند.

بیلبوردها، آگهی‌های تلویزیونی و رادیویی برای کسب‌وکارهای نسبتاً بزرگی که می‌خواهند به مشتریان بالقوه در شهرهای بزرگ (metropolitan) دسترسی داشته باشند، گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند. بازاریابی آفلاین منجربه افزایش اعتبار آن‌ها در سطح شهر می‌شود.

شرکت‌های ملی و بین‌المللی معروف با برند منحصربه‌فرد هزینه بسیار زیادی را در جهت برند سازی (brand awareness)، صرف تبلیغات می‌کنند. تواتر تبلیغات شیپور شیراز این نوع شرکت‌ها بسیار بالا است به گونه ‌ای که آگهی‌های آن‌ها همواره در فضاهای مختلف تبلیغاتی شهر، کشو یا جهان به چشم می‌خورد.

استراتژی‌های بازاریابی آفلاین

پشت کمپین‌های تبلیغاتی و مواد نوآورانه ترویجی، هدف اصلی استراتژی‌های بازاریابی آفلاین افزایش ترافیک آنلاین، فروش کلی و سود شرکت است. استراتژی‌های متنوعی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای دست یابی به این نتایج استفاده کنند. این استراتژی‌ها عبارتند از:

  • پست مستقیم – این گزینه که اصطلاحا با عبارت “پست حلزونی” شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین رسانه‌های مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی آفلاین است.

بازاریاب‌ها می‌توانند لیست آدرس‌هایی را بر اساس اطلاعات شخصیتی که شامل افرادی که با احتمال خرید بیشتر محصول یا خدماتشان باشند، تهیه کنند. (شیپور شیراز)

برای مثال، یک فروشگاه آنلاین غذای حیوانات خانگی می‌تواند لیست افرادی که به صورت آنلاین خدمات یا وسایل پزشکی حیوانات خانگی خود را تهیه کرده‌اند، خریداری نماید

  • قیمت‌های تخفیفی – یکی دیگر از راه‌های هدایت مستقیم مشتری به سمت وبسایت شرکت، ارائه کوپن‌های آنلاین است. فروشگاه‌های عمومی، فروشگاه‌های خواربار فروشی و شرکت‌های بیشمار دیگری اغلب فروش محصولاتشان را در روزنامه‌های محلی و محل‌های درج آگهی، تبلیغ می‌کنند.

به جای ارائه کوپن در روزنامه‌ها، این تبلیغات‌ها می‌توانند مشتریان را وادار به چاپ و دریافت کوپن‌هایشان از وبسایت شرکت کنند. اگر آن‌ها تخفیفی می‌خواهند، باید از وبسایت شرکت استفاده کنند. (شیپور شیراز)

  • برنامه‌های وفاداری – برای ایجاد یک مشتری تکراری، شرکت‌ها از همه اندازه‌های مختلف اغلب بر برنامه‌های وفاداری اتکا می‌کنند. این برنامه‌ها مشتریان را تشویق می‌کنند تا بیشتر مشتری کسب و کارها شوند.

برای مثال، یک فروشگاه ساندویچ فروشی می‌تواند به مشتریانش ساندویچ‌های رایگانی در دهمین مراجعه‌شان بدهد. یا یک تیم بیس بال حرفه‌ای می‌تواند یک تور استادیوم گردی رایگان برای هوادارانی که بیش از ۱۰ بلیط بازی‌های خانگی را خریداری کرده باشند، ارائه دهد.

چه کسانی از بازاریابی آفلاین استفاده می‌کنند؟

شرکت‌های بزرگ و کوچک از کانال‌های رسانه‌ای آفلاین برای ایجاد خبرهای به روز درباره محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. این استراتژی‌ها می‌تواند توسط شرکت‌ها با هر اندازه‌ای از فروشگاه‌های محلی گرفته تا برخی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای جهان، به اجرا در آیند. (شیپور شیراز)

شرکت‌هایی که استراتژی‌های بازاریابی آفلاین را توسعه می‌دهند، می‌توانند به شکل‌های زیر باشند:

• کسب و کار‌های “خانوادگی” – شامل فعالان کوچکی که به دنبال ایجاد اثر یا نام برند خود در یک جامعه کوچک هستند. کسب و کارهایی مانند رستوران‌های خانوادگی، سالن‌های محلی و بوتیک‌ها یا استودیوهای عکاسی مستقل می‌توانند از تبلیغات در روزنامه‌های محلی یا پست‌های مستقیم کوچک و هدفمند برای شناخته شدنشان در محیط‌های کوچک، استفاده کنند.

• کسب و کار‌های منطقه‌ای و با اندازه متوسط – شرکت‌هایی با مجموعه مشتریان بزرگ‌تر که نیاز به دسترسی به مشتریان در مناطق شهری یا جغرافیایی دارند، جزء این دسته قرار می‌گیرند.

شرکت‌های ساختمانی، نمایشگاه‌های فروش خودرو و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خواربار فروشی در میان کسب و کارهایی هستند که می‌توانند از طریق راه‌های سنتی، در میان مشتریان آگاهی ایجاد کنند. بیلبوردها، تبلیغات تلویزیون محلی و برنامه‌های رادیویی می‌تواند جملاتی را درباره یک شرکت نشر داده و برای آن اعتبار ایجاد نمایند. (شیپور شیراز)

• شرکت‌های اصلی ملی یا بین المللی – این دسته شامل شرکت‌های بزرگ با نام‌های شناخته شده و خصوصیات برند هستند. شرکت‌های Target، Applebee’s، Kohl’s، GoDaddy، Bydweiser تنها چند نمونه از شرکت‌های بزرگی هستند که حضور دائمی در کمپین‌های بازاریابی ملی شامل کانال‌های رسانه‌های آفلاین دارند. هر یک از کمپین‌های این شرکت‌ها بر آگاهی برند تمرکز دارند.

IMG14434510 - چه کسانی از تبلیغات آفلاین استفاده میکنند

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز