انواع رسانه های تبلیغاتی

انواع رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و برای آن ها دسته بندی های گوناگونی در نظر گرفته اند. کاربردی ترین دسته بندی ها به دو صورت انجام می شوند. (استخدام شیراز)

در دسته بندی اول رسانه های تبلیغاتی به سه دسته کلی با عناوین ATL، BTL و TTL تقسیم می شوند. و در دسته بندی دوم رسانه های تبلیغاتی به دو گروه رسانه های آنلاین و رسانه های آفلاین تقسیم بندی می شوند که در مقالات بعدی به صورت کاملا مفصل این دسته بندی ها را تشریح می کنیم.

رسانه های تبلیغاتی

با افزایش رسانه های مختلف و گسترش تبلیغات در رسانه های دیجیتال، صنعت تبلیغات حتی در ایران دستخوش تغییرات فراوانی شده است. در دهه های گذشته برای تبلیغات از شیوه های سنتی استفاده می شد و تبلیغات به چاپ آگهی در روزنامه ها و مجلات، بیلبورد و پخش تیزر از تلویزیون و رادیو محدود می شد،

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش رسانه های گوناگون و حرکت برندها به سمت تبلیغات دیجیتال، به هر سمت و سویی که نگاه می کنیم یک آگهی تبلیغاتی در مقابل دیدگانمان قرار می گیرد؛

روی بدنه و داخل وسایل حمل و نقل عمومی، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، تلفن های همراه، کف خیابان، درب منازل، فروشگاه ها، ایستگاه های مترو و اتوبوس و… (استخدام شیراز)

رسانه های تبلیغاتی

بنابراین می توانیم روش های مختلف و رسانه های تبلیغاتی بی شماری را برای تبلیغ انتخاب کنیم. با توجه به نوع کسب و کار، مخاطب (سن، جنسیت و تعداد) ، میزان بودجه، زمان تبلیغات (بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت) و هدف از تبلیغات ( تبلیغات با هدف افزایش پیشبرد فروش و یا تبلیغات با هدف افزایش آگاهی از برند) می توانیم از رسانه های مختلف استفاده کنیم تا به اهداف خود نائل شویم.

همان طور که در سطرهای بالاتر اشاره کردیم رسانه های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و برای آن ها دسته بندی های گوناگونی در نظر گرفته اند. کاربردی ترین دسته بندی ها به دو صورت انجام می شوند.

در دسته بندی اول رسانه های تبلیغاتی به سه دسته کلی با عناوین ATL، BTL و TTL تقسیم می شوند. و در دسته بندی دوم رسانه های تبلیغاتی به دو گروه رسانه های آنلاین و رسانه های آفلاین تقسیم بندی می شوند که در مقالات بعدی به صورت کاملا مفصل این دسته بندی ها را تشریح می کنیم. (استخدام شیراز)

رسانه های تبلیغاتی

باتوجه به تنوع رسانه­‌های تبلیغاتی و افزایش روزافزون هزینه­‌های تبلیغات، انتخاب رسانه به چالشی اساسی برای برندها تبدیل شده است. بنابراین آشنایی با مزایا و معایب انواع رسانه­‌های تبلیغاتی برای برگزاری موفق کمپین تبلیغاتی ضروری به نظر می­‌رسد.

هرکدام از انواع رسانه­‌های تبلیغاتی دارای ویژگی‌­های منحصر به فرد خود هستند که به تناسب اهداف تبلیغاتی و بودجه کمپین باید از آن­ها استفاده کرد. برای انتخاب بهترین رسانه، تیم برنامه‌­ریزی کمپین تبلیغاتی باید مزایا و معایب هر رسانه را سنجیده و بهترین رسانه از لحاظ نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را انتخاب کند.

دسته­‌بندی­‌های متنوعی برای انواع رسانه‌­های تبلیغاتی در کتب علمی تبلیغات ارائه شده است که تفاوت اندکی با یکدیگر دارند. بر اساس یکی از این دسته‌­بندی‌­ها می‌­توان رسانه­‌های تبلیغاتی را به چهار گروه رسانه‌­های چاپی، رسانه­‌های پخشی، رسانه­‌های محیطی و رسانه­‌های دیجیتال طبقه­‌بندی کرد. (استخدام شیراز)

رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی، ابزار یا موقعیت هایی هستند که در آن پیام از فرستنده به گیرنده انتقال می یابد. در مجموع به هر رسانه ای که پیام یا شعاری را بتواند به مشتری برساند تا فروش اتفاق بیافتد رسانه ی تبلیغاتی می نامند.

تبلیغات رسانه ای از طریق کانال ها و رسانه ها انجام می شود. پیام تبلیغاتی به صورت عکس، متن، صدا، ویدئو و … از طریق رسانه هایی مانند رادیو، تلوزیون، رسانه های اجتماعی و وب سایت ها و … به مخاطب می رسد.

رسانه های تبلیغاتی نقش مهمی در معرفی محصول یا خدمت کسب و کار ها دارد. کسب و کار ها برای انتخاب نوع تبلیغات و رسانه، باید ابتدا ویژگی مشتریان خود را به درستی بشناسند. در رابطه با موقعیت و سبک تبلیغات با توجه به عقیده و سبک زندگی مخاطبین خود انتخاب کنند.

میزان بودجه، زمان تبلیغات ، هدف تبلیغات و … در انتخاب نوع رسانه ی تبلیغاتی بسیار موثر است. مثلا شرکتی که تولید کننده ی نرم افزار های مدیریت تعمیرگاهی است، چرا باید در یکی از میادین اصلی شهر بیلبورد بزند؟  یا مدرسه ی زبان انگلیسی که شعبه در مشهد دارد چرا باید هزینه ی گزاف تبلیغات تلوزیونی را بدهد؟ (استخدام شیراز)

به نظر شما برای تبلیغ نرم افزارهای این شرکت یا دوره های مدسه باید از چه رسانه ی تبلیغاتی استفاده کرد؟

انواع رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی را به دو روش تقسیم بندی می شوند. در روش اول این رسانه ها به سه دسته BTL  ATL  TTL تقسیم می شوند و در روش تقسیم بندی دوم به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند.

در سال های گذشته تنها از شیوه های سنتی نظیر روزنامه و مجلات و بیلبورد و رادیو و تلوزیون و … استفاده می شد ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن رسانه های دیجیتالی، اکثر کسب و کارها به سراغ تبلیغات دیجیتالی رفته اند.

ATL

تلویزیون و رادیو رسانه هایی هستند که در سطح بسیار گسترده ای می توانند تبلیغات انجام دهند. اگر شبکه ی تلوزیونی معتبر باشد و بیننده ی زیادی داشته باشد تبلیغات تلوزیون بسیار با ارزش است. (استخدام شیراز)

البته این سبک تبلیغات به جهت هزینه ی بالای تبلیغات، فقط کسب و کارهای بزرگ می توانند از این روش استفاده کنند.این کسب و کار ها می توانند ساعت های پر بیننده ی تلوزیون مانند قبل یا بعد سریال های محبوب و پر مخاطب یا رویدادهای مهم ورزشی و … را تعیین کنند هرچند که صدا و سیما با توجه به زمان پخش آگهی نرخ های متفاوتی را درنظر گرفته است.

رادیو هم هم چنان در جهان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مقرون به صرفه شناخته می شود و مخاطبان رادیو را باید بر اساس مشخصات جغرافیایی تقسیم نمود.

رسانه های مکتوب شده مانند بروشور، تابلو، روزنامه، مجله و بقیه ی رسانه های چاپی جزو این دسته قرار می گیرند. اگر قصد دارید به این طریق تبلیغات انجام دهید باید رسانه ی چاپی را بر اساس منطقه ی جغرافیایی و زبان های مختلف افراد دسته بندی کرد.

کسب و کارهای کوچک که بودجه ی محدود دارند از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند.

TTL

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و نفوذ عمیق آن در زندگی های امرزی بسیاری از کسب و کارها از آن  برای معرفی محصولات و خدماتشان استفاده می کنند. (استخدام شیراز)

از ان جایی که مردم از طریق اینترنت به شبکه های اجتماعی و وب سایت های گوناگون دست پیدا می کنند و در حقیقت اینترنت نقش بسیار مهمی در زندگی افراد در جوامع مختلف دارد و با زندگی تمامی افراد عجین شده است،

بهترین فرصت برای تبلیغات از این طریق است. این نوع رسانه از نوع TTL است و از طریق وب لاگ ها، رسانه های اجتماعی مانند گپ، تلگرام، روبیکا و ….انجام می شود.

با گسترش تلفن همراه در دنیا، و استفاده ی مستمر مردم از تلفن همراه، بهترین و تاثیرگذارترین نوع تبلیغات است. تبلیغات آنلاین با تبلیغات موبایلی رابطه ی تنگاتنگی با یکدیگر دارند چرا که از طریق موبایل نیز می توان به اینترنت سترسی داشت.

اگر از روش تبلیغات موبایلی آگاهانه استفاده شود و باعث آزار و اذیت مردم نشود به راحتی می توانید با کمترین هزینه برندسازی کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

BTL

انجام تبلیغ بر روی لباس، کارت های اعتباری، کلاه، جاسوییچی و … را رسانه های تخصصی می نامند که در دسته ی  BTL قرار دارند. (استخدام شیراز)

بعضی از تبلیغات مانند تبلیغات قبل از یا بعد فیلم های سینمایی سینما یا بیلبورد های دیجیتالی و … هم در این دسته جای می گیرند.

اگر کاربر شما علاقمند به دریافت ایمیل باشد و از ایمیل استفاده می کند تبلیغات به وسیله ی ایمیل نیز می تواند برای شما جذاب باشد. از آن جایی که کمتر کسب و کاری از ایمیل استفاده می کند و تبلیغات ایمیلی به صورت شخصی سازی و فقط برای فرد مورد نظر می رود بسیار حائز اهمیت است و نتیجه ی مطلوبی را برای شما در پی دارد.

پیامک تبلیغاتی

مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. برای این منظور اختیاج به نرم افزار ارسال پیامک انبوه دارید چرا که خود شخص به صورتی دستی نمی تواند پیامک به تعداد انبوه ارسال کند و باید حتما از نرم افزار استفاده کند.

ارسال پیامک انبوه به دو صورت انجام می شود از طریق پنل های تبلیغاتی و یا از طریق سیم کارت.

در کشورمان قانون به افراد این اجازه را می دهد تا با اختیار خودشان پیامک های تبلیغاتی را مسدود کنند و در صورت استفاده از پنل پیامکی نمی توانید به افرادی که پیامک های تبلیغاتی خود را مسدود کردند پیامک ارسال کنید. (استخدام شیراز)

اما اگر این کار را به وسیله ی سیم کارت انجام دهید به راحتی برای تمامی مخاطبین مد نظر شما پیامک می رود. شرکت اسکناس با ارائه ی نرم افزار ارسال پیامک انبوه از طریق سیم کارت این معضل را حل کرده است.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

resized efd9b a0d36926untitled3 - انواع رسانه های تبلیغاتی

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز