روش های تبلیغات بنری

روش های تبلیغات بنری

تاریخچه مختصری از تبلیغات بنری در دیوار شیراز

اولین تبلیغ بنری در سال 1994 میلادی در وب‌سایت hotwired.com (wired.com کنونی) ظاهر شد که با توجه به استانداردهای امروزی نمی‌توان آن را با هیچ عنوانی به جز فاجعه توصیف کرد. (دیوار شیراز)
با سایت تبشی همراه باشید.
فونت رنگین کمانی، پیامی (ترجمه: آیا تا به حال با موستان اینجا کلیک کرده‌اید؟) که طعمه یا click bait محسوب می‌شود، بدون هیچ نشانی از اینکه این تبلیغ متعلق به چه شرکت یا کسی است و لینک آن به کجا منتهی خواهد شد.
در عین حال، نرخ کلیک خوری همین تبلیغ سراسر ایراد در آن زمان به رقم خارق العاده 44 درصد رسید. این در حالی است که نرخ کلیک خوری تبلیغات نمایشی امروزی چیزی نزدیک به 0.06 یا 0.07 درصد است.
نخستین تبلیغات بنری نه مزایده محور بودند و نه الگوریتمی برای تشخیص تناسب آن‌ها با بازدیدکننده وجود داشت. چیزی در حدود یک سال بعد، توجه و تمرکز آگهی دهندگان به نمایش تبلیغاتشان در وب‌سایت‌هایی معطوف شد که با تبلیغات آن‌ها به نحوی مرتبط بودند. (دیوار شیراز)
پنج سال بعد در سال 1999 میلادی، وب‌سایتی با نام ToGo.com (که بعداً به مالکیت یاهو در آمد) اولین سیستم مزایده‌ای را معرفی کرد. این مدل اولیه برای تبلیغات آگهی دهنده‌ای که بیشترین مبلغ را پرداخت می‌کرد اولویت قائل می‌شد.

تاریخچه

یک سال بعد، گوگل مدل تبلیغات مزایده محور خود که با عنوان تبلیغات PPC) pay per click) یا تبلیغات کلیکی معروف شده را عرضه کرد. مدل گوگل با مدل‌های قبلی این تفاوت را دارد که در مدل گوگل، پرداخت بالاترین مبلغ لزوماً باعث ایجاد اولویت نمی‌شود.
گوگل از همان زمان هم آینده نگر بود و اهمیت نمایش مرتبط و متناسب‌ترین تبلیغ را برای کاربران موتور جستجوی خود درک کرده بود و لذا برای این شاخص نیز اهمیت به سزایی قائل می‌شد و می‌شود. (دیوار شیراز)
در طول این سال‌ها، الگوریتم و قابلیت‌های تبلیغات بنری رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و حتی می‌توان گفت که متحول شده است. یکی از مهم‌ترین این تغییر و تحولات، معرفی تبلیغات ریسپانسیو یا واکنشگرا در سال 2016 بود.
در ادامه، این روش نوین نیز بلوغ و تکامل بیشتری پیدا کرده و تا حد زیادی جای خود را به تبلیغات دینامیک داده است.

تبلیغات بنری چیست؟

بنرهای تبلیغاتی قطعات نسبتا کوچکی از کد HTML هستند اما حضور آنها در وب و اهمیت آنها در کسب‌ و کارهای اینترنتی بسیار قابل توجه و گسترده است. ظرف چند سال اخیر، اغلب ما شنیده‌ایم که چقدر می‌شود از اینترنت کسب درآمد کرد.

این رسانه‌ی جدید آموزشی و تفریحی که اینترنت نام دارد در اقتصاد انقلاب به پا کرده است و برای افراد و کسب‌وکارهای بسیاری موفقیت به ارمغان آورده است. (دیوار شیراز)

اما این همه پول را چطور می‌شود از اینترنت به‌دست آورد؟ راه‌های زیادی برای کسب درآمد سایت‌ها از اینترنت وجود دارد که یکی از منابع آن، تبلیغات است و یکی از محبوب‌ترین شکل‌های تبلیغات، تبلیغات بنری است.­

یک بنر تبلیغاتی نوع خاصی از لینک هایپرتکست است. اگر در مورد نحوه‌ی کار کردن صفحات وب اطلاعاتی داشته باشید حتما می‌دانید که یک لینک متنی ابتدایی چطور کار می‌کند.

یک بیت از کد HTML، سرور وب را راهنمایی می‌کند تا وقتی کاربر روی قطعه‌ی معینی از متن کلیک می‌کند صفحه‌‌ی وب خاصی را بالا بیاورد. بنرهای تبلیغاتی اساسا همین کار را می‌کنند، فقط اینکه به جای متن، لینک در یک جعبه‌ی حاوی گرافیک (که معمولا با عناصر متنی همراه است) و گاهی اوقات انیمیشن ظاهر می‌شود.

روش‌های تبلیغ بنری

به طور کلی برای استفاده از تبلیغات بنری می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش اول مراجعه مستقیم به وب‌سایتی است که آگهی می‌پذیرد. در این حالت با تماس یا ارسال پیام به مسئول وب‌سایت تمایل خود را ابراز می‌کنید و پس از تعیین ابعاد مناسب و طراحی آگهی، مبلغ توافق شده را پرداخت می‌کنید. (دیوار شیراز)
این روش می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچکی مناسب باشد که کاملاً بازار هدف خود و همچنین مخاطبان وب‌سایت مورد نظر را می‌شناسند.
دومین گزینه، سپردن کار به دست پلتفرم‌های تبلیغاتی است.
استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی موسوم به Demand-side و سیستم RTB (Real-Time Bidding) یا مزایده آنی می‌تواند بازده آگهی شما را به میزان چشمگیری افزایش بدهد.
این پلتفرم‌ها همواره در حال جمع آوری اطلاعات کاربران و از جمله مواردی مانند سن، جنسیت، محل زندگی و علایق و سلیقه‌های آن‌ها هستند که از همین اطلاعات در مزایده آنی استفاده می‌شود.
منظور از مزایده آنی، فرآیندی است که از طریق آن با توجه به هدف و محتوای تبلیغ و اطلاعاتی که از کاربر وجود دارد یک تبلیغ مناسب و متناسب (در طول مدت زمان بارگذاری صفحه) برای نمایش به مخاطب انتخاب می‌شود. (دیوار شیراز)
در نتیجه، تبلیغ شما برای افرادی ظاهر خواهد شد که احتمال انجام عمل مورد نظرتان از سوی آن‌ها بیشتر است و لذا بازده بسیار بالاتری را شاهد خواهید بود. از جمله نمونه‌های خارجی این پلتفرم‌ها می‌توان به Google Display Network و همچنین Facebook Audience Network اشاره کرد.

حرف آخر

با استفاده از تبلیغات بنری یا نمایشی می‌توانید به جامعه متناسب و هدفمندی از مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید، رغبت و تمایل به تعامل به وجود بیاورید و آن‌ها را به سمت سایت خود هدایت کنید تا عمل مورد نظرتان را انجام بدهند.
البته پر واضح است که همه چیز به همین آسانی نیست و با توجه به نرخ کلیک خوری پایین این نوع از تبلیغات، اگر برنامه و استراتژی درستی نداشته باشید ره به جایی نخواهید برد. (دیوار شیراز)
با این وجود، تبلیغات بنری در حال توسعه و پیشرفت و استفاده از آن رو به رشد است. یک بررسی نشان داد که رشد استفاده از تبلیغات بنری در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن 13.1 درصد افزایش پیدا کرده است؛ این در حالی است که این رشد برای تبلیغات موتورهای جستجو به 12.8 درصد می‌رسید.
بنابراین، اگر هدف مشخص و واضحی دارید، همین امروز برای تحقق آن برنامه ریزی کنید، تبلیغات بنری مناسبی را طراحی و تولید کنید، از یک پذیرنده آگهی یا پلتفرم قابل اطمینان کمک بگیرید، شاخص‌ها و آمار دریافتی را به زیر ذره بین ببرید و فرآیند کار خود را به طور مستمر جرح و تعدیل کنید تا به بهترین بازده ممکن از تبلیغات بنری خود دست پیدا کنید. (دیوار شیراز)