معایب تبلیغات بنری

معایب تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به عنوان یکی از قدیمی ترین، با سابقه ترین و در واقع اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان شناخته شده است که در قالب گرافیکی و فرمت‌ های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و غیره در مقابل کاربران ظاهر می‌ شود و در صورتی که کاربر بر روی آن کلیک کند، مرورگر اینترنت، کاربر را به وب‌ سایت تبلیغ ‌کننده منتقل خواهد کرد. (آگهی شیراز)

امروز تنوع و گستره کاربرد تبلیغات بنری رشد چشم گیری داشته و می توان از آن جهت جذب مشتری و بالا بردن ترافیک سایت استفاده نمود.

هدف اصلی از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدید کنندگان وب ‌سایت مورد نظر می باشد. این تبلیغات در بخش ‌های متمایزی از وب ‌سایت ‌ها که به ‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده ‌اند و در واقع همان بنر نام دارند، ظاهر می ‌شوند.

در سایت تبشی با ما همراه باشید و لذت ببرید.

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. (آگهی شیراز)

هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است. این تبلیغات در بخش‌های متمایزی از وب‌سایت‌ها که به‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر می‌شوند.

این بنرها اغلب به‌صورت مستطیلی هستند و هرچه مستطیل‌ها عریض‌تر باشند نسبت به بنرهای باریک‌تر، تأثیرگذاری بهتری دارند. بنرها می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند. انتخاب فرمت مناسب برای آگهی‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است.

معایب استفاده از تبلیغات بنری

تبلیغات بنری دارای معایبی هستند که ممکن است یک کسب و کار بعد از بررسی معایب آن به این نتیجه برسد که از این گونه تبلیغات استفاده نکند. (آگهی شیراز) معایب تبلیغات بنری عبارت اند از:

  • در صورتی که تبلیغات شما در سایتی قرار گیرد که پر از تبلیغات بنری است، باعث آزار مخاطب و گیج شدن وی گشته و در نهایت نادیده گرفته شدن تبلیغات شما را به همراه دارد.
  • از آنجا که انتشار دهندگان تبلیغات بنری از نکات ساده که قواعد اصلی و مهم در طراحی حرفه ای تبلیغات بنری هستند پیروی نمی کنند، نرخ کلیک آن ها نسبت به سایر روش های تبلیغات آنلاین به شدت پایین است.
  • دیده نشدن تبلیغات در مواقع خاص نیز یکی دیگر از معایب استفاده از تبلیغات بنری است. چرا که در صورتی که کاربری از نرم افزارهای ضد تبلیغات استفاده نماید، تبلیغات بنری نشان داده نشده و این امر یک نقطه ضعف بزرگ برای این گونه تبلیغات به شمار می آید.

معایب تبلیغات بنری یا نمایشی

بااینکه تبلیغات بنری در ابتدای ظهور خود، نظر مخاطبان زیادی را جلب می‌کردند و کاربران یک وب‌سایت هنگام تماشای آن، نظرشان به بنرها جلب می‌شد، اما به‌مرور و به علت استفاده اشباع‌شده از این مدل تبلیغاتی، مردم دیگر نسبت به این تبلیغات حساسیت ندارند. (آگهی شیراز)

این پدیده که Banner Blindness نام دارد، به رفتار ناخودآگاه کاربران آنلاین نسبت به تبلیغات بنری اشاره دارد. همه ما دیگر نسبت به تبلیغات سنتی بنری در حاشیه وب‌سایت‌ها نابینا شده‌ایم و چشممان عادت کرده است که این تبلیغات را نادیده بگیرد. به‌جز این، معایب دیگری هم برای تبلیغات بنری وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • مزاحمت تبلیغات

    بعضی از تبلیغات بنری مانند تبلیغات flashing، popups و interstitials در نظر مخاطب به‌عنوان مزاحم دیده می‌شوند. همچنین، درصورتی‌که تعداد تبلیغات در صفحه وب‌سایت زیاد باشد، موجب گیج شدن مخاطبان شده و درنهایت کاربر ترجیح می‌دهد که آن‌ها را نادیده بگیرد.

آزار مخاطب از طریق نمایش بنرهای تبلیغاتی بدون اجازه او، نه‌تنها باعث تبلیغات مثبت برای یک برند نمی‌شود، بلکه خاطره بدی از برند در ذهن مخاطب حک می‌کند. این حس بد ممکن است ارزش واقعی خدمات/محصولات شما را زیر سؤال ببرد و یک مشتری بالقوه را از لیست مشتریان شما حذف کند. (آگهی شیراز)

  • نرخ کلیک کمتر

    به دلیل ضعف در طراحی و ایجاد تجربه بد برای کاربران، نرخ کلیک تبلیغات بنری نسبت به سایر مدل‌های تبلیغات آنلاین، بسیار کمتر است.

  • نرخ تبدیل کمتر

    ازآنجایی‌که بنرها نمی‌توانند به‌طور کامل در مورد کسب‌وکار شما توضیح دهند، حتی کاربرانی که روی بنر کلیک می‌کنند هم با احتمال کمی به مشتریان کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند.

درواقع با ظهور مدل‌های تبلیغاتی مثل ویدئوها، کاربران مایل‌اند در نگاه اول به تبلیغات، بیشتر در مورد ارزش‌های کسب‌وکار شما بدانند و بنرها قدرت این انتقال مطلب را ندارند. درنتیجه این اتفاق، کاربران جذب‌شده از طریق بنرها، leadهای ارزشمندی نیستند و نرخ تبدیل پایینی دارند. (آگهی شیراز)

  • دیده نشدن تبلیغات

    استفاده کاربران از نرم‌افزارهای بلاک کننده تبلیغات و popups باعث می‌شود که تبلیغات شما دیده نشود.

به دلیل ضعف‌های تبلیغات بنری، اکثر تبلیغ دهندگان ترجیح می‌دهند که به‌جای استفاده از این نوع تبلیغات، از تبلیغات native یا هم گرا و یا تبلیغات ویدئویی استفاده کنند که مزایای بیشتری دارند.

روابط عمومی و تبلیغات 1 - معایب تبلیغات بنری

آگهی شیراز

سخن آخر

با استفاده از تبلیغات بنری می توان به جامعه هدفمندی از مخاطبان دست پیدا کرد. علاوه بر آن با استفاده از تبلیغات بنری می توان رغبت و تمایل کاربران را افزایش داده و آنان را به سمت وب سایت خود و فروش محصولات سوق داد. (آگهی شیراز)

از آنجا که ظاهر تبلیغات بنری در جذب مخاطب بسیار مهم بوده و نقش حیاتی دارد، می توان از مشاوره و راهنمایی شرکت های تبلیغاتی در این راستا استفاده نمود تا بدین صورت تبلیغات بنری مناسبی طراحی و تولید گردد.

در این میان به خاطر داشته باشید که برای بهبود عملکرد خود و بهره مندی از یک کمپین تبلیغاتی خوب نیاز است عملکرد تبلیغات بنری خود را بسنجید. از جمله شاخص های مهم در ارزشیابی و سنجش عملکرد تبلیغات بنری می توان به impression یا تعداد دفعات نمایش تبلیغات در صفحه ای که در معرض دید مخاطب است اشاره نمود.

یکی دیگر از مهم ترین شاخص ها، تعداد کلیک می باشد. همچنین می توان متناسب با نیاز و نوع کسب و کار از دیگر شاخص های سنجش عملکرد همچون تعداد بازدیدکنندگان جدید، میزان تعامل و زمان حضور در سایت و همچنین تعداد تبدیل در این راستا استفاده نمود. (آگهی شیراز)

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز