انواع روش‌های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

انواع روش‌های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

همانطور که قبل‌تر در آمارهای جهانی بررسی کردیم، هر کاربر اینترنت حدود 2 ساعت و 24 دقیقه به صورت روزانه وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی می‌کند. (استخدام شیراز)

این قاعده درباره کاربران ایرانی نیز مستثنی نیست. حال اگر بخواهیم به صورت جزئی‌تر رفتار کاربران ایرانی را بررسی کنیم، خوب است بدانید طبق آمار اعلام شده توسط خبرگزاری مهر، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده است که کاربران ایرانی روزانه 1 ساعت و 4 دقیقه از وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف می‌کنند.

از این رو بازاریابان نوین تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به بسیاری از کسب و کارها توصیه می‌کنند. علاوه بر این بسیاری از شبکه ها مثل فیسبوک و اینستاگرام، خودشان امکاناتی برای تبلیغات و هدف گذاری مخاطبین اراده داده‌اند.

در حال حاضر در ایران از شبکه های مختلفی مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ، تلگرام و فیسبوک برای تبلیغات استفاده می‌شود.

با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید و لذت ببرید.

انواع روشهای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه اجتماعی اینستاگرام

این روزها اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌ اجتماعی برای کاربران ایرانی شده است. (استخدام شیراز)

طبق آمار اعلام شده در حال حاضر اینستاگرام بین 10 الی 14 میلیون کاربر ایرانی دارد و علاوه بر این طبق تحقیقات بازار شرکت فارستر(Forrester)، رشد تعامل کاربران در اینستاگرام نسبت به فیسبوک و توییتر 400 برابر بود است، از این رو بسیاری از صاحبین کسب و کار، تبلیغات را از اینستاگرام شروع می‌کنند.

اینستاگرام الگوریتم و قابلیت‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان تبلیغات هوشمندانه انجام داد.

از ویژگی‌های اینستاگرام می‌توان به قابلیت تجاری کردن صفحه، استفاده از الگوهای آماده( templates for story)، پیگیری هشتگ‌ها (ارزیابی ایمپرشن هشتگ)، میزان بازدید از صفحه و اطلاعات آماری دیگر از منو insight و غیره اشاره کرد.

در اینستاگرام می‌توان با روش‌های مختلفی مثل برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، روش اینفلوئنسر مارکتینگ، هشتک‌گذاری، برگزاری مسابقات مختلف و غیره تبلیغات هوشمندانه با هدف‌گذاری قوی انجام داد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین

لینکدین یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که فعالیت آن به صورت تخصصی بیشتر روی حوزه تجارت و کاریابی است؛ (استخدام شیراز)

اما با این حال در این شبکه تخصصی تبلیغات، به خصوص در حوزه تخصصی خاص، روشی هوشمندانه است. تبلیغات در شبکه اجتماعی لینکدین مزایای بسیاری دارد؛

به طور مثال دسترسی شما به مخاطبان هدفمند بهتر صورت می‌گیرد و با افراد متخصص در زمینه کاری خود بیشتر آشنا می‌شوید.

برای تبلیغات در لینکدین می‌توانید از امکانات مختلف این شبکه اجتماعی استفاده کنید؛ امکاناتی مثل تجاری کردن صفحه و استفاده از آن برای ایجاد تبلیغ متنی که برای اینکار کافی‌ست عنوان، توضیحات و عکس مورد نظرتان و آدرس لندینگ پیج خود را وارد کنید تا در صفحه تجاری شما به نمایش گذاشته شود.

علاوه بر این هشتگ گذاری که به تازگی در بین کاربران ایرانی نیز مرسوم شده است، از راهکارهای تبلیغاتی در لینکدین است و کمپین‌های اسپانسری لینکدین که پولی هستند و ممکن است برای کاربران ایرانی محدودیت داشته باشد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی واتساپ

درست است که واتساپ یک اپلیکیشن پیام‌رسان موبایل است و بیشتر برای پیام دادن و مکالمه صوتی یا تصویری از آن استفاده می‌شود؛ (استخدام شیراز)

اما از آنجا که این اپلیکیشن رایگان بوده و تعداد کاربران آن، بخصوص کاربران ایرانی، زیاد است، فرصت خوبی برای برای کسب و کارها در تبلیغ ایجاد کرده است.

امکانات مختلف واتساپ مثل امکان گروه زدن، اشتراک گذاری مطالب مختلف در فرمت‌های عکس، ویدئو و متن و غیره می‌تواند برای برخی از کمپین‌های تبلیغاتی کسب و کار شما مناسب باشد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی تلگرام

با وجود آن که پیام رسان تلگرام در کشور ایران فیلتر شده است؛ اما همچنان کاربران ایرانی بسیاری از آن استفاده می‌کنند. طبق آماری که وب‌سایت financialtribune.com ارائه داده است،

تلگرام، حدود 45 میلیون کاربر ایرانی دارد و ناگفته نماند امکانات بسیار زیاد تلگرام می‌تواند یک فرصت خوب برای برقراری ارتباط بین کسب و کارها و مخاطبین هدف آن‌ها باشد.

از ویژگی‌های تلگرام می‌توان به ایجاد گروه، کانال، امکان رای‌گیری، ارزیابی میزان بازدید هر پیام، اشتراک‌گذاری مطالب، بهره‌گیری از ربات تلگرام برای مدیریت کانال خود، امکان کامنت گذاشتن در کانال، لینک‌دار کردن محتوا و غیره اشاره کرد.

تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک

درست است که در حال حاضر بسیاری از کاربران فیسبوک به اینستاگرام روی آورده‌اند اما همچنان فیسبوک در میان کشورهای خارجی، به خصوص آمریکا، رتبه اول را در میزان کاربران دارد. (استخدام شیراز)

از این رو تبلیغات در شبکه اجتماعی فیسبوک برای صاحبین کسب و کارهای بین‌المللی می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ چرا که فیسبوک امکانات مختلفی برای تبلیغات را ارائه داده است.

به طور مثال شما می‌توانید یک صفحه بیزنسی مخصوص کسب و کار خود را ایجاد کنید، قبل از تبلیغات می‌توانید به کمک Facebook Ads manager برای تبلیغات خود هدف‌گذاری کنید،

مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید، هزینه صرف شده برای تبلیغات را مشخص کنید، متن، تصویر و یا ویدئو برای آن انتخاب کنید و پس از به نمایش گذاشتن تبلیغات شاهد قرار گرفتن آن در ستون سمت راست برنامه به نامه News Feed باشید که برای شبکه مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

فیسبوک

تبلیغات در فیسبوک دسترسی به جامعه بزرگی از کابران آنلاین را میسر می‌کند. در حال حاضر، بیش از 1.5 میلیارد پروفایل فعال در فیسبوک وجود دارد.

با وجود اینکه الزامات پایه‌ای مورد نیاز برای تبلیغ در فیسبوک تنها شامل یک عنوان و خود تبلیغ است، امکانات نامحدودند. شما می‌توانید پستی را در وبسایت خود و یا صفحه فیسبوک خود منتشر کنید.

شما می‌توانید پستی را تنها در فیسبوک، اینستاگرام، پیام‌رسان فیسبوک و یا وبسایت یا اپلیکیشن طرف سومی ارسال کنید. انواع مختلف تبلیغات بسته به اهداف شرکت شما وجود دارند.

آنها همچنین می‌توانند معیارهای متفاوتی برای سنجش کارایی کمپین‌های شما (مانند کلیک‌ها، تعاملات، تبدیل، فروش و غیره) ایجاد کنند. (استخدام شیراز)

+

635732680533234766 - انواع روش‌های تبلیغات در شبکه های اجتماعی

استخدام شیراز

نتیجه گیری

دنیای دیجیتال امروزی می‌تواند یک فرصت بسیار عالی برای دیده شدن و ماندگار شدن کسب و کار شما است. با این حال وارد شدن و ماندگار ماندن در آن نیاز به هدف‌‌گذاری دقیق و استراتژی راهبردی دارد

از این رو کمک گرفتن از گروه‌ها و شرکت‌های متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌تواند به شما در پیش بردن این کار کمک کند پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا برای موفقیت کسب و کارتان اقدام کنید.

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز