معایب تبلیغات ایمیلی

معایب تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شاید تعریف سخت و پیچیده‌ای نداشته باشد. در واقع ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی. (شیپور شیراز)

محتوای پیام شما می‌تواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیف‌ها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد. شما در هر مرحله از استراتژی خود می‌توانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید.

در واقع می‌توانید برای برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. استفاده از ایمیل ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بی‌خبر هستیم و نمی‌توانیم به درستی از بازاریابی ایمیلی سود ببریم.

با این اوصاف به نظر می‌رسد پیش از شروع هر موضوعی باید ابتدا به تاریخچه ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بپردازیم و با چه هدفی شکل گرفته است. بعد از اطلاع از مباحث مقدماتی است که می‌توانید قسمت‌های پیشرفته و حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ را به خوبی پیاده‌سازی کنید.

ما در این مطلب قصد داریم به برخی از معایب تبلیغات ایمیلی بپردازیم با ما در سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

معایب ایمیل مارکتینگ

درست است که بازاریابی مزایای زیادی دارد، اما هیچ سیستمی نمی‌تواند بدون عیب و نقص باشد و به همین دلیل ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. (شیپور شیراز)

  1. اسپم

اگر نتوانید به درستی مخاطبان خود را هدف قرار دهید یا ایمیل شما کاملا حاوی محتوای تبلیغاتی باشد، در نتیجه ممکن است دریافت‌کنندگان پیام‌های شما را پاک کرده یا آنها را به عنوان اسپم معرفی کنند.

باید آنقدر حواس‌تان را جمع کنید که‌ نه‌تنها بتوانید مخاطب درستی پیدا کنید، بلکه با ارائه محتوای درست و اصولی از اسپم شدن ایمیل‌تان جلوگیری کرده و CTR بالایی بگیرید.

  1.  ایمیل‌های ارسال نشده

اگر از سرویس‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده می‌کنید، ممکن است گاهی پیام شما به مقصد نرسد. ضمن اینکه اگر از عباراتی چون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» و… استفاده کنید، باید انتظار اسپم‌شدن یا نرسیدن ایمیل به دست مخاطبان را نیز داشته باشید.

  1. مشکلات طراحی

یکی از معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ این است که محتوای پیام شما باید در هر دستگاهی به درستی نشان داده شود و همین موضوع برخی را مجاب می‌کند که فقط از پیام متنی در بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنند که واقعا جذاب نیست.

طراحی یکی ایمیل و جذاب و حرفه‌ای که در تمامی نمایشگرها به درستی نشان داده شود واقعا کار سختی است. (شیپور شیراز)

معایب ایمیل مارکتینگ

  • امکان اسپم شدن:

ارسال بیش‌ازحد ایمیل‌های تبلیغاتی و ایمیل‌‌هایی با محتوای غیر مرتبط با مشترکین، آزردگی مخاطبان را در پی دارد و ممکن است آن‌ها ایمیل‌های شما را به‌عنوان اسپم قرار دهند. این موضوع موجب تخریب وجهه و اعتبار کسب‌وکار خواهد شد.

  • ایمیل‌های دریافت نشده:

ایمیل‌هایی که ازنظر طراحی ضعیف هستند و یا از عبارات spammy در عنوان و تیترهای ایمیل استفاده می‌کنند، توسط نرم‌افزارهای مربوطه فیلتر شده و به مخاطبان تحویل داده نمی‌شوند.

همچنین، به دلیل اینکه مردم ممکن است به دلایل مختلف آدرس ایمیل خود را عوض کنند، در صورت عدم آپدیت مداوم فهرست ایمیل‌ها نرخ ایمیل‌های دریافت نشده (undelivered) افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، برای داشتن یک کمپین ایمیلی موفق، به طراحی و فهرست ایمیل‌ها توجه ویژه‌ای کنید. (شیپور شیراز)

  • مشکلات مربوط به طراحی ایمیل:

عدم نمایش صحیح ایمیل‌ها بر روی دستگاه‌های مختلف مانند موبایل یا تبلت می‌تواند موجب اذیت شدن کاربران شود که این آزردگی ممکن است به حذف ایمیل یا لغو اشتراک مخاطبین منجر شود.

البته با در نظر گرفتن برخی ترفندهای مناسب، مشکلات و معایب بالا قابل‌حل هستند. به ‌عنوان‌مثال، ارسال ایمیل‌های با محتوای متناسب با هرکدام از کاربران، امکان اسپم شدن پیام‌های شما توسط کاربران را کاهش خواهد داد.

معایب ایمیل مارکتینگ:

تنها نقطه ضعفی که برای بازاریابی ایمیلی می‌توان برشمرد، نرخ اسپم ایمیل‌ها توسط کاربران است که به صورت منفی روی نرخ تحویل (Delivery) اثر می‌گذارد.

البته این ضعف، تا حدی با قابلیت Opt-in  کردن کاربران به منظور دریافت ایمیل روی موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، کمرنگ شده است، اما هنوز تا نقطه ایده‌آلی که تنها محتوای مرتبط و مورد علاقه هر گیرنده به Inbox او ارسال شود، خیلی فاصله داریم. (شیپور شیراز)

معایب بازاریابی ایمیلی

نمی توان ایراد چندانی برای ایمیل مارکتینگ در نظر گرفت و آن هم احتمال اسپم ایمیل ها توسط کاربران است که امروزه با قابلیت Opt-in این ایراد نیز کمتر شده است

و می توانید با توجه به علایق کاربران برای آن ها ایمیل ارسال نمایید. برای آن که بهترین نتیجه را از ایمیل مارکتینگ دریافت نمایید بهتر است از مختصصین کاربلد کمک بخواهید.

معایب ایمیل مارکتینگ چیست ؟

هر سیستمی می تواند دچار معایبی نیز باشد. در ادامه به ذکر برخی از معایب ایمیل مارکتینگ می پردازیم. البته این معایب با در نظر گرفتن نکاتی قابل رفع هستند.

  • ایمیل های ارسال نشده

یکی از ایرادهایی که برخی افراد از ایمیل مارکتینگ می گیرند، اسپم شدن یا ارسال نشدن برخی از ایمیل ها است. این ایراد کاملا به جا است اما قابل رفع شدن است. (شیپور شیراز)

برخی از سرویس های ارسال ایمیل ممکن است پیام شما را به مقصد نرسانند بنابراین از سرویس های مناسب استفاده نمایید.

همچنین عباراتی همچون «رایگان»، «حتما کلیک کنید» و غیره می توانند امکان اسپم شدن یا نرسیدن ایمیل شما را بالا ببرند پس مراقب باشید که از عبارات ممنوعه در ایمیل مارکتینگ خود استفاده نمایید.

  • اسپم شدن

اگر ایمیل مارکتینگ شما برای مخاطبان صحیحی صورت نگیرد یا ایمیل صرفا حاوی محتوای تبلیغاتی باشد، ممکن است دریافت کنندگان آن پیام شما را به عنوان اسپم معرفی کنند و پس از آن ایمیل های شما اسپم شوند.

بنابراین این ایراد ایمیل مارکتینگ کاملا به شما بستگی دارد و در صورتی که مخاطب هدف خود را به صورت صحیح انتخاب کرده و محتوایی جالب در ایمیل خود قرار دهید، هم از اسپم شدن آن جلوگیری می کنید و هم CTR بالایی خواهید داشت. (شیپور شیراز)

  • طراحی نامناسب

این روزها ایمیل ها با دستگاه های مختلفی از جمله کامپیوتر، موبایل و تبلت باز می شوند بنابراین باید برای همه این دستگاه ها به درستی طراحی شوند.

در صورتی که به طور مثال ایمیل شما در تلفن همراه به خوبی قابل دیدن نباشد، قطعا مخاطب خود را از دست خواهد داد. به دلیل این مشکلات بسیاری تصمیم می گیرند فقط از محتوای متنی در ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنند که این کار از جذابیت ایمیل کم می کند.

با وجودی که طراحی یک ایمیل جذاب که در تمامی دستگاه ها به درستی نشان داده شود کار مشکلی است اما با توجه به CTR بالایی که می تواند داشته باشد، حتما ارزش وقت و هزینه شما را دارد.

مارکتینگ min - معایب تبلیغات ایمیلی

شیپور شیراز

سخن پایانی

تا این قسمت با ایمیل مارکتینگ و مزایا و معایب آن آشنا شدیم. حال اگر تصمیم به بازاریابی ایمیلی گرفتید، باید استراتژی ایمیل مارکتینگ خود را مشخص نمایید.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم، زمان های مختلفی هستند که شما می توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. (شیپور شیراز)

در ادامه به معرفی انواع ایمیل مارکتینگ و زمان هایی که می توانید از آن استفاده کنید، می پردازیم. توجه داشته باشید که ایمیل های هر بخش باید منحصرا برای آن طراحی شده باشند.

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات همسان

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز