اولین شرکت تبلیغاتی جهان چه زمانی تأسیس شد؟

اولین شرکت تبلیغاتی جهان چه زمانی تأسیس شد؟

تبلیغات با توجه به تغییرات گسترده در چند دهه اخیر تغییرات و تحولات زیادی داشته است و از تبلیغات چاپی به سمت تبلیغات دیجیتال حرکت کرده است. (شیپور شیراز)

با توجه به ظهور و گسترش فناوری‌های نوین در تبلیغات جایگاه شرکت تبلیغاتی در برنامه‌های تبلیغاتی با تهدیداتی روبرو شده است، البته شرکت‌های تبلیغاتی چابک با تمرکز بر قدرت داده‌های به دست آمده از این فناوری‌ها جایگاه همیشگی خود را حفظ کرده‌اند.

در این مقاله به بررسی تاریخچه شرکت‌های تبلیغاتی خواهیم پرداخت پس با سایت تبشی همراه باشد و لذت ببرید.

شرکت تبلیغاتی چیست؟

یک شرکت تبلیغاتی شرکتی است خدمات مربوط به ایجاد، برنامه‌ریزی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی و همچنین سایر فعالیت‌ها در قالب بازاریابی یا پیشبرد فروش را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً شرکت‌هایی مستقل هستند که به کسب‌وکارهای مختلف خدمت ارائه می‌کنند.

به طور سنتی شرکت‌ها برای تولید تبلیغات تلویزیونی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی چاپی با شرکت تبلیغاتی همکاری می‌کردند.

امروزه شرکت‌های تبلیغاتی کمپین‌های تبلیغاتی را در مجموعه‌ای از رسانه‌ها اعم از چاپی و دیجیتالی برای مشتریان برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند. به شرکت‌های تبلیغاتی که کار تبلیغات در رسانه‌های دیجیتال و آنلاین را انجام می‌دهند آژانس دیجیتال نیز گفته می‌شود.

تاریخچه شرکت‌های تبلیغاتی

قبل از پیدایش شرکت‌های تبلیغاتیبه معنای امروزی، شرکت‌هایی وجود داشتند که صرفاً به خرید و فروش جایگاه‌های تبلیغاتی با یک حاشیه سود مشخص می‌پرداختند و هیچ مسئولیتی در تولید محتوا، برنامه‌ریزی و مدیریت کمپین‌ها نداشتند. (شیپور شیراز)

اولین شرکت تبلیغاتی در سال ۱۷۸۶ توسط ویلیام تیلور در لندن افتتاح شد. پالمر اولین شخصی بود ایده شرکت‌های تبلیغاتی را به آمریکای شمالی برد.

شرکت او برای جایگاه‌های تبلیغاتی مجموعه‌ای از بهترین روزنامه‌های آمریکا و کانادا مشتری پیدا می‌کرد. آن‌ها جایگاه‌های تبلیغاتی روزنامه‌ها برای مدت طولانی و با قیمتی کمتر خریداری می‌کردند و سپس با حاشیه سود به مشتریان می‌فروختند.

شرکت‌های تبلیغاتی زیادی تا سال ۱۹۰۰ با همین مدل شروع به کار کردند. در سال ۱۸۹۲ شرکت تبلیغاتی N. W. Ayer & Son شروع به ارائه خدماتی مثل تولید محتوا، برنامه‌ریزی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی کرد.

این شرکت برای کمپانی‌های بزرگ آمریکایی کمپین‌های تبلیغاتی موقفی طراحی و اجرا کرد. در تصاویر زیر نمونه‌هایی از این کمپین‌ها را مشاهده می‌کنید.

تاریخچه تبلیغات

برای ظهور تبلیغات نمی‌توان زمانی مشخص کرد زیرا نمی‌توان آنرا از ظهور بشر جدا کرد. در واقع از همان ابتدا بشر برای رفع نیاز خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی داشته است.

از همان ابتدا انسان برای پیوند، برای رفع نیاز به خوراک و پوشاک نیاز به تبلیغ خود داشته است. اگر بخواهیم با دقت به تاریخچه تبلیغات فکر کنیم، در عصری که به جای پول، کالا وسیله مبادله بود،

انسان برای مبادله کالا و حتی خدمات خود نیاز به معرفی و تبلیغ آنها داشته است. در واقع می‌توان گفت تبلیغات بخش جدا نشدنی زندگی اجتماعی بشر است. (شیپور شیراز)

بهترین آژانس تبلیغاتی در جهان

آژانس تبلیغاتی به شما کمک می کند تا بتوانید محصول و سرویس خود را به بهترین نحو ممکن به مخاطب بشناسانید. برای اینکه تبلیغ ما از اثربخشی لازم برخوردار باشد نیاز است که اقدامات تبلیغاتی، بر پایه یک برنامه مناسب انجام پذیرند.

کمپین های هدف دار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم ازمسیری درست به نتیجه قابل قبول دست یابیم.
اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه تبلیغات در دنیا بیندازیم، به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می رسیم.

کشور آمریکا از پیشگامان این عرصه می باشد. با اختراع رادیو در اواخر قرن 19، تبلیغات سنتی ( دیوار نویسی، علائم تجاری، جارچی های شهر) جای خود را به تبلیغات مدرن تری داد

و پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۴۵ تبلیغات از طریق تلویزیون آغاز شد و به سرعت گسترش یافت. هم اکنون تبلیغات به یکی از شاخه های اصلی و مهم بازاریابی در دنیا شناخته می شود.

امروزه آژانس های تبلیغاتی زیادی در دنیا وجود دارد که امکانات تبلیغاتی برای مشتریان فراهم می آورند و اقسام گوناگون خدمات تبلیغاتی بوسیله این شرکت ها ارائه می شود.

در حال حاضر سایت هایی معتبری در دنیا وجود دارند که هرساله شرکت های تبلیغاتی را ارزیابی می کنند و بر اساس شاخص‌های مشخصی به رتبه بندی این شرکت ها می‌پردازد.

گروه ادوایزری. اچ.کیو (Advisory HQ) به سراغ برترین آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ دنیا رفته و آن ها را تحلیل کرده است.

تغییر ماهیت شرکت‌های تبلیغاتی در طول زمان

شرکت‌های تبلیغاتی ا

ز فروش جایگاه‌های تبلیغاتی به سمت تولید و طراحی محتوای کمپین تبلیغاتی و برنامه‌ریزی کمپین تبلیغاتی حرکت کردند، پس از آن بود که شرکت‌های تبلیغاتی خدمات گسترده‌تری نظیر مطالعه و تحقیقات بازار را نیز به سبد خدمات خود اضافه کردند.(شیپور شیراز)

با ظهور اینترنت و پدیده‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی و موبایل هوشمند رسانه‌های جدیدی به رسانه‌های تبلیغاتی سنتی افزوده شدند. با ظهور فناوری‌های نوبن خیلی از پلتفرم‌ها به راحتی در اختیار تمام کاربران بودند و این به منزله تهدیدی برای شرکت‌های تبلیغاتی سنتی محسوب می‌شد.

که البته شرکت‌های تبلیغاتی چابک سریعاً خود را با این تغییرات وفق دادند و با تولید محتوای مناسب برای رسانه‌های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌های به سدت آمده از ابزارها خدمات متفاوتی به مشتریان خود ارائه دادند.

کسب و کار رایگان - اولین شرکت تبلیغاتی جهان چه زمانی تأسیس شد؟

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز