ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. (دیوار شیراز)

برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشند.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری از فناوری روز از الزامات اساسی است. بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر و ضروری سرمایه داری است.

البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.

بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه  بر تضمین سود مشتری را  راضی نگه دارد.

عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند ). تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است. اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.

از جمله موارد و چالشهای جدید در بازاریابی نوین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) استفاده از فنآوری های نوین در جهت اهداف بازاریابی

۲) وجود و افزایش رقبا

۳) تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر (دیوار شیراز)

۴) مدیریت مشتری و لزوم ارتباط مناسب با آن

تغییرات بوجود آمده که در بالا به عمده ترین آنها اشاره شد نشان می دهد که بازاریابی در دنیای در شرایط کنونی نسبت به بازاریابی گذشته بسیار تغییر کرده است و همین خود نیازمند مهارتهای مدیریتی و دانش های جدید است.

استفاده از فنآوری های نوین در جهت اهداف بازاریابی

در دنیای کنونی ، اطلاعات فراوانی از طریق رسانه های مختلف انتقال می یابد. همین گستردگی استفاده از بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی موجب شده است بسیاری از هزینه ها و مشکلات در جهت یافتن اطلاعات از بین برود ؛

و این در حالی است که این امکانات و ابزار ها خود نیاز به داشتن دانش و استفاده صحیح از این امکانات و ظرفیتها است که همین موجب اهمیت آن می شود

و لازم است صاحبان شرکتها و مدیران نسبت به دانش های جدید آگاهی داشته و در جهت کسب آنها توسط خودشان و همچنین آموزش آنها برای کارکنان اهتمام داشته باشند.

وجود و افزایش رقبا

فنآوری های ارتباطی و اطلاعاتی موجب شده بازاریابی در عرصه بین المللی توسعه پیدا کند که خود بر پیچیدگی و گستردگی در بازاریابی نوین افزوده است.

در کنار افزایش اطلاعات در محیط اینترنتی و الکترونیکی مجازی ، محیطهای به شدت رقابتی ایجاد شده که گستردگی این رقابتها در یک فضای ملتهب موجب افزایش دشواری آن شده است. که خود موجب رشد بازاریابی اینترنتی شده است. (دیوار شیراز)

تبدیل اهداف بزرگ به قسمتهای جزئی تر

به دلیل افزایش قسمتهای مختلف شرکتها و کسب و کارها در بازاریابی نوین لازم است اهداف هر شرکتی به بخشهای جزئی تر و کوچکتر تبدیل شود تا مدیریت و ساماندهی آن بهتر انجام شود.

از آنجا که فضای بازایابی امروزه دچار تغییرات فراوانی شده و به کل متحول شده است پس نمی توان با یک هدف کلی به تمامی مقاصد و برنامه ها رسیدگی کرد.

بلکه لازم است اهداف کلان و بزرگ به اهداف کوچک در بخشهای مختلف تبدیل شوند تا بتوان به درستی مدیریت کرد و دقت در برنامه ریزیها را افزایش داد ؛ در غیر این صورت نمی توان به یک شرکت یا کسب و کار پویایی که همسو و هماهنگ با تغییرات گسترده بازاریابی نوین باشد دست یافت.

نقش بازاریابی

نقش بازاریابی در دنیای به شدت رقابتی امروز، غیر قابل انکار است. حال، زمانی که این پدیده حیاتی دنیای نوین را برای به کارگیری در صنعت سنتی ولی درحال رشد حمل و نقل درنظر بگیریم، قضیه کمی پیچیده تر هم میشود.

صنعتی که از زیرساختهای اولیه ی توسعه ی هر کشوری به حساب می آید و بهبود روشها و راهکارها در آن، خود موجب حرکت چرخ عظیم توسعه و پیشرفت آن کشور می شود.

برخی از روش های روز تبلیغات و بازاریابی در کشورهای توسعه یافته به مراتب با هزینه کمتر و بازده بالا  انجام میگردد؛ لیکن در کشور عزیزمان ایران  به دلیل وابستگی تبلیغات و بازاریابی به سیاست؛

اقتصاد عمومی کشور؛ رشد علمی و فرهنگی و . . . موارد دیگر عملا بکارگیری متدهای روز و جدید به دلیل هزینه بالا و بازده کم امکانپذیر نیست. (دیوار شیراز)

در ایران طی سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه بکارگیری روش‌های نوین بازاریابی و تبلیغات در پروژه‌های ساخت و ساز مسکونی، تفریحی، تجاری، اداری و شهرک‌ها بوده‌ایم.

1 9 - ابزارهای بازاریابی نوین چیست؟

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز