اصول بازاریابی نوین چیست

اصول بازاریابی نوین چیست

در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. (آگهی شیراز)

برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشند.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

مارکتینگ نوین به چه معناست و اصول آن در علم بازاریابی چیست؟

شاید عبارت new marketing یا مارکتینگ نوین اخیراً به گوش شما زیاد خورده باشد. سؤال این است که معنی قرارگیری این دو واژه در کنار یکدیگر در علم بازاریابی چیست؟

بدون شک مفهوم مارکتینگ نوین چیزی بیش از تکنیک‌های جدید چاپ دیجیتال در بنرهای تبلیغاتی است. در یک بیان ساده مارکتینگ نوین فلسفه‌ی جامعی است که در آن مفهوم ارتباط مشتری واقعی با محصولات و برندها توضیح داده می‌شود

  •  استفاده از رسانه‌های دیجیتال برای مارکتینگ نوین

شاید در بسیاری از مقالات خوانده باشید که استفاده از رسانه‌های دیجیتال به همان معنی مارکتینگ نوین است. اما این موضوع درست نبوده و در حقیقت رسانه‌های دیجیتال یکی از عوامل مارکتینگ نوین و یکی از ابزارهای آن است.

امروزه یک فرد معمولی روزانه به ‌طور متوسط هشت ساعت کار می‌کند و در این مدت با رسانه‌های دیجیتال بسیاری در ارتباط است. مارکتینگ نوین یعنی بهره‌گیری از این تعداد ساعت حضور فعال افراد در فضاهای دیجیتالی و خودی نشان دادن در آن. (آگهی شیراز)

ابزار قدرتمند رسانه‌ی دیجیتال کمک می‌کند برندها در چندین و چند رسانه و کانال از جمله وب‌سایت‌ها، رادیو و تلویزیون حضور داشته باشند و هر روز بیشتر شناخته شوند.

طبق آمار 78% از شرکت‌هایی که از همه‌ی رسانه‌های دیجیتال در دسترس خود استفاده کرده‌اند با افزایش چشم‌گیر نرخ فروش روبرو بوده‌اند.

  •  پیوستن به موج پیشرفت در کنار درک واقعیت‌های بازار

شاید نرخ بالای فروش یک محصول صاحبان آن را از موفقیت به‌ دست‌ آمده خرسند کند. به‌ طوری‌ که آن‌ها تصور کنند هر کاربری که امروز این محصول را خریده، آن‌قدر راضی است که بدون شک تا مدت‌ها به دنبال گزینه‌ی بهتری نخواهند رفت.

در مارکتینگ نوین و علم بازاریابی مدرن این تصور به‌کل غلط بوده و نباید در دام نرخ فروشی که مدت‌ها بالا است، گرفتارشده و دست از تلاش‌های جدید برداشت.

اصل مارکتینگ نوین بر این پایه استوار است که درست از لحظه‌ی کسب رضایت مشتری و دریافت پول از او باید به فکر روش‌هایی برای جلب نظرش به محصولات جدید بود وگرنه تکنیک بازاریابی شاید دیر اما در نهایت با شکست مواجه خواهد شد.

اما در این میان یک اصل را نباید از خاطر برد و آن این است که همه‌ی تلاش‌های تیم‌های بازاریابی برای جلب نظر مشتریان در نهایت به ‌طور متوسط فقط 15% از آن‌ها را به‌ طور کامل راضی به خرید محصول می‌کند

که البته دست‌یابی به این عدد یک شاهکار در مارکتینگ نوین و علم بازاریابی محسوب می‌شود.

  • ترفیع

از دیگر اصول بازاریابی نوین ترفیع یا همان promote کردن محصول است. در این گام می‌بایست نحوه‌ی صحیح ارائه محصول به مخاطب تعیین و اجرایی شود. (آگهی شیراز)

کانال‌های توزیع باید با انجام تحقیقات لازم توسط تیم آر اند دی شناسایی شوند و با برنامه ریزی جهت پوشش بازار اقدامات لازم انجام گیرد.

هرچه شناخت شما از محصول خود بیشتر و دقیق‌تر باشد به هنگام ترفیع با جزییات بیشتری قادر خواهید بود به اقناع مخاطب بپردازید.

تمام فعالیت‌های مربوط به کمپین سازی و انجام تبلیغات که سبب شکل گیری ارتباط با مخاطب می‌شود مربوط به اصل ترفیع می‌باشد. هدف از انجام این فعالیت‌ها ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر با مخاطب جهت آشنایی با نیازها و خواسته‌های اوست.

  •  احترام به سطح دانش مشتریان

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و این به معنی آن است که اگر مشتری امروز سخت‌گیرتر شده است، دلیل اصلی آن رشد سطح اطلاعات او است. به ‌هر حال بدون شک آن‌ها اینترنت را مرجع مطمئنی می‌دانند که می‌توانند در آن تحقیق کنند.

تنها در فاصله‌ی کوتاه بین سال‌های 2012 تا 2013 نرخ جستجوهای اینترنتی 20% افزایش داشته است و حتماً این عدد در سال 2017 میلادی افزایش داشته است.

یک اصل اساسی در مارکتینگ نوین این است که این میزان از اعتماد مخاطبان امروز به اینترنت باید پاس داشته شده و هر شرکتی که می‌خواهد نظر مشتریان را به محصول یا خدماتی جلب کند

باید در نشر محتوا حساسیت داشته و در بیان بسیار ساده راست بگوید و اطلاعات دقیق و علمی در خصوص محصول خود منتشر کند.

به دلیل بالا رفتن نرخ جستجوهای اینترنتی در چند سال اخیر، موضوع احترام به هوش مخاطب در ارائه‌ی محتوای مفید، به ‌عنوان یکی از اصول بازاریابی نوین مطرح می‌شود. (آگهی شیراز)

  •  سنجش بازده‌ی مارکتینگ نوین

بازاریابی نوعی سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری موفق با عدد بازده‌ی فروش سنجیده می‌شود. بدیهی است که به دلیل جدید بودن بحث مارکتینگ نوین در علم بازاریابی هنوز روش‌های چندان علمی و قابل‌ اثباتی برای آن‌که نشان دهد،

اصول شرح داده ‌شده دقیقاً چقدر نرخ فروش را بالا می‌برند، وجود ندارد. اما طبق آمار 21% از شرکت‌هایی که از اصول مارکتینگ نوین استفاده کرده‌اند از عملکرد مثبت آن ابراز رضایت و خرسندی می‌کنند.

در آخر باید گفت استراتژی‌های مارکتینگ نوین هیچ‌گاه از خط پایان عبور نخواهد کرد و این علم همیشه در پی یافتن روش‌هایی است

که به مدد آن‌ها بتوان با دانش روز و تعریف و درک نیازهای تازه‌ی مخاطبان به بازاریابی و تبلیغات پرداخت. به همین دلیل نام آن مارکتینگ نوین یا مدرن است و نوین بودن به معنی بی‌زمانی و بروز ماندن همیشگی است.

  • استفاده از فناوریهای نوین در جهت اهداف بازاریابی

در دنیای کنونی ، اطلاعات فراوانی از طریق رسانه های مختلف انتقال می یابد. همین گستردگی استفاده از بازاریابی اینترنتی و بازاریابی الکترونیکی موجب شده است بسیاری از هزینه ها و مشکلات در جهت یافتن اطلاعات از بین برود ؛

و این در حالی است که این امکانات خود نیاز به داشتن دانش و استفاده صحیح از این امکانات و ظرفیتها است که همین موجب اهمیت آن می شود

و لازم است صاحبان شرکتها و مدیران نسبت به دانشهای جدید آگاهی داشته و در جهت کسب آنها توسط خودشان و همچنین آموزش آنها برای کارکنان اهتمام داشته باشند. (آگهی شیراز)

1024x727 1 - اصول بازاریابی نوین چیست

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز